کد خبر: ۳۸۷۳۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد
افزوده صندوق مکانیزه استخبرگزاری فارس: حق نداریم بابت افزایش هزینه دولت به مردم فشار بیاوریم/ نارسایی مالیات ارزش افزوده صندوق مکانیزه است رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اگر دولت هزینه‌هایش زیاد می‌شود، حق نداریم برای تأمین آن از طریق مالیات به مردم فشار بیاوریم.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سید کامل تقوی‌نژاد امروز در جمع اعضای اتاق بازرگانی صنایع معادن تهران، اظهار داشت: نمی‌توانم بپذیرم یک کارگزار دولتی دلسوزی بیشتری نسبت به بخش خصوصی داشته باشد، با مشکلات تولید و بنگاه‌داری آشنا هستم و در این بخش کار کردم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در سازمان به دنبال شفافیت هستیم، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات که تحت عنوان فساد مطرح است، به این دلیل بوده و مهمترین مسأله در شفافیت آمار و اطلاعات صحیح است که بخشی از آن به دستگاه‌های دولتی بازمی‌گردد و اعتراف می‌کنم، یک جاهایی باید خود را اصلاح کنیم.

معاون وزیر امور اقتصادی به طرح جامع مالیاتی اشاره کرد و گفت: بخشی از این طرح مربوط به دست یافتن به اطلاعات در جهت منافع ملی است و سازمان وظیفه‌ای جز تشخیص و وصولی در رابطه با این اطلاعات ندارد.

وی با تأکید بر اینکه قول دادیم طرح جامع مالیاتی تا بهمن ماه عملیاتی شود، یادآور شد: تاکنون مبنای کار خود اظهاری بوده است و به اطلاعات مردم تکیه کردیم، اما در این طرح با توجه به اینکه اطلاعات را از کانال‌های دیگر می‌گیریم 90 درصد اظهارنامه‌ها پذیرفته شده و آنها را تطبیق می‌دهیم و فقط 10 درصد از اظهارنامه‌های پرریسک بررسی می‌شود.

به گفته تقوی‌نژاد علاقه برای ورود به رسیدگی‌های آن چنانی نداریم و اطاله مراحل دادرسی مالیاتی هر دو طرف را خسته می‌کند و خواسته‌ایم، تا ادارات زمان رسیدگی را 50 درصد کاهش دهند.

رئیس سازمان امور مالیاتی به موضوع تقویت شورای عالی مالیاتی اشاره کرد و افزود: علاقه داریم مسائل و اختلافات درون سازمان حل شود، اگر دولت هزینه‌هایش زیاد می‌شود، حق نداریم برای تأمین آن به مردم فشار بیاوریم و این مقبول ما نیست که بخواهیم به هر بهانه‌ای مالیات بگیریم.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه علاقه‌مند به اخذ مالیات بر اساس شیوه علی‌الرأس نیستیم، تصریح کرد: قانون مالیات ارزش افزوده که 5 ساله بوده است اشکالاتی دارد و اکنون 40 درصد درآمدهای مالیاتی از این محل است، در حال حاضر این لایحه در کمیسیون اقتصادی رسیدگی می‌شود و هدف اصلی آن رسیدن از مرحله تولید به مصرف است.

وی ادامه داد: عمده نارسایی مالیاتی ارزش افزوده شاید با نصب صندوق مکانیزه حل شود، لایحه‌ای تنظیم شده که دارای مشوق‌هایی است و هزینه اولیه صندوق‌ها سازمان پرداخت می‌کند. این لایحه به زودی در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار خواهد گرفت.

 

تقوی‌نژاد در مورد استرداد مالیات صادرکنندگان نیز یادآور شد: باید به شرایطی برسیم که مشکلات و زمان آن کاهش یابد.

 

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به توافق با اصناف اظهار داشت: در این توافق تعداد سامانه‌‌ها و مالیات اصناف با توجه به اعتمادی که کردیم، افزایش یافته است.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها