کد خبر: ۳۸۶۱۰۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: كسي كه در مسند فرهنگي قرار مي‌گيرد بايد صادق و روراست باشد نه اينكه ببيند مردم از چه چيزي خوششان مي‌آيد و همان را بگويد. ما در قبال فرهنگ جامعه نبايد دروغ بگوييم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در حاشيه مراسم امحاي بيش از يكصد هزار دستگاه ماهواره جمع آوري شده در غرب تهران، اظهار داشت: اين تنها بخشي از چيزي است كه مردم به صورت داوطلبانه و با بهره گيري از برنامه‌هاي اقناعي و روشنگري پايگاه‌هاي بسيج تحويل داده‌اند.

وي افزود: بسيح اين برنامه را از سال گذشته آغاز كرده و اين برنامه با روشنگري و  آگاهي بخشي خود آثار بسيار مطلوبي داشته است.

نقدي تاكيد كرد: با شروع برنامه‌هاي رونشگري بسيج بيش از يك ميليون نفر از استفاده‌كنندگان برنامه‌هاي ماهواره‌اي آنها را كنار گذاشته‌اند و اين يك حركت مردمي و ملي است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تاكيد بر اينكه بايد با مردم صادق باشيم، گفت: واقعيت علمي و تجربه شده اين است كه شبكه‌هاي ماهواره‌اي غالبا مخرب هستند و اخلاق، تربيت و فرهنگ جامعه را به انحراف مي‌برند و دستاورد اصلي اين شبكه ها افزايش اعتياد،‌طلاق، بزه و ناامني در جامعه است.

وي گفت: كسي كه در مسند فرهنگي قرار مي‌گيرد بايد صادق و روراست باشد نه اينكه ببيند مردم از چه چيزي خوششان مي‌آيد و همان را بگويد. ما در قبال فرهنگ جامعه نبايد دروغ بگوييم.

نقدي در ادامه عنوان كرد: با برنامه‌هاي بسيج آمار رو به رشد استفاده از شبكه‌هاي ماهواره‌اي رو به كاهش است.

نقدي خاطرنشان كرد: برخي افراد بهانه‌يشان براي استفاده از ماهواره آزادي گردش اطلاعات است البته ما با آزادي گردش اطلاعات هيچ مخالفتي نداريم و سالهاست كه بسيجيان درخواست دارند تا تمام شماره حساب بانكي مسئولان در اختيار مردم قرار بگيرد اما در جريان اطلاعاتي كه ‌آنها از آن دم مي‌زنند جريان فساد است.

وي افزود: در اين سالهايي كه پرونده‌هاي مفاسد اقتصادي رسيدگي شده يك مورد هم يافت نمي‌شود كه اين شبكه‌هاي ماهواره‌اي منبع افشاي اين پرونده‌ها باشند. بلكه همواره از مفسدان حمايت كردند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: جوانان ايراني براي ابرقدرتها خطرناك هستند لذا دشمنان مي‌خواهند آنها را فاسد كنند و اين رسالت شبكه‌هاي ماهواره‌اي است. شبكه‌هاي ماهواره‌اي و اجتماعي فاسد زندگي مردم را از هم مي‌پاشانند.

نقدي با اشاره به طرح جمع آوري داوطلبان ماهواره توسط بسيج گفت: اين طرح جزء طرح‌ها دائمي بسيج خواهد بود و حداقل براي دو سال آينده به صورت فشرده ادامه خواهد يافت و بعد از آن هم تعطيل نمي‌شود ما معتقديم اين مباحث به داخل كتابهاي درسي هم بايد برود و سواد رسانه‌اي مردم افزايش يابد.

وي افزود: به دليل اينكه اين طرح كاملا داوطلبانه است و هيچ اعمال قدرتي در آن نمي‌شود هر كس با ‌آن مخالفت كند مشخص است كه ايراد و ريگي به كفش دارد.

نقدي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اخيراً وزير ارشاد اعلام كرده است طرح اصلاح استفاده از ماهواره بررسي شود، گفت: من نمي‌دانم منظور ايشان از اصلاح چيست اما چيزي كه مي‌دانيم اين است اين شبكه‌ها هيچ سودي براي ما ندارند و موجب اخلال در جامعه خواهند شد.

وي افزود: طي بزرگترين نظرسنجي كه توسط بسيج از 180 هزار نفر در كشور صورت گرفته مردم در پاسخ به اين نكته كه شبكه هاي ماهواره‌اي ضررشان بيشتر از نفعشان است اين طور پاسخ دادند 42.6 درصد كاملا موافق، 32.2 درصد موافق، 12.2 درصد بي نظر ، 9.2 مخالف و 3.8 درصد كاملا مخالف بودند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در پايان تاكيد كرد: كه همان طور كه مردم نبايد از اين شبكه‌ها استفاده كنند صدا و سيما نيز نيازهاي مردم را بيشتر تامين كند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها