کد خبر: ۳۸۷۵۶۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
جانشين دبير كل جنبش عمل اسلامي بحرين تاكيد كرد هرگونه تعرض به شيخ عيسي قاسم به معني ريخته شدن خود مردم بي دفاع بحرين است و مي تواند اقدامي بسيار خطرناك باشد.
 به گزارش پایگاه 598، "شيخ عبدالله الصالح" جانشين دبير كل جنبش عمل اسلامي بحرين در گفتگو با تسنيم، در خصوص آخرين وضعيت شيخ عيسي قاسم و تحصن مردم در منطقه الدراز پرداخت و گفت: به روشني مشاهده مي‌كنيم كه رژيم آل خليفه دچار جنون شده و بر شدت سركوبگري خود مي‌افزايد، از آغاز انقلاب تاكنون و خصوصا طي يك سال و نيم گذشته بر شدت اقدامات سركوبگرانه آل خليفه افزوده شده است. اين روند افزايشي از سالرد انقلاب 14 فوريه و اشغال بحرين از سوي نيروهاي سعودي شدت يافته است.

وي ادامه داد: ملت بحرين به سركوبگري آل خليفه عادت كرده است و در يك زندان بزرگ زندگي مي‌كند، تفاوت چنداني ميان شرايط افرادي كه در داخل زندان به سر مي‌برند با افرادي كه بيرون از آن هستند وجود ندارد، تنها تفاوت اين است كه افرادي كه هم اكنون آزاد هستند مي‌توانند از يك منطقه به منطقه ديگر حركت كنند و گويي درب سلول‌ها باز شده و از يك سلول به سلول ديگر مي‌روند.

او در همين زمينه توضيح داد: بحرين تبديل به يك زندان بزرگ شده است كسي نمي‌تواند بدون اجازه آل خليفه مسافرت كند و يا بدون اجازه آنان حتي سخن بگويد هم اكنون كار به جايي رسيده است كه حتي براي برپايي نماز و انجام فريضه‌هاي ديني نيز بايد از حاكميت اجازه گرفت.

شيخ عبدالله صالح در بخش ديگري از سخنان خود گفت: آينده براي ملت و علماي ديني ما روشن است، اين انقلابي است كه خواسته‌هاي منطقي و عادلانه ملت را مطرح مي‌كند و در اين خصوص كوتاه نخواهد آمد. اين خواسته‌ها طي سال‌هاي گذشته همواره مطرح شده‌اند و تا تحقق يافتن آنها انقلاب ادامه خواهد يافت، همانطور كه شيخ عيسي قاسم گفت ملت نمي‌تواند پس از اين حجم از جانفشاني از خواسته‌هاي عادلانه و معقول خود عقب نشيني كند.

اين مبارز بحريني به بازداشت‌هاي گسترده صورت گرفته در بحرين و بازداشت علماي اين كشور اشاره كرد و گفت: رژيم آل خليفه قصد دارد به وسيله بازداشت‌هاي گسترده كه حتي شامل علماي ديني مي‌شود مردم را ترسانده و از حضور آنان در الدراز بكاهد. از اين فرصت استفاده كرده و بر ضرورت ادامه حضور مردم در منطقه الدراز براي دفاع از انقلاب بحرين و اهداف آن و همچنين چهره‌هاي شاخص كشور همچون شيخ عيسي قاسم تاكيد مي‌كنم.

وي ادامه داد: امروز مسئله اصلي در بحرين هدف قرار دادن گروه سياسي خاصي كه مطالبات سياسي عادلانه‌اي را مطرح مي‌كنند نيست بلكه مسئله اين است كه كل افراد يك مذهب مشخص هدف حملات آل خليفه قرار گرفته‌اند و تلاش مي‌شود وجود اين مذهب از بحرين حذف شود.

او در خصوص شيخ عيسي قاسم گفت: شيخ عيسي قاسم به دليل تشويق مردم به فعاليت‌هاي مسالمت آميز براي رژيم همچون سوپاپ اطمينان بود آما آنان اين مسئله را درك نمي‌كنند و به آن اهميت نمي‌دهند و متاسفانه از شيخ انتقام گرفته و تلاش مي‌كنند با وارد كردن اتهامات واهي به وي او را خوار كنند.

وي در پايان تاكيد كرد: مردم بارها خطاب به آل خليفه تاكيد كرده‌اند كه نمي‌توانيد به شيخ عيسي قاسم دست يابيد مگر با عبور از روي پيكرها و خون ما، هرگونه تعرض به شيخ عيسي قاسم به معني ريخته شدن خود مردم بي دفاع بحرين است و مي‌تواند اقدامي بسيار خطرناك باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها