کد خبر: ۳۸۶۴۳۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
وزير دفاع با بيان اينكه اجراي برجام مشكلات جدي دارد، گفت: گر امنيت ملي عنصري باشد كه جامعه ما را حول خود جمع مي‌كند، ديگر گروه و حزب معنايي ندارد و چيزي فراتر از جريان فكري و گروه بر افكار و رفتار ما حاكم خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از همدان، سردار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح روز گذشته با سفر به استان همدان در يادواره 10 شهيد مدافع حرم در نهاوند، همايش بزرگداشت روز تويسركان و عمليات غرورآفرين مرصاد و بيست و پنجمين يادواره شهداي مسجد بسيج اعظم همدان سخنان مهمي را مطرح كرد كه در ادامه به آنها اشاره مي‌شود.

وزير دفاع با اشاره به اينكه توان موشكي ايران اسلامي قابل مقايسه با سال‌هاي قبل نيست، گفت: ايران اسلامي به عنوان اميد همه آزاديخواهان و مظلومان جهاني نياز به تجهيز و افزايش سيستم دفاعي و موشكي خود دارد لذا افزايش توان موشكي ايران لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.

وي با اشاره به اينكه در بحث برجام ما از همان ابتدا به امريكا اعتماد نداشتيم، افزود: ايران اسلامي هيچگاه دست از افزايش توان داخلي خود نمي‌كشد زيرا بر اين باور است تا زماني كه ظلم وجود دارد بايستي خود را قوي و قوي‌تر كرد.

سردار دهقان با اشاره به شيخ الزكزاكي افزود: اگر كسي در آفريقا به دنبال آزادي و برابري حقوق مردم باشد، بايد خانه او را خراب كنند و چهار فرزندش را به شهادت برسانند؟ خودش را هم در زندان محبوس كرد؟ كجاي اين آزادي و دموكراسي است؟

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه دولت در دو سال گذشته تلاش‌هاي زيادي را براي رفاه مردم ايران انجام داد، افزود: ولي آن‌گونه كه شايسته خدمت كردن به اين مردم است ما از پس آن برنيامديم اين در حالي است كه دولت به دنبال اقدام اساسي براي حل مشكلات ريشه‌اي و بنيادي جوانان است.

دهقان اظهار داشت: در هفته دولت اقدامات دولت عنوان مي شود چراكه  ملت رشيد و عزيز ايران شايسته خدمت بيشتر هستند ولي آمريكا با شرايطي كه در برجام و منطقه به وجود آورد، مشكلات اقتصادي ما را دوچندان كرد.

وي با تأكيد بر اينكه توسعه توان دفاعي خود را متناسب با تهديدها بالا مي‌بريم، افزود: ما توان و دانش ساخت موشك‌هايي با برد بيشتر را نيز داريم كه در زمان مقتضي اين‌ كار را انجام ‌مي‌دهيم.

وزير دفاع با تأكيد بر لزوم افزايش قدرت ملي گفت: امروز دولتمردان ما موظف هستند در راستاي افزايش ابعاد قدرت ملي و جهادگونه تلاش كنند و با تبعيت از رهبري و توجه به تمام هشدارها و خطوط قرمز نظام مسير عزت را طي كنند.

سردار دهقان تصريح كرد: اگر توانستيم با خطوط قرمز و حدودي كه مقام معظم رهبري تعيين كرده و اولويت‌هاي كه تبيين كرده‌اند، خود را همراه كنيم؛ شاخص مشخص مي‎شود اما به هر ميزان كه نتوانيم خود را با اين دو مولفه تطبيق دهيم در آن صورت با نظام و رهبري زاويه پيدا مي‌كنيم.

وي با تأكيد بر اينكه حق نداريم جلوتر از رهبري حركت كرده و بلندتر از رهبري فرياد بزنيم، اظهار داشت: رهبري تمام فرمايشات خود را مستقيم مطرح مي‌كنند و همه مباحث مطروحه از سوي ايشان نيز شفاف و گوياست.

وزير دفاع خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب، آنچه كه لازم باشد فرياد مي‌زنند، آنچه نياز باشد را تذكر مي‎دهند و آنچه كه بايد انذار كنند، اقدام مي‌كنند و محدوديتي ندارند.

وي با بيان اينكه در جريان مذاكرات بنده مسئول مذاكرات در بخش PMD بودم اما فردي به بنده گفت كه «نظر رهبري در اين خصوص فلان مبحث است»! ادامه داد: مقام معظم رهبري نيازي به انعكاس مطالب با واسطه ندارند و به نظر من اين رفتارها درست نيست.

وزير دفاع با اشاره به نامه شخص اوباما به رهبري مبني بر انجام مذاكره براي رفع مشكلات اظهار داشت: رهبري، دولت و تيم مذاكره‌كننده از همان روز اول مذاكره اعلام كردند كه فقط در مورد فعاليت‌هاي هسته‌اي مذاكره خواهد شد و لاغير.

وي تاكيد كرد: دشمن هنوز هم التماس مي‎‌كند كه مباحثي چون بحث سوريه، همكاري در صلح خاورميانه و... نيز به مذاكره گذاشته شود اما اين اتفاق نه رخ داده و نخواهد افتاد.

سردار دهقان با بيان اينكه البته هر اقدامي را انجام مي‌دهيم كه جلوي كشتار را در منطقه بگيريم و اين وظيفه ماست، اظهار داشت: ولي به دنبال همكاري و همراهي با آمريكا نيستيم.

وزير دفاع با بيان اينكه در برجام هر چه پذيرفته شده با نظر نظام بوده است، تصريح كرد: كسي جرأت اينكه كار مخفيانه و زيرزيركي بكند را ندارد و اين اتفاق هم رخ نداده است.

وي در ادامه با بيان اينكه ارتباط ما با آمريكا رابطه گرگ و ميش است، ايالات متحده را شياطين بزرگ خطاب كرد و ادامه داد:  مگر مي‌شود با شيطان ساخت؟!

سردار دهقان با بيان اينكه موضع رهبري بايد تهاجم مستمر به آمريكا و ايادي آن باشد تا دولتمردان كار كنند، گفت: يك دست بالا را همواره نياز داريم، آنچه رهبري مي‌گويند مصلحت غايي اين ملت و نظام است.

وزير دفاع با بيان اينكه در صورت نقض تعهد طرف مقابل هر زماني كه تصميم بگيريم مي‌توانيم به روز اول برگرديم، اظهار كرد: براي اين كار دو ماه فرصت لازم است.

وي با بيان اينكه اجازه انهدام زيرساخت هسته‌اي به كسي داده نشد و اجازه محدوديت براي فرآيند تحقيق و توسعه را نيز نداديم، گفت: امروز مازاد آب سنگين خود را به كشورهاي ديگر مي‌فروشيم كه اين يك موفقيت است.

سردار دهقان با بيان اينكه اگر برجام نبود هر 6 ماه يك بار از فروش 20 درصد از نفت ما جلوگيري مي‎شد، افزود: امروز كساني كه ما را تحريم كردند نفت ما را مي‎خرند، البته در جابجايي پول مشكل داريم كه اين موضوع ربطي به برجام ندارد و مربوط به تحريم ايران در زمان اشغال لانه جاسوسي است.

* سردار همداني برآمد ايستادگي مردم همدان بود

وي با اشاره به نقش رزمندگان همدان در مقابله با غائله كردستان گفت: اين بچه‌هاي همدان بودند كه با ورود بهنگام، شهيد دادند، مقاومت كردند و يا بعد از آن نيز با حضور در يگان‎هاي مختلف با القاي روحيه شجاعت و شهادت‎طلبي باعث ترويج روحيه جهادي و ايثارگري شدند.

وزير دفاع در ادامه از نقش بي‌بديل سردار همداني در دوران پيروزي انقلاب اسلامي و استمرار آن سخن به ميان آورد و گفت: سردار همداني سرباز تمام عيار ولايت و فرزند اين مرز و بوم در تمام ادوار و اعصار دفاع از تماميت انقلاب اسلامي بود.

وي اين شهيد بزرگوار را تجسم تواضع، اخلاص در رفتار، همراه با كرامت و رعايت موازين انقلابي با ذهني باز و تفكري راهبردي و خطرپذير در دفاع از انقلاب عنوان كرد.

وزير دفاع  در پايان با بيان اينكه بايد به حق سردار همداني را برآمد و نمونه ايستادگي مردم همدان بدانيم، گفت: اين شهيد بزرگوار در نهايت براي دفاع از آل‌الله و حمايت از جريان مقاومت به دست رژيم صهيونيستي آدم‎‌كش به مقام شهادت نائل آمد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها