کد خبر: ۳۸۶۴۱۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
واکنش تند وزیر ارشاد به انتقاد امام جمعه بهمئی
دريكي از خطبه هاي ماه گذشته حجت الاسلام افروغي امام جمعه شهرستان بهمئي در خطبه هاي نماز جمعه اين شهرستان با گلايه از وضعيت فرهنگ در كشور گفت: با توجه به مشكلاتي كه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ما وجود دارد، يا بايد پسوند اسلامي را بردارند يا شأن آن را حفظ كنند،كه اين صحبت به مذاق وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خوش نيامد و واكنش نشان داد.

به گزارش پایگاه 598، علي جنتي در سومين اجلاس مديران كل ارشاد استان هاي سراسر كشور در هتل انقلاب گفت: گاهي امام جمعه اي در شهري كه اصلا در نقشه با ذره بين بايد پيدايش كرد، در خطبه هايش گفته كه عنوان «اسلامي» وزارت ارشاد را بايد برداشت!!!

متن جوابيه عباس مشيري مسئول ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان بهمئي به اين شرح مي باشد:

جناب آقاي جنتي وزير محترم فرهنگ و ارشاد

باسلام و احترام

ايران فقط تهران نيست....

فرمودي كه هرچه گشتم شهرستان بهمئي را پيدا نكردم،و بايد با ذره بين پيدا كرد!!! اما خدمتت عرض كنم كه شهرستان بهمئي كوچك نيست،اين چشمان شماست كه توان وسعت ارزش و بزرگي  شهرستان بهمئي را ندارد...چرا كه اين شهرستان رتبه ي اول ايثارگري در استان خود را دارد، به تناسب جمعيت در كشور رتبه دوم اهداء شهيد در دفاع مقدس را دارد،سابقه ي درخشاني در مبارزه با رژيم پهلوي  دارد،اعزام گردان به حمايت از جبهه هاي مقاومت و مدافعان حرم را دارد،كسب رتبه هاي برتر ورزشي،علمي،و فرهنگي و.....را در افتخارات خود دارد.

جناب وزير: انسانها هيچ گونه تمايزي با يكديگر ندارند،مگر انسانيت به مركز نشيني است؟مگر ارزش افراد  به دارا بودن پست و مقام است؟ افراد بشر ذاتاً داراي منزلتي برابر مي باشند و تمايزاتي از قبيل وراثت، نژاد، زبان، رنگ، شرايط اقليمي و زيستي و ثروت نمي تواند و نبايد بر اين منزلت برابر خدشه اي وارد سازد و اين حق مسلّم انسان را از او سلب نمايد.

حال به قطره اي از درياي مشكلات وزارت خانه تحت امر حضرتعالي اشاره ميكنم تا شايد بجاي توهين به مردم به تدبر در مشكلاتت بپردازي:

يكي از معضلات اجتماعي و فرهنگي چند سال اخير، بحث خوانندگي زنان است بحثي كه با روي كار آمدن دولت جديد آن چنان آب و تاب پيدا كرد كه  تقريبا هر ماه يك خبر از اين  دست در رسانه هاي حقيقي و مجازي  منتشرمي شد، از حمايت تمام قد وزير ارشاد  نسبت به گروههاي خواننده زن گرفته تا تك خواني زني به اسم تعزيه خواني در عاشورا، از خواننده شدن بازيگران مختلف زن گرفته  تا  انتشار آلبوم هاي اين افراد و افاضات عجيب و غريب شان، دراين ميان شايد آنچه براي برخي از مسئولان ارشد فرهنگي ظاهرا چندان مهم نبود؛ مباحث شرعي اين موضوع و حتي مواضع صريح مراجع تقليد بوده است.

جناب آقاي جنتي،چرا بايد افرادي كه سابقه بهاييت دارند و يا علنا خود را حامي اين فرقه ضاله مي دانند جولان كار هنري در داخل كشور داشته باشند؟

چرا بايد كتاب هاي مضر و رمان هاي مسئله دار توسط نشر(چ...) چاپ شود؟درصورتي كه در آثار اين  نشر اعم از منتشرشده و منتشرنشده وجود توصيفات جنسي، ترويج روابط آزاد و غيراخلاقي ميان زنان و مردان، تبليغ و ترويج روابط نامشروع زنان متاهل و تبليغ غرب‌گرايي با توجه ويژه به سبك زندگي غربي با توصيفات رنگارنگ از پوشش غيراسلامي زنان و دختران به چشم مي‌خورد...

 مگر اعتراف خود  مبني بر ترويج فروپاشي و سقوط خانواده در فيلمي كه مجوز گرفت و در سينماهاي كشور اكران شد را فراموش كرده اي؟؟

 

مسئول و پاسخگوي اينگونه ولنگاري فرهنگي كيست؟

جناب آقاي جنتي! شما بسيار بهتر از حقير مي‌د‌انيد‌ كه د‌ر محكمه عد‌ل الهي آورد‌ن بهانه براي فرار از مسئوليت د‌اد‌ن مجوز ساخت،پخش،و نشرموضوعات ضد اسلامي غير ممكن است! شما بهتر از حقير و امثال حقير مي د‌انيد‌ كه اين مجوز هاي غيرقانوني چه عواقب شرعي و اخلاقي و انساني به د‌نبال د‌ارد...‌

اميدوارم بجاي عدم نقد پذيري و ايجاد حاشيه در فضاي كشور،به رفع ايرادات و كم كاري هاي وزارت خانه مذكور بپردازيد.

والاسلام

عباس مشيري- مسئول ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان بهمئي


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اصلاح طلب لنده ای
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
۲
۱
درود بر مردم شهید پرور بهمئی ..توهین آقای جنتی قابل دفاع نیست و به دلیل طعنه وکنایه وتحقیر شهرستان بهمیی باید استعفا دهد در غیر این صورت باید استیضاح شود .البته این به معنی تایید سخنان امام جمعه بهمئی نیست وامامان جمعه باید از تربیون مقدس باعث وحدت مردم بشوند واول خودشان تقوا را رعایت کنند .در این مدت این بزرگواران به هر بهانه ای که شده دولت را تخریب می کنند .نمونه اش سخنان امام جمعه مشهد بر ضد شخص آقای روحانی بوده است
پاسخ
امید بیگی ایلام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
من ساکن استان ایلام هستم و این خبر اندازه ی ناراحتم کرد که انگار به خانواده من توهین شده .. امروز به بهمئی فردا به دیگر جاها .. شما کی هستی که مردم ایران و یک شهرستان را بخوای تحقیر کنی ؟
یک تومار تهیه کنید و استیضاح ی این وزیر نالایق را از مجلس بخواهید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها