کد خبر: ۳۸۷۵۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته در مدت دو سال آینده همه خانواده های دارای دو معلول به بالاتر صاحب خانه می شوند.
 به گزارش پایگاه 598، علیرضا تابش روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از طرح های هادی روستایی شهرستان قوچان از توابع خراسان رضوی افزود: خانه دار کردن این خانواده ها با کمک نهادهایی از جمله سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان از طریق واگذاری تسهیلات ارزان انجام می گیرد.

وی بیان کرد: دولت هم اکنون برنامه هایی برای تامین مسکن خانواده های محروم و کم درآمد در شهرها و روستاهای مختلف کشور در دست اقدام دارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اولویت این نهاد را رسیدگی به عمران و آبادانی روستاها دانست و گفت: امسال تسهیلات مسکن روستایی از 150 میلیون ریال به 200 میلیون ریال افزایش یافته است تا زمینه تامین مسکن برای افراد کم درآمد و محروم فراهم شود.

تابش اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد و امروز مورد توجه رهبرمعظم انقلاب قرار دارد.

وی با یادآوری اهتمام بنیاد مسکن برای تکمیل طرحهای هادی روستایی در استان های مختلف کشور افزود: با توجه به وجود دو هزار و 524 روستای بالای 20 خانوار در خراسان رضوی که بیشترین شمار روستا را در کشور دارد، طرحهای هادی بیشتری در این منطقه انجام گرفته است.

پنج طرح هادی روستایی در قوچان امروز با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نماینده ولی فقیه در این نهاد و استاندار خراسان رضوی در روستای بیگ نظر این شهرستان بهره برداری شد.

طرح هادی برای دو هزار و 524 روستای خراسان رضوی تهیه و تاکنون در 780 روستا اجرا شده است.

***11هزار مسکن برای خانواده های دارای چند معلول در حال احداث است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هم چنین در مراسم بهره برداری از 30 واحد مسکونی برای خانواده های دارای چند معلول در منطقه 'پنجتن' مشهد گفت: هم اکنون 11 هزار واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول و بیشتر در سطح کشور در حال احداث است .

علیرضا تابش افزود: بخشی از این واحدهای مسکونی در روستاها و بخشی در شهرهای کشور قرار دارند.

وی تعداد واحدهای مسکونی برای خانواده های بیش از دو معلول در روستاهای کشور را بیش از 900 واحد عنوان و اظهار کرد: 250 واحد از این واحدهای مسکونی طی چند روز گذشته به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: واحدهای مسکونی برای خانواده های دارای چند معلول در سطح کشور در قالب تفاهم نامه ای بین سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، خیرین و بنیاد مسکن در حال انجام است.

به گفته وی، بخشی از هزینه های واحدهای مسکونی مزبور توسط صاحبان این واحدها و از طریق اعطای تسهیلات بانکی با کارمزد اندک پرداخت می شود و امید می رود هیچ خانواده دارای چند معلول بدون خانه ظرف دو سال آینده در کشور نداشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: نداشتن مسکن و دغدغه های پرداخت اجاره و نقل و انتقال یکی از مشکلات خانواده های دارای چند معلول است.

علیرضا رشیدیان افزود: گسترش مراکز نگهداری از معلولان یکی از راهکارهای پیشنهادی در این زمینه بود که ایجاد خلاء عاطفی و دوری خانواده ها از فرزندانشان، مهم ترین مشکل از این بابت مطرح شد که به همین دلیل دولت تصمیم گرفت از طریق فراهم کردن خانه برای خانواده های دارای چند معلول، امکان نگهداری فرزندان معلول در خانواده ها را فراهم کند.

به گفته وی، از این پس سازمان بهزیستی می تواند کمک هایش به خانواده های معلول را با شرایط بهتری ساماندهی کند.

استاندار خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد که ظرف دو سال آینده هیچ خانواده دارای چند معلول بی خانه در استان خراسان رضوی وجود نداشته باشد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب استان خراسان رضوی نیز گفت: عملیات احداث 740 واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو معلول و بیشتر در این استان از اواخر سال گذشته آغاز شده است.

سید رضا موسی نیا افزود: تاکنون عمیات اجرایی 82 واحد از این واحدهای مسکونی اتمام یافته و اکنون شاهد بهره برداری از 30 واحد مسکونی در منطقه پنجتن مشهد هستیم.

به گفته وی، در این چارچوب 38 واحد مسکونی اتمام یافته برای خانواده های دارای چند معلول در روستاهای خراسان رضوی و 14 واحد دیگر در یکی دیگر از مناطق شهر مشهد استقرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: مساحت واحدهای مسکونی مزبور 80 متر مربع است که با همکاری خیرین، بهزیستی ، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن در استان خراسان رضوی برای خانواده های دارای چند معلول درحال احداث است.

موسوی نیا بیان کرد: برای این واحدهای مسکونی در روستاها 180 میلیون ریال وام بلاعوض و در شهرها 300 میلیون ریال وام بلاعوض به خانواده های دارای چند معلول اعطا شده است و بخش کمتری از هزینه ها را نیز خانواده ها از طریق ارائه تسهیلات بانکی با کارمزد کم می پردازند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی در پایان گفت: امروز هم چنین شاهد بهره برداری از مرحله اول پروژه 216 واحدی فجر 4 واقع در غرب مشهد با حضور مسئولان کشوری بوده ایم .

به گفته وی، این واحدهای مسکونی به مساحت 85 متر مربع در مجموع با هزینه 350 میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی احداث شده و اکنون آماده تحویل به متقاضیان است.

امروز طرحهای هادی پنج روستای شهرستان قوچان، 216 واحد مسکونی در شهرک غرب مشهد و 30 پروژه مسکونی ویژه خانواده های دارای دو معلول در منطقه پنجتن مشهد در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن، رئیس بنیاد مسکن و استاندار خراسان رضوی مورد بهره برداری قرار گرفت.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها