کد خبر: ۳۸۷۶۵۳
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
۳۳ سال پیش در چنین روزی
مقامات نیکاراگوئه روز جمعه توطئه های سازمان جاسوسی سیا را که با پشتیبانی ارتش هندوراس و کمک یک مشاور آرژانتینی نقشه قتل فرمانده هماهنگ کننده شورای انقلاب نیکاراگوئه دانیل اورتگا را طرح ریزی کرده بودند فاش ساختند.

رخدادهای 16 مرداد 62

چکیده :

  • آیت الله منتظری در دردیدار با اعضای ستاد نماز جمعه تهران : نیروهای لایق و خدمتگزار به اسلام و انقلاب را تشویق و به آنها مجال رشد بدهید.

 

  • وزیر خارجه ژاپن در فرودگاه مهراباد: ایران بعد از انقلاب به سمت ثبات پیش می رود و لازم است ما روابط خود را با ایران تحکیم بخشیم.

 

  • وزیر کشور نتایج سمینار 4 روزه استانداران و علت جابه جایی آنها را اعلام کرد.

 

  • رزمندگان اسلام پاتک سنگین یک لشکر زرهی عراق در غرب پاسگاه دراجی را در هم شکستند.

 

  • توطئه سیا برای قتل رهبر نیکاراگوئه افشا شد.

 

آیت الله منتظری :اعضای ستاد نماز جمعه باید کاملا از افراد متعهد باشند

اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه تهران در سالروز شهادت امام جعفر صادق «ع» با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت : آقایان سعی کنند کارشان خالص و  برای رضای خدا انجام شود و حتی المقدور سعی کنند نیروهای لایق و خدمتگزار را به اسلام و انقلاب اسلامی را تشویق نمایند و به آنان مجال رشد و تبلیغ بدهند.

ایت الله منتظری افزود : انتظار مردم از ستادهای نماز جمعه زیاد است و افردای که که به هر نحو در اینگونه ستادها خدمت می کنند باید کاملا از افراد متعهد بوده و مواظف گفتار و اعمال خود باشند و حتی باید از بسیاری از مباحثات هم پرهیز کنند تا مبادا به حیثیت نماز جمعه لطمه ای وارد نشود.(1)

وزیر خارجه ژاپن وارد تهران شد

آقای «شینتارو آبه» وزیر امور خارجه ژاپن شب گذشته در رائس یک هیئت عالیربته وارد تهران شد. وی که به دعوت دکتر ولایتی جهت یک دیدار رسمی به ایران سفر کرده در دو روز توقف خود در تهران با مقامات جمهوری اسلامی ایران مذاکراتی به عمل خواهد آورد.

 وی در بدو ورود به ایران در فرودگاه گفت :دیدن ایران آرزوی همیشگی من بود و من بسیار خوشحالم که از ایران دیدار می کنم.

وزیر خارجه ژاپن افزود :من فکر می کنم ایران بعدا ز انقلاب به سمت ثبات پیش می رود و لازم است ما روابط خود را با ایران تحکیم بخشیم من فکر می کنم اقتصاد ایران به سمت توسعه پیش میرود و در همین چارچوب بازرگانی میان ایرن و ژاپن نیز توسعه یافته است.(2)

ناطق نوری دلیل جابه جایی استاندارها را تشریح کرد

حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور در گفت و گو با خبرنگاران نتایج حاصل از سمینار استانداران سراسر کشور و همچنین عت جابه جایی استانداران را تشریح کرد

وزیر کشور گفت : در مورد جابه جایی استاندارها باید دید که اولا وقتی اینها در یک جا می مانند خسته می شوند و آن طراوت و شادابی را از دست می دهند علاوه بر این استانداران با انتقال به محیط جدید به تناسب موقعیت و فرهنگ تازه ای که با آن رو به رو می شوند و از طریق مشاهده مشکلات جدید ابتکار و خلاقیت لازم را برای خدمت موثر تر پیدا می کنند.

وزیر کشور با ذکر مثالی در رابطه با جابه جایی استاندار هرمزگان یاداور شد بعضی از موارد هم به علت اختلاف هایی است که پیش می آید زیرا در کار اجرایی بروز برخوردها اجتناب ناپذیر است که اگر استاندار از محیط محل برخورد به محیط دیگری منتقل شود طبعا آن اصطکاک ها را ندارد و در روند خدمتی اش مشکلی پیش نمی آید.(3)

پاتک سنگین بعثی ها درهم شکست

قرارگاه عملیاتی نجف اشرف گزارش داد رزمندگان اسلام پاتک سنگین یک لشکر زرهی عراق در غرب پاسگاه دراجی را در هم شکستند.

رزمندگان اسلام همچنین موفق شدند با دفع و سرکوب قوای دشمن در این منطقه 350 تن از قوای مزدور دشمن بعثی را به هلاکت رسانده و یا زخمی کنند و باقی مانده نیروهای دشمن وحشتزده نیز متواری شدند. همچنین در این عملیات بیش از 15 دستگاه تانک و تعداد زیادی نفر بر و خودروی دشمن به دست پرتوان نیروهای اسلام به آتش کشیده و منهدم شد. همچنین گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی حاکیست یک فروند هواپیمای میراژ فرانسوی صبح دیروز در منطقه پیرانشهر سرنگون شد.(4)

توطئه سیا برای قتل دانیل اورتگا خنثی شد

مقامات نیکاراگوئه روز جمعه توطئه های سازمان جاسوسی سیا را که با پشتیبانی ارتش هندوراس و کمک یک مشاور آرژانتینی نقشه قتل فرمانده هماهنگ کننده شورای انقلاب نیکاراگوئه دانیل اورتگا را طرح ریزی کرده بودند فاش ساختند.

رئیس  سازمان اطلاعات وزارت دفاع نیکاراگوئه با اعلام این خبر گفت :سازمان سیا و ارتش هندوراس قتل دانیل اورتگا را هنگام مسافرت  به شهر لئون بمانسبت جشن چهارمین سالگرد انقلاب نیکاراگوئه تدارک دیده بودند.وی اضافه کرد گروهی که میبایستی دست به ارتکاب این سوء قصد می زدند قبل از اجرای نقشه خود دستگیر شده اند.(5)

پی نوشت:

1. اطلاعات،16 مرداد 62 ، ص 4
2. جمهوری اسلامی،16 مرداد 62، ص 12
3. اطلاعات،16 مرداد 62 ، ص14
4. جمهوری اسلامی،16 مرداد 62 ، ص2
5. اطلاعات،16 مرداد 62 ،ص 16


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها