کد خبر: ۳۸۶۸۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
رئیس پلیس راه استان البرز با بیان اینکه آزادراه تهران – کرج پرترافیک‌ترین محور در خاورمیانه است، گفت: نمی‌توانیم مدام جاده چالوس را یک طرفه کنیم.
 به گزارش پایگاه 598 ، رضا اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز دارای سه راه برون‌شهری با اهمیت ملی است که استان تهران و پایتخت را به 13 استان کشور متصل می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر 16 تا 18 درصد بار ترافیکی کشور را این سه محور تحمل می‌کنند و حتی بر اساس آمارهای موجود راه‌هایی چون آزادراه تهران – کرج، پرترافیک‌ترین و پرترددترین محور در خاورمیانه است.

این فرمانده ارشد انتظامی تصریح کرد: ساکنان استان‌های تهران و البرز برای دسترسی به مناطق غربی استان مازندران مجبور به تردد و استفاده از محور کرج – چالوس هستند و این در حالی است که محور فوق چند دهه قبل و برای تردد محدودی پیش‌بینی و احداث شده است.

اکبری گفت: بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر روزانه و در شرایط و روزهای عادی روزانه بین 15 تا 17 هزار تردد خودرو در این محور ثبت می‌شود.

وی بیان داشت: این میزان تردد خودرو در حقیقت حداکثر ظرفیت و گنجایش محور کرج – چالوس را تشکیل می‌دهد و دیگر این جاده توانایی تحمل ترافیک و خودروهای جدید را ندارد.

رئیس پلیس راه استان البرز افزود: این در حالی است که در ایام تعطیل سال، تعطیلات مختلف تقویم رسمی کشور و بالاخره تعطیلات آخر هفته، تعداد بسیار بیشتری خودرو در جاده چالوس تردد می‌کنند و به همین دلیل شاهد ترافیک‌های سنگین و حتی چند ساعته در محور فوق می‌شویم.

اکبری گفت: به عنوان نمونه در عید سعید فطر امسال ناگهان بیش از یک صد هزار خودرو وارد جاده چالوس شد و همین امر موجب قفل شدن ترافیک شده و برخی از خودروها پس از تحمل چند ساعت ترافیک، مجبور به بازگشت شدند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در روزهای تعطیل برای جاده چالوس گفت: در روزهای تعطیل پلیس راه برای کنترل ترافیک مجبور است که جاده را یک طرفه کند که این امر مشکلات بسیاری را برای شهروندان و به ویژه ساکنان روستاهای حاشیه جاده چالوس ایجاد می‌کند.

این فرمانده ارشد انتظامی اظهار داشت: بنابراین لازم است که مسؤولان استان و کشور برای احداث راه‌های جایگزین تلاش بیشتری داشته باشند، چرا که نمی‌توانیم جاده را به صورت مداوم یک طرفه کنیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها