کد خبر: ۳۸۵۷۵۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۳۱ تير ۱۳۹۵
فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: در زمان جنگ ‌سياسيوني كه در جبهه بودند ‌مي‌گفتند كه شما يك عمليات بزرگ انجام دهيد و ما در ادامه با مذاكره جنگ را حل مي‌كنيم و امروز هم فكر مي‌كنند ‌ با مذاكره ‌مي‌توانند مسائل اقتصادي را حل كنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، سرلشكر محمدعلي جعفري عصر امروز در همايش عفاف و حجاب در دانشگاه تربيت معلم شهيد بهشتي مشهد اظهار داشت: درود و سلام مي‌فرستيم به روح امام بزرگوار انقلاب و شهداي هشت سال دفاع مقدس و مدافعين حرمي كه دين خدا را با اثربخشي كامل ياري مي‌كنند.

وي بيان كرد: تشكر و قدرداني مي‌كنم از برگزار‌كننده‌هاي اين اجلاسيه و كساني كه نسبت به اين موضوع در جبهه فرهنگي فعاليت مي‌كنيد و در واقع در اين عرصه و حوزه با استفاده از اين سلاح عفاف و حجاب در جنگ نرم عليه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامي مبارزه مي‌كنيد، درود خدا بر شما و دست ياري ائمه معصومين همراه شما باشد تا بتوانيد كارهاي موثرتري در اين جبهه انجام دهيد.

فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: از همه تشكر مي‌كنم كه لبيك گفته‌ايد به خواسته رهبري در اين جبهه و عفاف و حجاب را زنده نگه داشته‌ايد.

*بايد درباره جنگ نرم فرهنگي روايت‌گري كنيم

جعفري بيان كرد: اما آن صحبتي كه مي‌خواهم با شما داشته باشم، موضوع مسائل كلان و كلي انقلاب اسلامي است و تعيين اين موضوع عفاف و حجاب در جنگ نرم فرهنگي و مي‌خواهيم جايگاه آن را مشخص كنيم.

وي افزود: بيشتر بايد در اين باره روايت‌گري كنيم و بدانيم كه چقدر كارهايتان مهم است و اثر كارهاي خود را بدانيد، مستحضر هستيد همه اين انقلاب كه برپا شده و همه اين حركت الهي كه حدوداً از سال 42 تاكنون حدود نيم قرن است براساس يك آيه قرآن و گوش دادن يك مرد بزرگ و تاريخي يعني حضرت امام (ره) و عمل كردن به آن شكل گرفته است.

فرمانده كل سپاه پاسداران بيان كرد: خداوند يك نصيحت به مومنان كرده ‌كه قيام كنيد در راه خدا و حركت كنيد در راه خدا چه يك نفري و چه دو نفري، حتي يك نفر بوديد باز هم تكليف، قيام در راه خداوند است.

* مردم مؤمن و انقلابي پشت سر رهبري به دعوت امام لبيك گفتند

جعفري تصريح كرد: براي هر كاري كه انسان مي‌كند توصيه شده اول فكر مي‌كنند اما در قيام در راه خدا بايد ملاحظه‌ها را كنار گذاشت و ابتدا بايد عمل كرد، اگر امام مي‌خواستند ملاحظاتي كه ديگران نيز انجام دادند و كارها ضعيف طي مي‌شد اين انقلاب ايجاد و شكل نمي‌گرفت.

وي با بيان اينكه در حال حاضر اين انقلاب تشكيل شده و بايد ديد كه تكليف ما چيست، گفت: مردم مؤمن و انقلابي پشت سر رهبري به دعوت امام لبيك گفتند و تاكنون نيز ايستاده‌اند و بر‌اساس آيه 2 سوره عنكبوت مردم ما ادعاي ايمان كرده و نسبت به دعوت امام (ره) و اسلام فعاليتي از خود نشان داده و تاكنون ثابت كرده‌اند كه به خوبي به اين ادعا پايبند هستند.

فرمانده كل سپاه پاسداران تأكيد كرد: خداوند از ابتدا تاكنون مردم ما را بارها امتحان كرده و از افتخارات بزرگ ملت ايران اين است كه از تمامي امتحانات با پيروزي بيرون آمده است، بنابراين بايد تأكيد كرد كه اگر امروزه چيزي در اختيار داريم به سبب همين پيروزي در امتحانات الهي است.

*امروزه بسياري از مردم همراه و پشت سر رهبري هستند

جعفري با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران بر دو اصل امت و امام امت استوار است، عنوان كرد: اين دو عنصر تعيين‌كننده در انقلاب اسلامي حركت الهي خود را به بهترين شكل انجام مي‌دهند و به همين سبب انقلاب سرزنده و موفق بوده و اين همه عزت، اقتدار و عظمت براي انقلاب اسلامي و مردم ايران اسلامي در جهان به وجود آمده است.

فرمانده كل سپاه پاسداران خاطرنشان كرد: امروزه بسياري از مردم همراه و پشت سر رهبري هستند، اما در طرف ديگر نيز افرادي وجود دارد كه با اين انقلاب و يا اسلام مشكلاتي داشته و بر‌خلاف آن حركت مي‌كنند.

جعفري ادامه داد: اكثريت مردم پاي اين ادعا ايستاده‌اند و به صورت معجزه‌وار ‌شاهد حفظ و بقاي اين راه با وجود اين همه دشمني توسط دشمنان قسم‌خورده اسلامي هستيم و در حالي كه تمامي سرويس‌هاي اطلاعاتي و نظامي استكباري جهان عليه اين انقلاب بسيج شده‌اند اين انقلاب راهش را محكم، با وقار و با عظمت به پيش مي‌برد.

وي با بيان اينكه اكثريت قاطع مردم پشت سر رهبري در حال حركت هستند و همه سختي‌هاي اين راه را تحمل مي‌كنند، گفت: در سال‌هاي اخير سازمان‌هاي مافيايي در داخل كشور نمي‌خواهند كه معيشت مردم شكل بگيرد و همراه دشمنان خارجي فعاليت‌هايي را انجام مي‌دهند، اما با اين حال مي‌بينيم كه وضعيت انقلاب اسلامي بسيار خوب است.

*مشكلات بسياري در داخل كشور داريم

فرمانده كل سپاه پاسداران تصريح كرد: اين پرنده انقلاب اسلامي با يك موتور حركت بيروني و خارجي خود را پر قدرت ادامه مي‌دهد و به سرزمين‌هاي اسلامي بسياري مي‌رسد.

جعفري افزود: ان‌شاءالله زماني كه موانع داخلي برطرف و موتور انقلاب روشن شود خواهيم ديد كه انقلاب در بُعد داخلي به فتح سنگرهاي خود مي‌پردازد و تحقق اهداف والاي انقلاب در آن زمان سرعت بيشتري به خود خواهد گرفت.

وي با تأكيد بر اينكه مشكلات بسياري در داخل كشور داريم، گفت: اين مشكلات از سوي آن دو عنصر رهبري و مردم نيست، در اين بين كساني هستند كه ‌‌مانع اصلي اين حركت انقلاب در داخل هستند.

فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به تقسيم‌بندي انقلاب اسلامي توسط رهبر معظم انقلاب خاطرنشان كرد: رهبري در يك زمان انقلاب اسلامي به پنج قسمت تقسيم كرده و فرمودند كه انقلاب اسلامي هم‌اكنون در مرحله سوم قرار دارد.

*‌برخي‌ها مي‌خواستند حركت انقلاب اسلامي را متوقف كنند

جعفري يادآور شد: رهبر انقلاب در زماني اين سخنان را بيان كردند كه برخي اسم‌هاي قشنگي همچون اصلاح و اصلاحات بر روي خود گذاشته بودند و مي‌خواستند انقلاب اسلامي را متوقف كنند.

وي ادامه داد: برخي از اين افراد مي‌گفتند زماني كه انقلاب اسلامي ايجاد شد ما نظام تشكيل داده‌ايم. نظام و انقلاب كه با يكديگر جمع نمي‌شود.

فرمانده كل سپاه پاسداران عنوان كرد: اين تفكر عقيده داشت كه اينجا نظام ايران اسلامي است و ما نبايد به مسائل منطقه توجه‌اي داشته باشيم و در ارتباط با آنها واكنشي نشان ندهيم.

جعفري افزود: آنها مي‌گويند كه استكبار هر غلطي مي‌خواهند انجام بدهند و ما نبايد كاري داشته باشيم. از سويي ما نيز همانند كشورهاي ديگر عوامل بين‌الملل بپذيريم و به آنها احترام بگذاريم.

*از امام رضا (ع) مي‌خواهم مشكلات كشور را هرچه سريع‌تر حل كند

وي با بيان اينكه آنها با اين ايده فريبكارانه مي‌گفتند كه انقلاب اسلامي نبايد باشد، گفت: اين شعارها را از 17 سال پيش شروع كردند و سبب شدند تا رهبري چفيه خود را به علامت رزم و مقابله با اين تفكر از سال‌هاي دور تا به امروز بر روي دوششان بگذارند.

فرمانده كل سپاه پاسداران با بيان اينكه از امام رضا (ع) مي‌خواهم مشكلات كشور را هرچه سريع‌تر حل كند، گفت: ادعاي ايمان داريم و شيعيان امام علي (ع) بوده و پشت سر آنها اين حركت و اين مسير الهي را خداوند متعال در قرآن براي ما ترسيم كرده و در حال پيمودن هستيم و بايد توجه داشته باشيم كه محور اصلي اين حركت جهاد در راه خداوند است.

جعفري با اشاره به ضرورت جهاد و تأكيد به اين فريضه مهم در قرآن كريم خاطرنشان كرد: در يكي از سوره‌هاي قرآن استراتژي و هدف مؤمنين مشخص شده و در سوره صف در ابتدا خداوند از مردم سوال مي‌پرسد كه چرا حرفي مي‌زنيد كه آن را عمل نمي‌كنيد.

*امروزه جنگ ما با دشمنان در بُعد نظامي و امنيتي نيست

وي تصريح كرد: امروزه مردم ما به آنچه گفته‌اند عمل كرده‌اند زيرا اگر به غير از اين بود همه ما بايد تاوان سنگيني مي‌داديم و اگر عمل نمي‌كرديم تاكنون اين توطئه‌ها و نقشه‌هاي شوم استكباري و صهيونيستي حساب ما را رسيده بود.

فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به آيات سوره صف ادامه داد: پس از اين خداوند مي‌فرمايد كه خداوند دوست مي‌دارد كه من دوست مي‌دارم آنها را كه در راه پروردگار خود صف در صف به جهاد بر مي‌خيزند.

جعفري اضافه كرد: خداوند هدف دشمنان را اعلام مي‌كند و مي‌فرمايد كه هدف اصلي دشمنان خاموش كردن نور خداوند بر روي زمين است و بشارت مي‌دهد كه مؤمنين از اين اتفاق جلوگيري خواهند كرد.

وي تصريح كرد: امروزه جنگ ما با دشمنان در بُعد نظامي و امنيتي نيست زيرا ما از اين مرحله در ابتداي انقلاب، 8 سال جنگ تحميلي و ترورهاي بعد از آن عبور كرديم.

*آل‌سعود و برخي ديگر از كشورها در تلاش هستند تا در ايران ناامني ايجاد كنند

فرمانده كل سپاه پاسداران خاطرنشان كرد: در دهه ابتدايي انقلاب اسلامي مهم‌ترين تهديد، تهديدات دفاعي و امنيتي بود و آن حماسه بزرگ كه در 8 سال دفاع مقدس انجام شد درسي به سراسر جهان داد تا هيچكس به خود اجازه ندهد به سوي خاك ايران اسلامي دست‌درازي كند.

جعفري افزود: در آن روزگار شرق و غرب را بسيج كرده بودند تا ايران را شكست دهند اما نتوانستند از پس اين كار بر بيايند و آن ايستادگي و مقاومت با تكيه به خداوند بزرگترين درس براي مردم شد و دستاورد آن براي خودمان امنيت بي‌نظير و تاريخي در مرزهاي ايران اسلامي شد.

وي عنوان كرد: امروزه علاوه بر آمريكا، اسرائيل، آل‌سعود و برخي ديگر از كشورها در تلاش هستند تا در ايران ناامني ايجاد كنند اما همگان مي‌بينند كه موج‌هاي ناامني هنگام رسيدن به مرزهاي ايران ناگهان با سد عظيم اطلاعاتي، عملياتي و نظامي برخورد مي‌كند و به سوي كشورهاي صادركننده باز مي‌گردد.

*انقلاب اسلامي ‌‌در سراسر جهان در حال رشد است

فرمانده كل سپاه پاسداران افزود: در روزهاي اخير همه وضعيت تركيه را ديدند كه به چه شكل درآمده بود و ما از سوي ديگر نيز شاهد هستيم كه برخي از همين كشورهاي منطقه با ايجاد ناامني‌هاي ضداسلامي و تروريستي در كشورهايي همچون عراق هدف مقابله با ايران و انقلاب اسلامي را دنبال مي‌كنند اما نمي‌دانند كه مقاومت و ايستادگي مردم اين توطئه‌ها را خنثي مي‌كند.

جعفري تأكيد كرد: يكي از بزرگ‌ترين دستاوردهايي كه مقابله با ناامني‌هاي گروه‌هاي سلفي و تكفيري براي امت اسلامي به وجود آورد اتحاد بين مسلمانان بود و در حالي كه كشورهاي استكباري در حال ايجاد مكر بين كشورهاي مسلمانان بودند اين مكر خدا بود كه از اين نوع توطئه‌ها جلوگيري كرد.

وي خاطرنشان كرد: قبل از به وجود آمدن تهديدات و مشكلات امنيتي در عراق و سوريه اتحاد آنچناني بين مردم اين دو كشور و ايران وجود نداشت اما امروزه شاهد هستيم كه دل‌هاي مسلمانان به وسيله خداوند به يكديگر گره خورده تا با ايستادگي و مقاومت اين انقلاب اسلامي را كه در سراسر جهان در حال رشد است به ثمر بنشاند.

*متأسفانه شاهديم كه بسياري از مسئولان ‌نسبت به جنگ فرهنگي بي‌توجه هستند

فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به موضوع هسته‌اي گفت: چند سالي است كه دشمن بسيج شده و با بهانه موضوع هسته‌اي فشارهاي اقتصادي را بر كشور تحميل كرده و جنگ اقتصادي را به اوج خود رسانده اما ايستادگي مردم در اين جنگ نيز در حال نتيجه دادن است.

جعفري با بيان اينكه هر نوع جنگي كه در جنگ متصور است عليه ايران انجام داده‌اند، گفت: در ابتدا ناامني‌هايي را در شهرهاي كشور به وجود آورده و پس از نتيجه نگرفتن از آن به سراغ فرهنگ ما رفتند و هم‌اكنون نيز در حال ضربه رساندن به اوضاع اقتصادي كشور هستند.

وي با اشاره به مقوله جنگ نرم و شبيخون فرهنگي خاطرنشان كرد: رهبري در اين باره چند سالي است تذكرهاي فراواني داده‌اند اما متأسفانه شاهد هستيم كه بسياري از مسئولان همواره نسبت به اين موضوع بي‌توجه هستند.

*هرگاه مردم برخلاف رهبر حكومت خود گامي برداشته‌اند به سرانجام دلخواه نرسيده‌اند

فرمانده كل سپاه پاسداران در ادامه اشاره‌اي به 8 سال دفاع مقدس داشت و افزود: در 8 سال دفاع مقدس اگر پشتيباني مردم نبود مشخص نمي‌شد كه سرنوشت جنگ چگونه رقم مي‌خورد؛ امروزه در جنگ فرهنگي نيز بدون حضور مردم و تشكيل جبهه‌هاي مردمي در عرصه‌هاي مختلف نمي‌توان به نتيجه دلخواه رسيد.

جعفري اين مشكلات امتحان‌هاي الهي دانست و گفت: امروزه اگر بخواهيم از اين مشكلات عبور كنيم بايد فعاليت‌هاي خود را اثربخش كرده و به صورت جدي به بيانات رهبر حكيم انقلاب اسلامي گوش فرا دهيم زيرا تجربه به ما نشان داده كه هرگاه مردم بر خلاف رهبر حكومت خود گامي برداشته‌اند به سرانجام دلخواه نرسيده‌اند.

وي با اشاره به عمليات‌هاي 8 سال دفاع مقدس يادآور شد: در زمان دفاع مقدس هنگام انجام عمليات‌هاي كوچك دشمن مورد آزار قرار نمي‌گرفت اما زماني كه همت همه رزمندگان جمع شد و اخلاص به ميان كار آمد توانستيم در عمليات والفجر 8 يكي از خيمه‌هاي دشمن را بيندازيم.

*چرا عمليات كربلاي 5 طراحي و اجرا شد

فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به 3 ويژگي مطرح شده از سوي رهبري براي فريضه جهاد گفت: وجود اخلاص در جهاد مهمترين ويژگي است، مثلا در عمليات‌هايي كه يكسري مسائل قاطي مي‌شد ما به نتيجه دلخواه نمي‌رسيديم اما در اوج سخت‌ترين موانع و مشكلات عملياتي همچون كربلاي 5 را انجام داديم كه سبب تعجب نيروهاي نظامي در جهان شد.

جعفري با يادآوري عمليات كربلاي 5 خاطرنشان كرد: بزرگ‌ترين ريسكي كه در 8 سال دفاع مقدس صورت گرفت در عمليات كربلاي 5 بود زيرا از ابتدا بر موضوع شكسته شدن خط و به رسيدن به مكان اوليه شروع عمليات مطمئن نبوديم و مي‌دانستيم كه احتمال  شهيدن شدن همه نيروها وجود دارد.

وي افزود: در آن عمليات بر خلاف آتش سنگين عراق رزمندگان حق عليه باطل توانستند با استفاده از هيچ فرمولي از جنگ‌هاي كلاسيك به موفقيت در اين عمليات برسند.

فرمانده كل سپاه پاسداران ادامه داد: براي پيروزي در كربلاي 5 ما هيچ اميدي نداشتيم اما از نظر سياسي و تحليلي و روند جنگ ما در سال 65 به يك عمليات موفق در جبهه جنوب و خوزستان نياز داشتيم از اين رو انجام اين عمليات يك تكليف الهي دانسته و براي آنجام آن اقدام كرديم.

*تعبير زيباي رهبر انقلاب از عمليات كربلاي 5

جعفري عنوان كرد: اين عمليات به عنوان يك تكليف الهي بايد انجام مي‌شد تا در آينده بفهميم كه فشار وارده طي اين عمليات و برخي عمليات‌هاي بزرگ ديگر سبب صدور قطعنامه 598 به نفع ايران شد.

وي تصريح كرد: وقتي به صحنه عمليات نگاه مي‌كرديم همه مي‌دانستيم كه اين عمليات نبايد انجام شود اما تكليف مي‌گفت كه اين عمليات بايد صورت بپذيرد.

فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به تعبير رهبري از عمليات كربلاي 5 خاطرنشان كرد: رهبري در سخناني كربلاي 5 را با شب‌هاي تاسوعا و عاشورا مقايسه كرده و فرموده‌اند كه رزمندگان ما تاسوعا و عاشورا را در كربلاي 5 مشق كردند.

جعفري تأكيد كرد: در بحث جنگ‌هاي امروزي نيز عمليات‌هاي ما بايد اثربخش باشد و اگر مثل برخي عمليات‌ها به صورت محدود و ناموفق شكل بگيرد به نتيجه نخواهيم رسيد و تنها راه برداشتن موانع اين است كه با جان و دل به اهداف خود بينديشيم و براي تحقق آنها تلاش كنيم.

*امروزه در جنگ نرم شاهديم كه برخي افراد در داخل كشور ارزش‌ها را دوست ندارند

وي با بيان اينكه جنگ سخت بر عكس نامش بسيار آسان است، گفت: رهبري در سال‌هاي گذشته فرمودند كه جنگ جهاد اصغر بود و به يك اخلاص خاص نياز داشت اما اخلاصي كه امروزه در جنگ نرم مورد نياز است بايد بسيار بيشتر از آن اخلاصي باشد كه در جهاد اصغر وجود داشت.

فرمانده كل سپاه پاسداران شرط دوم جهاد را تلاش و سختكوشي دانست و تصريح كرد: راحت‌طلبي و دوري از حفظ و پاسداري از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي اين نظام قطعاً آسيب‌زا بوده و از تحقق بسياري از خواسته‌هاي مردم، نظام و رهبري جلوگيري خواهد كرد.

جعفري با تأكيد بر اينكه شرط سوم براي همه قابل فهم نيست عنوان كرد: حركت جهادي يا مقابل دشمن صورت مي‌گيرد و يا مخالفي دارد و ما امروزه در جنگ نرم شاهد هستيم كه برخي افراد در داخل كشور ارزش‌ها را دوست ندارند و يا حركت‌هاي ضد‌اخلاقي ديني و ارزشي انجام مي‌دهند.

وي تصريح كرد: برخي دستگاه‌هاي دولتي كشور كه غرق در ملاحظات و بروكراسي هستند و تسليم سيستم‌هاي اداري كشور شده‌اند امروزه مخالف حركت‌هاي شما هستند.

* امنيت و آسايش مردم عراق به دست يكي از فرماندهان سپاه ايران افتاده است

فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به حضورش در سپاه پاسداران خاطرنشان كرد: رشته من معماري بود و پس از يك سال از زمان تأسيس بسيج با اينكه عضو اين تشكل مقدس نبودم كول‌پشتي‌ام را برداشته و به منطقه جنگي رفتم و در جبهه سوسنگرد به دفاع پرداختم و آنجا بود كه فهميديم خداوند راه را به ما نشان مي‌دهد.

جعفري خاطرنشان كرد: هيچكدام از فرماندهان سپاه به غير از سردار صفوي آموزش‌هاي نظامي تخصصي را انجام نداده‌ بودند اما يكسال پس از شروع جنگ عمليات‌هايي ‌با طراحي فرماندهان سپاه صورت گرفت كه با نگاه كلاسيك نمي‌شد آنها را انجام داد و امروزه ‌شاهد آن هستيم كه اينگونه عمليات‌ها توسط حزب‌الله لبنان و ساير نيروهاي انقلابي در برابر مستكبرين و صيونيست‌ها در حال استفاده است.

وي با اشاره به سرلشكر قاسم سليماني گفت: آيا اين يك معجزه الهي نيست كه در دوران دفاع مقدس يك فرمانده عراقي اسلحه به سمت اين سردار رشيد اسلام بگيرد اما امروزه تحت امر وي در برابر تكفيري‌ها و سلفي‌ها براي ايجاد امنيت در عراق تلاش كند.

فرمانده كل سپاه پاسداران افزود: امروزه عرصه دفاع از امنيت و آسايش مردم عراق به دست يكي از فرماندهان سپاه ايران افتاده ‌و اين نشان از نصرت الهي است.

*امروزه فكر مي‌كنند كه با مذاكره نيز مي‌توانند مسائل اقتصادي را حل كنند

جعفري با اشاره به صحبت سياسيون در زمان جنگ يادآور شد، در آن زمان سياسيوني كه در جبهه بودند به ما مي‌گفتند كه شما يك عمليات بزرگ انجام دهيد و ما در ادامه با مذاكره جنگ را حل مي‌كنيم و امروزه فكر مي‌كنند كه با مذاكره نيز مي‌توانند مسائل اقتصادي را حل كنند.

وي با بيان اينكه جنگ نرم تا ظهور امام زمان (عج) ادامه دارد، تأكيد كرد: برنامه‌ريزي‌هاي جوانان و مسئولان انقلابي براي حفظ ارزش‌هاي انقلاب و نظام اسلامي بايد بلندمدت باشد تا بتوان در آينده به نتايج بسيار بهتري دست پيدا كنيم.

فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به مقوله عفاف و حجاب گفت: بايد در اين باره به ريشه‌يابي بپردازيم و ببينيم كه مشكل بي‌حجابي برخي از زنان و بي‌غيرتي برخي از مردان در چيست؟

جعفري افزود: بايد ديد كه اين بي‌غيرتي از كجا شروع شده است؟ من فكر مي‌كنم اينها از لقمه‌هاي حرام، رشوه‌ها و فسادهاي اقتصادي شروع شده كه در 20 سال پيش ايجاد شد و با آنها هيچ مقابله‌اي صورت نگرفت.

وي تأكيد كرد: خداوند لعنت كند آنهايي كه از 20 سال پيش با اين حركت‌ها مقابله نكردند و هم‌اكنون نيز زنده هستند و سم‌پاشي‌هاي خود را انجام مي‌دهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها