کد خبر: ۳۸۵۲۹۰
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۲۸ تير ۱۳۹۵
۴۲ فروند بالگرد ارتش تركيه در اين كشور مفقود شده است و اردوغان دستور داده كه اين بالگردها در هر كجاي تركيه ديده شدند، بلافاصله توسط جنگنده‌هاي ارتش منهدم شوند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، عصر ديروز، شبكه خبري سي ان ان ترك اعلام كرد كه 42 فروند از بالگردهاي ارتش تركيه پس از كودتاي نافرجام در اين كشور، مفقود شده و هنوز مشخص نيست كه اين بالگردها كجا هستند.

اين خبر به سرعت در محافل خبري بازتاب يافت و كسب اطلاع خبرنگار تسنيم از تركيه نشان مي‌دهد كه واقعا 42 فروند از بالگردهاي ارتش تركيه پس از كودتا مفقود شده است.

معناي مفقود شدن اين بالگردها، اين است كه هنوز احتمالا برخي نهادهاي نظامي در تركيه، با كودتاچيان همراه هستند و اين بالگردها را در مكاني نامعلوم مخفي كرده‌اند تا احتمالا در زمان لازم، از اين بالگردها عليه ارتش تركيه استفاده كنند، چيزي كه وزير دفاع تركيه درباره آن اعلام كرد كه، "نمي‌توان مطمئن بود كه كودتا به طور كامل پايان يافته است." (لينك)

برخي منابع خبري غير رسمي در تركيه مي‌گويند كه بالگردهاي مفقود شده از نوع بل 205، پوما بالگردهاي سري W و P كبرا (AH-1P AH-1W) هستند.  اين منابع مي‌گويند كه در ميان بالگردها، بلك هاوك (Black Hawk) هم احتمالا وجود دارد.

يك فروند بالگرد بلك هاوك هم كه در همان روز كودتا به يونان گريخته و توسط آن، تعدادي از افسران كودتاگر به يونان پناهنده شده بودند نيز، به ارتش تركيه تحويل داده شده است.


بالگرد تركيه در يونان

حالا ساعتي پس از اعلام خبر سي ان ان ترك مبني بر مفقود شدن 42 فروند بالگرد ارتش تركيه، رجب طيب اردوغان رئيس جمهوري تركيه دستور برقراري گشت هوايي در سراسر تركيه را به نيروي هوايي اين كشور را صادر كرده است.

خبرگزاري آناتولي با انتشار اين دستور رئيس جمهور تركيه، اعلام كرده است كه، "اين پروازهاي گشت‌زني با هدف تامين امنيت ملي و كنترل اوضاع تركيه خواهد بود و توسط هواپيماهاي جنگنده اف 16 انجام خواهد شد."

نكته قابل توجه اين است كه با گذشت دو روز از كودتاي نافرجام در تركيه، هنوز بيم اين مي‌رود كه كودتاي جديدي در اين كشور رخ داده و ارتش موفق به سرنگوني دولت قانوني و رسمي اين كشور شود كه لازمه اين كودتا، در اختيار داشتن تجهيزات نظامي از جمله بالگرد و جنگنده است.

بر همين اساس بود كه بلافاصله پس از انتشار خبر مفقودي بالگردها كه تعدادشان هم بالاست، اردوغان دستور برقرار گشت هوايي در سراسر كشورش را صاد كرده است. يك منبع امنيتي به خبرنگار تسنيم در تركيه گفته‌ است: "جنگنده هاي فالكن تركيه دستور آتش مستقيم و نابودي بالگردها را دارند و براي اين كار، شناسه‌ي همه‌ي بالگردهاي مفقود شده به جنگنده‌ها داده شده است تا اشتباهي در اين زمينه رخ ندهد."

با در اختيار قراردادن شناسه‌ي بالگردها، هر كدام از آنها در هر كجاي كشور تركيه بلند شوند، بلافاصله توسط جنگنده‌هاي اف 16 تركيه شناسايي و منهدم خواهند شد ولي هنوز مشخص نيست كه آيا تعداد دقيق بالگردهاي مفقود شده 42 فروند است يا بيشتر.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۲۸ تير ۱۳۹۵
۰
۰
از این به بعد داعش بالگرد هم داره .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۵
۰
۰
حتما رفتند به نزد دکلهای گمشده نفتی ایران !!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها