کد خبر: ۳۸۵۳۰۷
زمان انتشار: ۲۱:۲۷     ۲۸ تير ۱۳۹۵
حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور که از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم، دولت را با حاشیه‌های بسیاری مواجه کرده است، در ماجرای تحصیلی خود نیز با یک مسئله بزرگ مواجه شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، حسین فریدون در سال 93 یعنی یکسال پس از روی کارآمدن دولت برادر خود، طی نامه‌ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه شهید بهشتی معرفی و درخواست می‌شود که وی به عنوان دانشجوی دکترای روابط بین‌الملل! در این دانشگاه مهم کشور به تحصیل بپردازد.

شورای گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی پس از معرفی حسین فریدون توسط سازمان سنجش، با اکثریت آرا به جد با این مسئله مخالفت و این موضوع را به سازمان سنجش اعلام می‌کند. 

امّا حسین فریدون دست از پیگیری برنداشته و به همین دلیل مجدداً بعد از مدتی سازمان سنجش نامه‌ای به دانشگاه شهید بهشتی نوشته و می‌گوید حسین فریدون یک سال قبل در آزمون دانشگاه گیلان امتحان داده و قبول شده اما برای مصاحبه نرفته است، در صورتی که دانشگاه شهید بهشتی تمایل داشته باشد وی در این دانشگاه به تحصیل دکترا بپردازد.

مسئولان دانشگاه شهید بهشتی نیز پس از پیگیری‌های سازمان سنجش نهایتاً تصمیم‌ می‌گیرند فریدون در "پردیس دانشگاه شهید بهشتی" به تحصیل بپردازد.

نکته دیگر آن است که حتی اگر فرضاً حسین فریدون در دانشگاه گیلان پذیرفته شده باشد، اساساً توصیه سازمان سنجش به دانشگاه شهید بهشتی برای پذیرفتن فردی که در دانشگاه با تراز پایین‌تر قبول شده، امری عجیب است.

فریدون هم‌اینک در مرحله پایان نامه قرار دارد، ولی اساتید دانشگاه شهید بهشتی از پذیرفتن استاد راهنمایی وی خودداری می‌کنند. تنها فردی که حاضر به پذیرش این امر شده، محمود سریع‌القلم مشاور غیررسمی حاشیه‌ساز رئیس‌جمهور است؛ با این حال شورای گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی بر مبنای قانون و به این دلیل که سریع‌القلم بناست چند وقت دیگر در قالب یک طرح مطالعاتی به خارج از کشور سفر کند، با استاد راهنما شدن وی برای حسین فریدون مخالفت کرده است.

بدین ترتیب، حسین فریدون که با توصیه سازمان سنجش به دانشگاه شهید بهشتی تحمیل شده است، هم‌اینک در مرحله پایان نامه خود با مشکل بسیاری روبرو شده و اساتید دانشگاه از پذیرش مسئولیت استاد راهنمایی وی خودداری می‌کنند.

پس از ماجرای رسوایی فیش‌های نجومی، این دومین مسئله جدی برای حسین فریدون طی چند ماه اخیر است. در ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی نیز مشخص شد برخی مدیران بانکی دارنده حقوق‌های کلان، علیرغم مخالفتهای جدی نهادهای نظارتی، به توصیه حسین فریدون به عنوان مدیرعامل بانک منصوب شده‌ بودند.  صدقی،‌مدیرعامل معزول بانک رفاه از جمله افرادی بود که با فشار فریدون منصوب شد.

علی رستگار سرخه‌ای مدیرعامل معزول بانک ملت نیز از جمله دوستان و همشهریان دیرین حسین فریدون است که به دلیل تخلفات مهم در بانک ملت برکنار شد. وی نیز با فشار فریدون به این سمت منصوب شده بود. ماجرای فسادهای بانکی دوستان فریدون توسط دستگاه قضایی در حال پیگیری است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
۶
۱
بعد از دولت داداشی نوبت به رسوایی او می رسد به شرطی که از لندن سر در نیاورد

در این میان وای ب حال مردم بیچاره
که به این افراد رای می دهن
پاسخ
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۸ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
۲
۱
اصحاب رسانه های اجتماعی که درشفاف سازی اطلاعات وتنویرافکار عمومی شامه ای قوی دارند اگرعنایت به پرداخت این خبرنکنند بایدچندروز دیگر شاهداین خبرباشند که رییس مهمترین دانشگاه جامع کشور که دراجراوتوجه به فرامین مقام رهبری یکه تاز درکشور است ومهمترین تحول رادرتاریخ دانشگاه درکاربردی نمودن وپژوهش محورنمودن دانشگاه وایجادپژوهشکده های رفع نیازبنیادی کشور وایجادفرصت برای شرکتهای دانش بنیان فراهم نموده است
استادی که ازبزرگان وهمرزمان شهیدشهریاری درافتخاراستقلال هسته ای کشور است
ودرعقدقراردادهای بزرگ علمی بادانشگاههای معتبر پیشتاز است
بدلیل ندانم کاری وعدم دفاع اصحاب جراید وبزرگان مجلس و فشاربروزیرآموش عالی
بدلیل مخالفت ازآغازتلاش پذیرفتن آقای فریدون ازطریقی خارج ازسیستم پذیرش قاتونی بعنوان دانشجو تامراحل تزوپایان نامه ازسمت ریاست دانشگاه برکنار گردید
لذااین خبراگرجدی گرفته نشود دانشگاههای کشور ودانشگاه شهیدبهشتی ازنعمت استادفیزیک هسته ای ویادگارشهیدان وریاست استادی مذهبی متخصص کاربلد ولایتی وخارچشم دشمنان بنام دکترمهدی طهرانچی محروم خواهد شد
پاسخ
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۰۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
۱
۰
باسلام متاسفانه فرق نمی کند در کدام دولت تا آقایان فکر منافع شخصی خود باشند این مملکت آباد نخواهد شد همه این آقایان در جلسه حضرت آقا حضور دارند اما اگر سر سوزنی حرف آقا را گوش می کردند مملکت آباد بود تحریم ها هیچ فشاری روی مردم عزیزیمان نمی گذارد این اختلاس آقایان و این کارهایشان است که مردم را بیچاره کرده آقایان یک کمی از خون شهدا خجالت بکشند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۸ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
۱
۱
ممنون از اطلاع رسانی شما..
اما با توجه به اینکه من من بصورت مستمر اخبار شما را پیگیری میکنم .ندیدم فاجعه بزرگ بورسیه در دولت قبل را بصورت جدی پیگیری یا تحلیل کنید ..
و این شایبه ایجاد میشود که شما خودتون هم احتمالا جناحی یا سلیقه ای عمل میکنید..
پاسخ
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
۲
۰
متاسفانه در تمامی دولتهایی که سرکار آمدند افراد نزدیک به آنها از شرایط بوجود آمده "سوء استفاده" کردند.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
۱
۰
خدا وکیلی یک دونه ادم سالم تو مدیران ارشد این کشور پیدا میشه کرد...بیایم خودمون از الان اجماعی کنیم که سلامت باشیم شاید نسل بعد ادمهای سلامت و درستکاری بشیم و بتونیم این کشورو اباد کنیم ...حداقل نسل اینده مون!
پاسخ
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۵
۰
۰
خوبه که شما هستین پته این دولت رو روی آب میریزین. افسوس که رسانه های جبهه مقابل شما در دولت قبل اجازه کار کردن نداشتن چه برسه که به داد این مردم برسن تا محمود جان این همه آدم را بدبخت و بیچاره و آینده‌ی کشور رو تیره و تار نکنه. در کل آزادی رسانه‌ها چیز خوبیه. ای کاش همیشه باشه.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها