کد خبر: ۳۸۶۰۹۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
شانزدهمين دوره مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور با هيجاني بيشتر، شور و اشتياق زياد تيم‌ها و تماشاگران و اتفاقات جديدي در فوتبال ايران آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، فيلم‌برداري آغاز مي‌شود؛ پس از تهيه يك پيش‌توليد كوتاه از بازي سوپرجام بين تيم‌هاي ذوب‌آهن اصفهان و استقلال خوزستان از فردا (دوشنبه) سريال 30 قسمتي ليگ برتر شانزدهم كليد خواهد خورد، سريالي با حضور 16 گروه كه هركدام از اين 16 گروه هنرپيشه‌هاي زيادي را در خود جاي داده و به كارگرداني مربياني كه آنها را هدايت مي‌كنند، در شانزدهمين سري ليگ برتر هنرنمايي خواهند كرد.

استقلال خوزستان، قهرمان و شگفتي‌ساز ليگ پانزدهم، پرسپوليسِ برانكو به‌همراه رقيب سنتي‌اش استقلال هنرپيشه نقش اول تمام فيلم‌هاي فوتبال ايران، تراكتورسازي، يك نقش مكمل كامل كه هم زيبايي و هم شور و شوق را روي سكوها مي‌آورد، اين بار هم از مدعيان اصلي قهرماني خواهند بود. به‌دنبال آنها ذوب‌آهن، با سابقه‌اي كه داشته هميشه توانسته بازار فوتبال ايران را داغ كند و صباي قم و نفت تهراني كه بيشتر تكميل‌كننده نقش‌ها هستند. در اين بين سايپا از هنرپيشه‌هاي پرفراز و نشيب محسوب مي‌شود و گسترش فولاد كه مي‌خواهد كم‌كم خودش را به‌عنوان يكي از مكمل‌ها در فوتبال ايران جا بيندازد.

پديده خراسان هم كه مي‌خواست نقش پديده را در فوتبال ايران بازي كند، در دو فصل گذشته تكميل‌كننده ليگ بوده است. سپاهان اصفهان هم كه جزو آن دسته از سوپراستارهايي است كه در فصل گذشته اُفت شديدي داشت. در كنار اين تيم‌ها فولاد خوزستان مانند سايپا هميشه يك هنرپيشه پرفرازونشيب بوده و سياه‌جامگان مشهد، تازه واردي كه هنوز براي هنرنمايي وقت دارد. پيكان هم نتوانسته در 15 قسمت گذشته ليگ چندان درخشان ظاهر شود و حضور و غياب زيادي داشته است. ماشين‌سازي تبريز از آن هنرپيشه‌هاي كاركشته است كه تاكنون در اين سريال‌ها جايي نداشته و پس از سال‌ها به سطح اول بازگشته و بازهم مقابل دوربين اصلي قرار مي‌گيرد. صنعت نفت آبادان هم تقريباً با شرايطي مشابه پيكان، اما با هواداران پرشوري كه دوباره هنرپيشه خود را مقابل دوربين شماره يك مي‌بينند و اين 16 هنر پيشه در شانزدهمين دوره ليگ برتر هنرنمايي خواهند كرد.

هفته اول اين دوره از رقابت‌هاي ليگ برتر در دو روز متوالي دوشنبه و سه‌شنبه برگزار خواهد شد، ديدارهايي كه هيجان آنها مسلماً بيشتر از فصول گذشته است و با توجه به تغيير و تحولاتي كه در برخي تيم‌ها رخ داده و شرايطي كه ايجاد شده است، مي‌توان گفت جذابيت ليگ برتر شانزدهم بالاتر از 15 دوره قبلي خواهد بود. همچنين حضور هواداراني كه در فصل پانزدهم با ورزشگاه‌ها آشتي كرده و البته با شور و هيجان و فرهنگ بسيار بالاتري ليگ برتر را به نظاره نشستند. با اين شرايط ليگ شانزدهم مقابل دوربين خواهد رفت.

تراكتورسازي تبريز - استقلال خوزستان
«صدا»، «دوربين»، «حركت»؛ سري شانزدهم ليگ برتر فوتبال ايران با مصاف قهرمان ليگ برتر پانزدهم و يكي از مدعيان اصلي قهرماني در اين فصل آغاز خواهد شد. تراكتورسازي كه از اواسط فصل گذشته با امير قلعه‌نويي شرايط خوبي پيدا كرده و از يك تيم معمولي در هفته‌هاي پاياني ليگ به يك مدعي تبديل شد، در اين فصل اين مربي پرافتخار را روي نيمكت خود حفظ كرد. چند بازيكن تأثيرگذار تراكتورسازي و البته بازيكنان سربازي چون بختيار رحماني، شجاع خليل‌زاده، علي حمودي و... از اين تيم جدا شدند، اما قلعه‌نويي با جذب بازيكناني پرآوازه جاي آنها را پر كرده است، بازيكناني چون محسن بنگر، هادي محمدي، محمد نوري، جاسم كرار، محمد ابراهيمي، لوسيانو ادينيو و... كه هر كدام از آنها مي‌توانند يكي از ستون‌هاي اين فصل تراكتورسازان باشند.

در سوي ديگر ميدان استقلال خوزستان، قهرمان و شگفتي‌ساز ليگ برتر پانزدهم قرار دارد كه ستاره‌هايش را از دست داد و البته توانست جايگزين آنها را پيدا كند، اما بايد ديد اين جايگزين‌ها مي‌توانند شرايط فصل گذشته را براي آبي‌پوشان خوزستاني رقم بزنند. عبدالله ويسي، سرمربي اين تيم اولين ستاره آبي‌هاي خوزستان بود كه راهي سپاهان شد تا اكبر پورموسوي، دستيارش جاي او را روي نيمكت بگيرد. فرناندو دخسوسِ برزيلي، بهترين دروازه‌بان فصل گذشته به گسترش فولاد تبريز رفت و گودرز داودي، دروازه‌بان ذخيره او به‌همراه رافائل، هموطنش جاي او را پر خواهند كرد. موسي كوليبالي، مدافع اهل مالي هم با ويسي راهي سپاهان شد تا عزت‌الله پورقاز، مدافع ملي‌پوش ملوان به جاي او به جمع آبي‌پوشان خوزستاني اضافه شود. اين بازي بين قهرمان ليگ گذشته و يكي از مدعيان جدي قهرماني اين فصل است كه مي‌تواند جذابيت بالايي داشته باشد.

سياه‌جامگان مشهد - ذوب‌آهن اصفهان
تازه‌واردي كه در هفته پاياني فصل گذشته كمترين شانس را براي ماندنش در ليگ در نظر گرفته بودند، با شكست ملوان جاي خود را با اين تيم عوض كرد تا در ليگ برتر ماندني شود. همان تيمي كه فرهاد كاظمي قول داده بود در ليگ برتر نگه دارد و به قولش عمل كرد تا مديران اين باشگاه مشهدي كه براي اين فصل درصدد تغيير نام تيم‌شان هم بر آمده‌اند، دوباره به كاظمي اعتماد كنند. سياه‌جامگاني‌ها كه فصل گذشته پس از تلخي‌هاي زياد، طعم شيرين بقا در ليگ را در هفته پاياني چشيدند، براي اين فصل  نقشه‌هاي زيادي دارند تا روزهاي شيرين‌شان بيشتر از يك هفته پاياني باشد و از همين‌رو با كاظمي تيم قدرتمندتري را نسبت به فصل گذشته ‌آماده كرده‌اند.

تيم ذوب‌آهن هم كه فصل گذشته شايد در ليگ برتر نتوانست انتظارات را برآورده كند و در ليگ قهرمانان آسيا هم ناكام ماند، توانست با قهرماني در جام حذفي فصل را به‌خوبي به پايان برساند. البته شاگردان يحيي گل‌محمدي براي اين فصل شروع شيريني هم داشتند و با قهرماني در سوپرجام فوتبال ايران براي حريفان قدرت‌نمايي كردند. ذوب‌آهن براي اين فصل تغييرات زيادي در تركيبش نداشته، اما جدا از كاوه رضايي، مسعود حسن‌زاده، هادي محمدي و احمدامير كامدار كه از دست داده، قاسم حدادي‌فر را هم به‌دليل مصدوميت و پاره شدن رباط صليبي‌اش از دست داد تا به اين شكل پيش از شروع فصل با بدشانسي روبه‌رو شود.

صباي قم - صنعت نفت آبادان
كش و قوس در صباي قم زياد بود. اين تيم فصل گذشته به بخش خصوصي واگذار شد و بخش خصوصي هم كار را با علي دايي استارت زد. هرچند دير، اما صبا فصل گذشته توانست شرايط نسبتاً مطلوبي داشته باشد. شرايط مطلوب بود، به‌غير از پايان فصل كه علي دايي با اسپانسر اين باشگاه به اختلاف خورد. اين اختلاف و درگيري‌ها در پايان جدايي دايي و البته قطع همكاري اسپانسر را با باشگاه صباي قم رقم زد. صبايي‌ها چند هفته‌اي بلاتكليف بودند و يكي از دوستان علي دايي اسپانسر شد تا كار با اين مربي ادامه پيدا كند، اما بازهم نتيجه‌اي حاصل نشد تا اينكه در نهايت با معرفي اسپانسر جديد صمد مرفاوي هدايت اين تيم را قبول كند. بايد ديد بازگشت مرفاوي به ليگ برتر آن هم با تيمي كه كمي دير تمرينات خود را آغاز كرد و البته بيشتر بازيكنان فصل گذشته خود را از دست داد، به چه شكل خواهد بود.

صنعت نفت آبادان هم آخرين تيم صعود كرده به ليگ برتر شانزدهم بود. نفتي‌هاي پرشور آباداني كه چند فصل جاي خالي‌شان در ليگ برتر حفظ شد، دوباره اين فصل قصد دارند ليگ را شور و شوق ببخشند. اين تيم با نادر دست‌نشان به ليگ برتر صعود كرد و با اين مربي هم به كار خود ادامه خواهد داد، اما آنچه از دور مشخص است، صنعت نفت نتوانسته در فصل نقل‌وانتقالات موفق عمل كند. اينكه آيا صنعت نفت با همين بازيكنان گمنام بتواند در ليگ شانزدهم شگفتي خلق كند يا مانند فصول گذشته تيمي خواهد بود كه براي سقوط نكردن مي‌جنگد، بايد منتظر ماند و هنرنمايي آنها را ديد.

استقلال - نفت تهران
روي كاغذ بايد گفت كه جذاب‌ترين بازي هفته اول ليگ شانزدهم ديدار استقلال و نفت تهران است. اين ديدار از هر جهت كه به آن نگاه كنيد مي‌تواند جذاب باشد. از رويارويي مربيان با يكديگر و با تيم‌هاي مقابل‌شان، تا رودررو شدن بازيكنان دو تيم با تيم‌هايي كه سابقه پوشيدن پيراهن‌شان را داشته‌اند. شايد جذاب‌ترين بخش اين بازي هم رويارويي بازيكنان نفت با عليرضا منصوريان باشد كه دو فصل او را سرمربي خود مي‌ديدند و در پايان فصل با اتفاقاتي تلخ از يكديگر جدا شدند. استقلال كه در ساليان گذشته مربياني چون امير قلعه‌نويي، پرويز مظلومي و صمد مرفاوي را به خود ديد و چرخه اين مربيان روي نيمكت آبي‌ها بود، اين فصل به يك مربي نسبتاً جوان اعتماد كرده است، عليرضا منصوريان، كاپيتان سابق و محبوب آبي‌ها كه پس از دو فصل موفقيت در نفت حالا سوداي موفقيت با استقلال را دارد. هرچند كه شرايط كار كردن در تيمي چون استقلال با نفت كاملاً متفاوت است.

عليرضا منصوريان اين فصل با سروصداي زيادي به نيمكت استقلال رسيد. او با خريدهاي پرسروصدايي هم كه داشت، استقلال را به يك تيم ترسناك تبديل كرده، اما اينكه چقدر در بزرگ كردن اين تيم با بازيكناني كه خريده بتواند موفق عمل كند، موضوع ديگري محسوب مي‌شود. سرمربي آبي‌پوشان كه از زمان حضورش در اين تيم سوداي پيروزي در دربي را در سر مي‌پروراند، در شرايطي بازي اول را بايد مقابل نفت برگزار كند كه مهدي رحمتي و البته هوادارانش را در اختيار ندارد. روبه‌رو شدن با تيم علي دايي هم قطعاً سخت خواهد بود، تيمي كه فصل گذشته به مشكل خورد و وزارت نفت اعلام كرد ديگر قصد تيمداري ندارد تا واگذاري اين تيم هم به پروسه‌اي بزرگي تبديل شود. در نهايت شركت بهنام پيش‌روي نفت را خريد و دايي را به‌عنوان سرمربي برگزيد تا تمرينات نفت بالاخره آغاز شود. نفتي‌ها تمرينات خود را دير شروع كردند و از همين‌رو تمرينات پرفشار بدنسازي را زياد پشت سر نگذاشتند و شايد همين مسئله كمي به آنها در هفته‌هاي اول و در بازي با استقلال كمك كند.

جدا از شرايط فني و بدني نفتي‌ها، بازيكنان اين تيم انگيزه ديگري هم مقابل استقلال خواهند داشت و آن هم رويارويي با عليرضا منصوريان است. بازيكنان فصل گذشته نفت معتقدند كه سرمربي‌شان آنها را در شرايط سختي رها كرد و بايد مي‌ماند تا تكليف تيم و مطالبات آنها مشخص شود. به‌همين دليل متحد شده‌اند تا در بازي اول اين موضوع را با منصوريان تلافي كنند. از سوي ديگر حضور بازيكنان سابق استقلال در تيم نفت كه ايمان مبعلي، محمد قاضي، ميلاد فخرالديني و... هستند، يك انگيزه ديگر است. در استقلال هم علي قرباني حضور دارد كه فصل گذشته بازيكن نفت بود و البته وريا غفوري كه دو سال پيش در نفت عضويت داشت. همچنين ميلاد زكي‌پور هم با حاشيه از نفت به استقلال آمده كه البته شانس كمي براي حضور در تركيب دارد. تمام اين شرايط و اتفاقات مي‌تواند به زيبا شدن بازي استقلال و نفت كمك كند.

برنامه كامل ديدارهاي هفته اول ليگ برتر شانزدهم به شرح زير است:

دوشنبه - 4 مردادماه 95
تراكتورسازي تبريز - استقلال خوزستان، ورزشگاه اختصاصي تراكتورسازي، ساعت 18
سياه‌جامگان مشهد - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه ثامن مشهد، ساعت 18:15
صباي قم - صنعت نفت آبادان، ورزشگاه يادگار امام (ره) قم، ساعت 20:45
استقلال - نفت تهران، ورزشگاه آزادي تهران، ساعت 20:45

سه‌شنبه - 5 مردادماه 95
سايپا - پرسپوليس، ورزشگاه تختي تهران، ساعت 20:45
گسترش فولاد تبريز - پيكان، ورزشگاه بنيان ديزل تبريز، ساعت 18:15
فولاد خوزستان - ماشين سازي تبريز، ورزشگاه غدير اهواز، ساعت 20:45
سپاهان اصفهان - پديده خراسان، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت 20:30


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها