کد خبر: ۳۸۶۴۵۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
العبادي:
نخست‌وزير عراق با بيان اينكه آزادي موصل نزديك است، بر لزوم همكاري با منطقه كردستان و نيروهاي پيشمرگه در آزادسازي اين شهر تأكيد كرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «حيدر العبادي» نخست‌وزير عراق امروز (سه شنبه) با استاندار، اعضاي شوراي استانداري نمايندگان استان نينوي ديدار كرد.

بنا به بيانيه صادره از دفتر العبادي، وي در اين نشست گفت: بخش آسان در رابطه با موصل،  عمليات نظامي براي آزادسازي شهر است اما بخش دشوار به پس از آزادي باز مي‌گردد و لازم است تا وحدت موضع و سخن از سوي تمامي طرف‌ها وجود داشته باشد.

العبادي افزود: لازم است تا با منطقه كردستان و نيروهاي پيشمرگه در آزادسازي موصل مشاركت و همكاري كنيم.

تأكيد نخست‌وزير عراق بر همكاري براي آزادسازي موصل پس از تنش اخير ميان وزارت پيشمرگه كردستان با وزارت دفاع عراق، بر سر مناطق آزادشده افزايش يافت.

نخست‌وزير عراق با بيان اينكه دستور داده است تا زمان عمليات آزادسازي جلو بيفتد، ادامه داد: ما پيروزي‌هاي مهمي را در مراحل اول و دوم آزادسازي موصل بدست آورده‌ايم و بايد نسبت به حفظ جان سربازانمان حريص باشيم، ان شاءلله به زودي پرچم عراق در موصل برافراشته مي‌شود.

فرمانده كل نيروهاي عراق افزود: داعش از اختلافات سياسي براي فتنه‌انگيزي بهره مي‌برد و وحدت اقدام مشترك مي‌تواند ما را به آزادي موصل نزديك‌تر كند.

العبادي همچنين گفت: جامعه بين‌المللي وعده كمك‌ داده است و ما منتظر وفاي كامل به اين وعده‌ها هستيم؛ هر چند اين كمك‌ها از مدتي پيش در پي پيروزي‌هاي بزرگ نيروهاي ما و جلب اعتماد كشورهاي دنيا به قدرت و شجاعت نيروهايمان، آغاز شده است.

نخست‌وزير عراق در جمع مسئولان بزرگ استان نينوي، تأكيد كرد: سياست دولت بر تمركز زدايي است و ما بر اعطاي صلاحيت‌هاي مختلف به استان‌ها تأكيد داريم و در اين مسير نيز قدم برداشته‌ايم و عقب‌گردي از آن نيست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها