کد خبر: ۳۸۶۲۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
اين‌روزها دوباره زمزمه واگذاري تكه‌اي ديگر از نساجي به بخش خصوصي اذهان عمومي را متشنج كرده‌ است و همه نگران از اينكه نكند نساجي شماره يك نيز گرفتار سرنوشت شوم برادران خود شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از شهرستان قائم‌شهر، باز هم قصه پر غصه نساجي و اين‌بار قرعه تعطيلي و چوب حراج بر قامت واحد توليدي كهن‌سال ديگري زده مي‌شود.

زماني يك مازندران بود و يك نساجي؛ يك قائم‌شهر بود و سه واحد توليدي با هزاران هزار كارگر پير و جوان.

* با تعطيلي نساجي، نفس‌ها به شماره افتاد

خيلي‌ها در اين واحدهاي توليدي محاسن سفيد كردند و آخرين نفس‌هاي‌شان با تعطيلي نساجي شماره 2 به شماره افتاد و امروز از آنان تنها سنگ قبري باقي مانده است ... روح‌شان شاد.

يادش بخير ... كارگر‌زاده بوديم و تمام عشق كودكي‌مان در شنيدن صداي سوت كارخانه نساجي كه نويد آمدن پدر را به خانه مي‌داد خلاصه مي‌شد.

كمتر قائم‌شهري وجود دارد كه اين صوت دلنشين را نشنيده يا از آن خاطره‌اي نداشته باشد.

* آقاياني كه در پوستين كارگردوستي ساليان دراز جا خوش كردنده‌اند

سال‌ها گذشت و صندلي‌هاي رياست يكي پس از ديگري رنگ باختند و هر كدام به سوداي رسيدن به پست بالاتر از اين پير عرصه توليد و نان‌داني اهالي قائم‌شهر نردباني ساختند، از آن بالا رفتند و رفتند تا ديگر چهارستون بدن يادگار و نشانه تجاري شهر و استان را به لرزه درآورده و ويران كردند.

آقاياني كه در پوستين كارگر دوستي ساليان دراز جا خوش كردند و در خفا سكه بر روي سكه افزودند.

عده‌اي ديگر منتظر فرا رسيدن موسم انتخابات بودند تا دوباره حس شريف كارگردوستي‌شان گل كند و خود را هفت‌پشت كارگرزاده بنامند تا يك رأي به انتخاب خود نزديك شوند و بعد از آن خداحافظ تا انتخابات بعد.

* زمزمه واگذاري تكه‌اي ديگر از نساجي به بخش خصوصي

اين‌روزها دوباره زمزمه واگذاري تكه‌اي ديگر از نساجي به بخش خصوصي اذهان عمومي و دوستداران عرصه كار و توليد را متشنج كرده‌ است و همه نگران از اينكه نكند نساجي شماره يك نيز گرفتار سرنوشت شوم برادران خود شود.

نساجي شماره يك قائم‌شهر داراي 220 كارگر و پرسنل است كه در بخش‌هاي حلاجي، ريسندگي، مقدمات بافندگي، بافندگي و رنگ‌ريزي مشغول بوده‌اند و خط توليد فعاليت داشته است و امروز مي‌گويند يك‌ماهي است كه از فعاليت دست كشيده‌ است.

انگار همين ديروز بود كه متن نامه تشكر و قدرداني مديرعامل و كارگران اين واحد توليدي به محضر استاندار محترم از همين رسانه به رشته تحرير درآمد.

اصلاً اشكال كار از كجاست؟ از يك‌سو مسؤولان بيكاري جوانان و كمبود اشتغال را در بوق و كرنا كرده و خرد و كلان در همايش‌ها و نشست‌هاي بدون خروجي آن را دغدغه اصلي خود مي‌دانند و از سوي ديگر آخرين تكه‌هاي صنعت نساجي را با چوب حراج نشانه رفته‌اند.

* واگذاري نساجي به بخش خصوصي مطابق ابلاغيه رهبري

نماينده مردم قائم‌شهر، سوادكوه، جويبار، سيمرغ و سوادكوه‌شمالي در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در شهرستان قائم‌شهر، به آخرين وضعيت كارخانه نساجي شماره يك اشاره كرد و گفت: مطابق ابلاغيه مقام معظم رهبري اين كارخانه بايد تا آخر امسال به بخش خصوصي واگذار شود.

عبدالله رضيان افزود: در حال حاضر سازمان گسترش و نوسازي صنايع مالك نساجي است و تا به امروز به كارخانه كمك كرده‌اند اما چون نساجي به شرايط زيان‌دهي رسيده بود و آنها كارخانه را در حال واگذاري ديدند دست از هزينه كردن برداشتند و اين امر موجب شد فعاليت كارخانه كم شود.

* بدهي 35 ميليارد توماني نساجي شماره يك

وي با بيان اينكه متأسفانه نساجي شماره يك 35 ميليارد تومان بدهي دارد، تصريح كرد: مديريت كارخانه تاكنون از جيب سازمان صنايع تأمين هزينه مي‌كرد.

رضيان اظهار كرد: به هيچ وجه دوست نداريم و اجازه نمي‌دهيم نساجي شماره يك به سرنوشت ديگر نساجي‌هاي اين منطقه گرفتار شود و در بحث واگذاري كارخانه به بخش خصوصي اعتراضاتي داريم تا اگر بنا‌ بر شرايط نساجي به بخش خصوصي واگذار شد كساني را بياوريم كه توانايي جمع كردن و حل معضل فعلي كارخانه را داشته باشند.

* قيمت پيشنهادي بسيار كمتر از دارايي‌هاي كارخانه است

وي ادامه داد: قيمتي كه براي در اختيار گرفتن اين واحد توليدي كهن‌سال منطقه درنظر گرفته شده بسيار پايين‌تر و كم‌تر از دارايي‌هاي نساجي است كه بايد به آن توجه شود.

رضيان خاطرنشان كرد: به‌دنبال اين هستيم تا مجموعه‌اي كه مي‌خواهد اداره كارخانه را در اختيار بگيرد بتواند در بين مردم و كارگران حس اعتماد ايجاد كرده و چرخ توليد را به حركت درآورد.

نماينده مردم قائم‌شهر، سوادكوه، جويبار، سيمرغ و سوادكوه‌شمالي در مجلس شوراي اسلامي در پايان به حقوق معوقه كارگران اشاره كرد و گفت: تلاش مي‌كنيم مطالبات كارگران را بپردازيم تا نساجي حداقل با شرايط قبل حفظ شود.

به گزارش فارس، تلاش زيادي براي برقراري تماس تلفني با رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران و همين‌طور مديرعامل كارخانه نساجي صورت گرفت اما اين ارتباط برقرار نشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
۰
۱
من کسانی را میشناسم که کارخانه نساجی داشتند و الان کارخانمه های دیگر هم زده اند و ثروتشان از هزار میلیارد رد شده . بیخود باور نکنید اراجیف اینها را .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
كي بود كه مي گفت در 100 روزه اول حكومتش . همه مشكلات معيشتي مردم را حل خواهدكرد ؟!!!

شايد تعطيلي اين كارخانه همي يكي از همان رفع مشكلهاي اين جناب حلال المشكلات باشد !!!

ههههههههههههههههه
جدیدترین اخبار پربازدید ها