کد خبر: ۳۸۵۲۸۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۲۸ تير ۱۳۹۵
بر اساس نتايج تازه‌ترين نظرسنجي در فرانسه پس از حمله تروريستي مرگبار شهر نيس، 67 درصد فرانسويان هم‌اكنون نسبت به رئيس‌جمهور فرانسه و دولت پاريس در امر مبارزه با تروريسم بي‌اعتماد هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، بر اساس نتايج تازه‌ترين نظرسنجي مؤسسه ايفوپ براي روزنامه فرانسوي فيگارو، در پي حمله تروريستي مرگبار اخير در شهر نيس فرانسه، 67 درصد فرانسويان اعلام كرده‌اند كه ديگر به «فرانسوآ اولاند» رئيس‌جمهور فرانسه و دولت وي در امر مبارزه با تروريسم اعتمادي ندارند.

بر اساس اين گزارش، انتشار نتايج اين نظرسنجي در حاليست كه طبق چهار نظرسنجي صورت گرفته از سوي همين مؤسسه در بازه زماني 8 ژانويه 2015 تا 5 ژانويه 2016، ميزان اعتماد مردم به دولت فرانسه در امر مبارزه با تروريسم حدود 49 تا 51 درصد بود كه اين مسئله از كاهش 16 درصدي اعتماد مردمي به دولت طي مدت 6 ماه گذشته حكايت دارد.

از سوي ديگر، طبق همين نظرسنجي حدود نيمي از فرانسويان بر اين باورند كه فرانسه هم‌اكنون در جنگ قرار داد و 81 درصد آنها آمادگي خود براي پذيرش كنترل‌هاي بيشتر و اعمال برخي محدوديت‌ها بر آزادي‌هاي فردي بمنظور تأمين امنيت خود را اعلام كرده‌اند.

«ژروم فوركه» مدير موسسه نظرسنجي ايفوپ در تحليل نتايج اين نظرسنجي گفته است: «بطور كلي بايد گفت كه نتايج اين نظرسنجي نشان مي‌دهد كه مردم فرانسه به درك جديدي از تهديد تروريستي در كشور رسيده‌اند. حمله نيس عميقا روح و روان مردم را تحت تأثير قرار داد و عقايد پيشين مبني بر آنكه فرانسه بايد در مواجه با دشمنان مصمم و قاطع اقدامات و تدابيري را اتخاذ كند كه تاكنون از سوي مقامات اتخاذ نشده، تقويت كرده است.»

چهار روز پيش حمله تروريستي مرگباري در شهر نيس در جنوب فرانسه به وقوع پيوست كه طي آن يكي از اعضاي تونسي‌الاصل گروه تروريستي داعش به نام «محمد الحويج بوهلال» همزمان با سالروز جشن ملي فرانسه با كاميوني مملو از اسلحه و نارنجك به مردم در شهر نيس فرانسه حمله كرد. اين حمله به مرگ دستكم 84 نفر منجر شد. 

اين چندمين حمله تروريستي در فرانسه طي ماههاي گذشته است. يكي از اين حملات كه مرگبارترين اين حملات تروريستي در تاريخ فرانسه بود در 23 آبان گذشته اتفاق افتاد كه در آن 127 كشته و بيش از  200 نفر زخمي شدند. اين حادثه شامل تيراندازي در يك سالن كنسرت و در يك رستوران و همچنين انفجار بمب در يك رستوران ديگر بود كه رئيس‌جمهوري فرانسه را وادار كرد حالت فوق‌العاده در اين كشور اعلام كند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها