کد خبر: ۳۸۶۷۹۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۱     ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
تاملی در باب گفتگوی تلویزیونی این هفته حسن روحانی:
آنچه که مردم انتظارش را دارند این است که در پاره ای مسائل ،پاسخ صریح سوالات خود را از زبان رئیس جمهور بشنوند و روحانی نیز توجه داشته باشد که امسال، سال پایانی دولت او میباشد و بجای دادن وعده برای آینده از عملکرد خود در این سه سال بگوید و در نقش کاندیدای انتخابات آینده ظاهر نشود و از انتخاباتی کردن فضا و قول های آینده نگر خودداری کند و سوالات حل نشده مردم را روشن کند.
سرویس سیاسی یایگاه 598 - حسین صفدری/ گویا حجت الاسلام حسن روحانی پس از چندی، حاضر شده است در برنامه ای تلویزیونی به گفتگو با مردم بپردازد. هر چند که ابتدا قرار بود این گفتگو یکشنبه شب برگزار شود اما ازآنجا که تیم رسانه ای وی حساب همزمانی این برنامه با بازی فوتبال را نکرده بود، پس از آگاهی از این موضوع و شاید هم به دلایلی دیگر ترجیح دادند تا زمان آن را به سه شنبه تغییر دهند تا شاید بیننده های بیشتری داشته باشد ...

اما آنچه که مردم انتظارش را دارند این است که در پاره ای مسائل ،پاسخ صریح سوالات خود را از زبان رئیس جمهور بشنوند و روحانی نیز توجه داشته باشد که امسال، سال پایانی دولت او میباشد و بجای دادن وعده برای آینده از عملکرد خود در این سه سال بگوید و در نقش کاندیدای انتخابات آینده ظاهر نشود و از انتخاباتی کردن فضا و قول های آینده نگر خودداری کند و سوالات حل نشده مردم را روشن کند.

برخی از این سوالات عبارتند از:

1- آیا بعنوان رئیس جمهور، نظرش این است که عملکرد دستگاه دیپلماسی در طول این سه سال بر پایه عزت مورد انتظار جمهوری اسلامی ایران بوده است؟؟ اگر چنین است امروز اعتبار پاسپورت ایرانی و جایگاه ایران بین همسایگان و جسارتهای گاه و بیگاه کشورچه های حاشیه خلیج فارس و گستاخی های سیاسی اقتصادی اخلاقی مکرر عربستان و همچنین خلف وعده های غرب در توافق هسته ای چگونه توجیه میشود؟؟ و اگر چنین نیست چرا سعی در جبران و اصلاح این روند اشتباه نکرده است؟؟

2- آیا بعنوان رئیس جمهور و کسی که برای مردم بیانیه صادر کرد که در مبارزه با فساد و مسائل اقتصادی با کسی عقد اخوت نبسته است از روند مقابله با این معضل در دولتش راضی است؟؟ اگر این چنین است پس چرا مردم اثر ملموسی از برخوردها احساس نمیکنند و نجومی بگیران در موارد زیادی برکنار نشدند و یا در مواردی چون بیمه به بعضی پستهای قبلی خود همچون معاونت برگشتند؟؟ اگر این چنین نیست چرا سعی در اصلاح این برخورد ها و مقابله جدی تر با فساد و فساد آفرینان نمیکند؟؟

3- سوال خاص امروز مردم این است که بدانند چرا رئیس جمهور با برادر پر حاشیه اش حسین فریدون هیچگونه برخوردی نمیکند؟؟ از دو حالت خارج نیست، یا تمام گفته ها در مورد حسین فریدون غلط و اشتباه است که در آن صورت مردم از رئیس جمهور میخواهند محکم و قاطعانه از برادرش دفاع کند و یا اینکه گفته ها و شنیده ها در مورد وی صحیح است و در این صورت نیز خواست مردم این است که رئیس جمهور بدون در نطر گرفتن اخوت ، برخورد قاطع با هر شخصی از جمله حسین ، برادرش ، داشته باشد. سکوت روحانی در این مورد برای مردم قابل فهم نیست.

4- در سال پایانی دولت مردم منتظرند تا جواب سوالاتی را بگیرند که حاصل تناقض در قول و فعل دولت و حسن روحانی است. از آن جمله میتوان به یارانه ها اشاره کرد. در زمان تبلیغات ریاست جمهوری، یارانه ها چیز بدی بود و به صدقه و مخرب اقتصاد تعبیر میشد اما حالا همانهایی که آنگونه شعار میدادند به روال دیگری عمل میکنند!

و یا در موردی دیگر میتوان به افزایش ارتباط بین المللی با کشورهای آفریقایی اشاره کرد که در زمان تبلیغات ریاست جمهوری به عامل انتقاد و حتی تمسخر دولت پیشین تبدیل شده بود اما این روزها، ظریف را میبینیم که با لباس آفریقایی در بین بومیان آنجا عکس یادگاری میگیرد! و یا درموردی دیگر انتقادات تند و تیز روحانی به نحوه اداره صنعت کشور و قول صد روزه اش را در باب مسائل اقتصادی فراموش نکرده ایم اما امروز وضع صنعت آنچنان جالب نیست و خبر تلخ کارخانه ارج که یک نمونه از این اخبار بود فراموش شدنی نیست. و نمونه های دیگری از این دست... این تناقضات چگونه قابل جمع شدن است؟؟

5- مردم میخواهند نظر صریح رئیس جمهور را درباره برجام و نقض مکرر آن توسط آمریکا بدانند که آیا نمرات منفی برجام از نظر وی بیشتر است یا نمرات مثبت آن؟؟ اگر نمرات منفی اش بیشتر است چرا اصرار بر ادامه روابط نه چندان عزتمندانه با آمریکاییها و اروپاییها وجود دارد؟ و اگر نمرات مثبت آن از نظر حسن روحانی بیشتر است پس اینهمه ابراز نگرانی دلسوزان و بزرگان نظام و حتی دولتی ها با تعابیری چون "خسارت محض" و "دستاورد تقریبا هیچ" از چه جهت است؟ و آیا مقایسه داده های ما با ستانده های ما در برجام قابل دفاع است؟؟

امید است که رئیس جمهور جواب واضحی برای این سوالات در گفتگوی سه شنبه شب داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
فوری فوری فوری فوری

متن لو رفته سخنرانی امشب یکی از روئسای جمهور منطقه خاورمیانه:

پخش آهنگ غرور آفرین از صدا و سیما به همراه تصاویر کارگران 6 ماه حقوق نگرفته در کارخانه ها و سدسازی وراهپیمایی 22بهمن وروز رای گیری و انگشتان استامپ خورده ووووووووووووو و بعد از آن شروع سخنرانی:

مرررردم ایران!!
مررررردم ایران!!
پس از یررسی شرایط کشور در منطقه و بین الملل و مشورت با نخبگان و اقتصاددانها ووو همه مردم و استفاده از خرد جمعی باید خدمتتون عرض نمایم که:از این پس
رونق اقتصادیتان را از "امام زمانتان" و در دوران "پسا ظهور" خواهید دید.ما که کاره ای نیستیم.
ان شالله جزییات این طرح اقتصادی عظیم را در کنفرانس خبری دیگری به همراه اعضای همیشگی این گروه اقتصادی برای شما بازگو خواهیم کرد.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

پخش آهنگ وطنم ای ایران سالارعقیلی یا شایدم مام وطن محسن چاوشی و بعدشم پیام های بازرگانی و پوشک مرسی ووووو
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها