کد خبر: ۳۸۶۲۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598، طارمی است و داستان‌هایش؛ ماجراهایی که از زاویه هواداران پرسپولیس خوشایند و دوست‌داشتنی پیش رفته اما این داستان می‌تواند زوایای دیگری هم داشته باشد. زوایای پنهان و البته هولناک. وقتی این داستان پایانش جریمه، محرومیت و البته کسر امتیاز باشد، می‌توان از این منظر هم به طارمی و داستان‌هایش نگاه کرد.

داستان اینگونه شروع می‌شود که مهدی طارمی با رویای بازی در اروپا، به ترکیه می‌رود، پای قرارداد با تیم ریزه اسپور می‌نشیند و پس از امضا، با پیراهن این تیم عکس یادگاری می‌اندازد و چند صباحی تمرین هم می‌کند. اروپای مورد نظر، برای او، پرطمطراق و جذاب نیست و خیلی زود پشیمان از کرده‌اش، به ایران بازمی‌گردد، پای قرارداد با پرسپولیس می‌نشیند و امضا و ثبت در هیات فوتبال و شروع تمرینات. اما حالا در آستانه لیگ، این داستان پرفراز و نشیب، می‌تواند وارد مرحله تازه‌ای شود؛ اگر باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه به استناد مدارکی که در دست دارد، از کنار ماجرا مثل ما ایرانی‌ها سهل‌انگارانه نگذرد و پای طارمی و پرسپولیس را به فیفا بکشد؛ مطابق با یکی از بندهای قرارداد. همان قراردادی که آقای مهدی طارمی پای آن را امضا کرده و برای سندیت بخشیدن به آن یک اثر انگشت ساده هم ضمیمه‌اش کرده است. می‌گویند ترک‌ها استاد این بازی‌ها هستند و سرشان درد می‌کند برای چنین موضوعاتی. موضوعات پولساز؛ بی آنکه تلاش و کوششی کرده باشند، از یک تیم غیرحرفه‌ای و از یک مجموعه ناآگاه به قوانین، پول آسانی را بیرون بکشند و به جیب بزنند.

امروز در آستانه آغاز لیگ، پرسش‌های بی‌جوابی پیش روی ما قرار دارد که باید مطرح شود. نخست اینکه مگر یک بازیکن می‌تواند امروز با یک تیم به توافق برسد و قرارداد امضا کند و چند روز بعد صرفا به دلیل پشیمانی، بی‌آنکه توافقی با طرف اول انجام داده باشد، به تیم دیگری برود؟ در قرارداد طارمی با تیم ترکیه‌ای 2 بند کلیدی وجود دارد. اول اینکه در صورت بروز اختلاف، فیفا به عنوان حکم تعیین شده است. بند دوم هم می‌گوید یک نسخه از قرارداد در فدراسیون فوتبال ترکیه ثبت می‌شود.
حالا پرسپولیس می‌خواهد بازیکنی را به زمین بفرستد که قرارداد محکمی با یک تیم ترکیه‌ای امضا کرده و این خطر وجود دارد که هر لحظه ترک‌ها به استناد بند مورد اشاره، فیفا را به عنوان حکم وسط بیاورند.
این نوشته صرفا یک اخطار است؛ بی‌آنکه از قوانین و مقررات فوتبال آگاه باشیم؛ براساس آنچه عقل سلیم حکم می‌کند، این ماجرا می‌تواند پایانی پرتلاطم و عجیب داشته باشد. پایانی که تمام حلاوت و شیرینی این روزها را بر هواداران پرسپولیس تلخ کند. سابقه نشان می‌دهد باشگاه‌های ایرانی معمولا در این دعاوی بازنده‌های بزرگ بوده‌اند. در مورد طارمی قضاوتی نمی‌توان انجام داد. شاید پرسپولیس برای این داستان، مدارک و مستندات کافی را جمع کرده تا روز مبادا رو کند. اما روند داستان و آنچه در خصوص بازگشت طارمی در رسانه‌ها مطرح شد، نشان می‌دهد که این مرحله پایانی ماجرا نیست و داستان ادامه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها