کد خبر: ۳۸۵۸۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
رئیس جمهور آمریکا ضمن رد هرگونه دخالت واشنگتن در کودتای نافرجام نظامی ترکیه، گفت: درخواست مربوط به بازگرداندن فتح الله گولن به ترکیه از طریق کانال‌های عادی دنبال خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری تاکید کرد: من در یک گفتگو با طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کردم که ایالات متحده هیچ اطلاع قبلی از وقوع کودتای نظامی در ترکیه نداشته است.

اوباما در ادامه تصریح کرد: هرگونه گزارشی که اعلام کند ما از تلاش برای کودتا در ترکیه اطلاع قبلی داشتیم یا آمریکا در این کودتا دخالت داشته و یا هر گونه گزارشی غیر از اینکه اعلام کند ما به طور قاطع از دموکراسی در ترکیه حمایت نمی کنیم، به طور کامل نادرست و اشتباه است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: چرا که وقتی شایعاتی مثل این در ترکیه گسترش پیدا کند، شهروندان ما در ترکیه را در معرض خطر جدی قرار خواهد داد و اتحاد حساس و شراکت بین آمریکا و ترکیه را تهدید خواهد کرد.

اردوغان بارها فتح الله گولن را به دست داشتن در این کودتا متهم کرده و خواستار استرداد وی از سوی دولت آمریکا شده است.

گولن نیز ضمن محکوم کردن این کودتا هرگونه مشارکت در سرنگونی دولت ترکیه را رد کرده است. پس از وقوع کودتای نافرجام 15 جولای، مقام‌های ترکیه سرکوب گسترده و بی سابقه مخالفان را به اتهام دست داشتن در طراحی و اجرای کودتا آغاز کرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها