کد خبر: ۳۸۸۰۰۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
احمدی نژاد رئیس دولتهای نهم و دهم ، با ارسال نامه ای خطاب به اوباما رئیس جمهور آمریکا ، وی را از موضع مشفقانه نصیحت کرد تا به فوریت و به طور کامل نسبت به رفع توقیف از حدود دو میلیارد دلار از منابع مالی مصادره شده ایران اقدام نماید.
به گزارش پایگاه 598، مردم متن این نامه که امروز به سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا تحویل داده شد، به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صل الله علی خاتم الانبیاء حضرت مصطفی محمد (ص) و اهل بیته الطاهرین و علی جمیع الانبیاء و المرسلین

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

جناب آقای باراک حسین اوباما

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا


سلام علیکم

جناب عالی در اوج اعتراضات و نارضایتی عمومی ملت ها ، از چند دهه سیاست ها و رفتار سلطه طلبانه دولتهای متوالی آمریکا و با شعار تغییر و اینکه مصمم هستید آن سیاست ها و رفتارها را اصلاح نمایید، حقوق ملت ها را به رسمیت بشناسید و به فرهنگ و استقلال ملت ها احترام بگذارید، سکان مدیریت دولت آمریکا را به دست گرفتید.

این تعهدات صریح جناب عالی از جمله اعلام علنی و همچنین کتبی شما برای اصلاح روابط با ملت ایران و جبران حدود شصت سال اجحافات و مظالم رفته توسط دولتهای متعدد آمریکا علیه ملت ایران ، متاسفانه به هر دلیل ، جامه عمل نپوشید و همان سیاست ها و روند خصمانه گذشته کمابیش به شکل دیگری ادامه پیدا کرد.

گرچه انتظار این بود که در دوره ریاست جمهوری شما ، گذشته جبران شود ، یا دست کم از ظلم جدید علیه ملت ایران ممانعت شود، اما مسائل فراوانی اتفاق افتاد که از بین همه فقط به یک مورد می پردازم که اخیرا روی داده است.

در ۱۸ تیرماه ۱۳۹۳ هجری شمسی ( نهم ژوئیه ۲۰۱۴) ، دادگاهی در آمریکا به بهانه های واهی و بدون ارائه هیچ سند معتبری حکم به تصرف حدود دو میلیارد دلار از ثروت ملت مظلوم ایران را به ناحق و با زورگویی آشکار صادر کرد و در اول اردیبهشت سال ۱۳۹۵ (۲۰ آوریل ۲۰۱۶) نظام قضایی آمریکا آن حکم را تایید و اموال را مصادره نمود که این امر با اعتراضات گسترده و عمومی ملت ایران مواجه شد.

ملت ایران انتظار دارد ، این مورد خاص که تماما و مشخصا در دوره حکومت جناب عالی و آن هم در اواخر دوره ریاست شما و بر خلاف تمام موازین و قواعد حقوقی بین المللی اتفاق افتاده است ، توسط جناب عالی و به سرعت مرتفع شده ، حق ملت ایران استیفا گردد ، منابع به طور کامل مسترد و خسارات وارده نیز جبران شود.

گرچه بر این باورم که در هر صورت ملت ایران ، کلیه حقوق پایمال شده خود را بازپس خواهد گرفت اما اینجانب مشفقانه به شما نصیحت می کنم که اجازه ندهید این لکه ننگ و نقطه تاریک و حادثه تلخ به نام شما در تاریخ روابط یکسویه و غیرعادلانه دو کشور ثبت گردد و بی اعتمادی تاریخی تعمیق یابد.

نامه اینجانب مطلقا جنبه سیاسی ندارد بلکه صرفا از منظر حقوق انسانی و در دفاع از حق مسلم ملتم نگاشته شده است و چنانچه جناب عالی آن را با نگاه و ملاحظات سیاسی مطالعه کرده اید ، ضروری است یک بار دیگر و صرفا از منظر نگارنده آن را مرور نمایید.

با آرزوی سلامت و بهروزی برای تمام ملت ها 

خادم ملت ایران

محمود احمدی نژاد




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
۱۹
۸
ملت ایران آرزو به دل موندن که یک بار دولت بی تدبیر بی نهایت ضعیف یازدهم ُ تو عمرش ُ غیر ذلیلانه با امریکای جنایتکار خونخوار خون اشام تروریست داعش پرست برخورد کند ُ اما بی نهایت دریغ که حالا حالا حالا باید آرزو به دل بمونیم .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
۳
۷
باز هم مثل هميسشه گل گقتي احمدي نژاد عزيز و پاک و بي بديل ُبازهم در کلامت حکمت هاي عالي جاري بود بازهم حرف دل ميليون ها ايراني رازدي ُ باز هم حرف هايي زدي که فقط پاکان از آن لذت مي برند و ناپاکان و ديکتاتور ها ُ هيولاهاي اصلاح طلب و کارگزار و اعتدال ُ از اين سخنان گهر بار تو ُ احساس خطر و بدبختي وعجز و انابه وذلت و خواري کرده اند ُباز برتو که اين حکمت ها را جاري مي کني ُ مي تازند ُ توهينت مي کنند و مسخره اي که حق خودشان است ُ مي کنند ُ اين هيولاهاي ترسو و بزدل از دست تو شب وروز ندارند ُ آسايش و آرامش ندارند و هزازان حال ناجور ديگر چرا که حرف حق را دلشان مي خواهد در نطفه خفه کنند و هنوز کلام تو منعقد نشده ُ دست و پا مي زنند خودزني مي کنند و به فکر ناحق گويي مي افتند . اما ما مردم ايران فريب اين شيادان و هيولاها وديکتاتور ها را نمي خوريم ُاز همين مي ترسند که مردم بصير ُ آگاه هستند و هوشيار ُ انديشه ناحق اينها کلام ناحق اين هيولاها را خداي مهربان بي اثر مي کند ُخداي مهربان رسوايشان مي کند اين هيولاهاي ديکتاتور سالهاي سال است کارشان خاموش کردن کلام حق توست و براي مردم اصلا تازگي ندارد اين مزخرفات و اراجيف شان . ما مردم همواره جوياي کلام حق تو هستيم احمدي نژاد عزيز و پاک و بي بديل . و اف و ننگ و نفرين و لعنت بر اصلاح طلبان ديکتاتور هيولا و کارگزاران ديکتاتور هيولا و اعتداليون ديکتاتور هيولا .
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
۵
۷
ایکاش یک نامه به ب ز وس م وم ر و....مینوشت بیت المال روبیارن پس بدن
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
اگر بناي بر اين كارباشه, بايد به ا .ه ,م خ و امثالهم نامه بنويسه! چرا كه باعث و باني خلق ب ز , س م , م ر دولتهاي مدعي سازندگي و اصلاح طلبي!!؟؟ بودند. مفاسد ومفسدان اينچنيني,يك شبه كه به وجود نيامده اند.مصاحبه هاي خود اين مفسدان با رسانه هاي زنجيره افتضاح طلبان در خصوص چگونگي پيدايش و شكل گيري فعاليت و رشد قارچ گونه اين مفسدان ,قبل از دستگيريشان ,خود بهترين و گوياترين دليل و سند بر اين مدعاست.
صاد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
۶
۹
مثلا یعنی چه؟
بخصوص آن قسمت از منظر سیاسیش
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
۱۴
۹
احسنت به غیرت ایرانی درود بر احمدی نژاد که عزت ایرانی را حفظ کرده است.
پاسخ
ثاقب
United States
۱۹:۲۸ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
۹
۱۵
نباید اجازه داد که این قبیل کارها مرسوم شود. که فردا هر ننه قمری بخواهد نامه بنویسد.
ایشان اکنون در مقامی نیستند که بخواهند نامه بنویسند و طبیعتا عدم پاسخگویی و بی اعتنایی رییس دولت آمریکا را در پی خواهد داشت و یک بازتاب رسانه ای منفی را بر علیه ایران رقم خواهد زد.
پر واضح است که این نامه مصرف داخلی و انتخاباتی دارد.
اگر جلوی اینکار از اکنون گرفته نشود و مرتکب مواخذه نگردد ای بسا فردا نامه هایی نگاشته شود که هیچکس تبعات آنرا به عهده نگیرد.
مگه ایران، خونه خاله هست که هر کسی به اسم ایران نامه بفرسته؟
پاسخ
ثاقب
United States
۲۲:۳۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
احمدی نژاد اجازه نداره که یک سیاست خارجی موازی در کشور راه بندازه. که طبیعتا چون مسئول و منشاء اثر نیست، نمیتواند تبعاتش را جمع کند. چون حداقلش این است که فاقد قدرت اجرایی و حکومتی است.
ثاقب
United States
۲۲:۳۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
این کار ویژه ها خاصّ احمدی نژاد است که میخواهد به هر نحو تیتر رسانه ها باشد
وحید
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
ننه قمری !
آفرین به این ادبیات.جناب عالی اگر نگران هستید ،در مورد بدبختی هایی که برای این ملت در دولت راستگویان به وجود آمده و قرارداد های خطرناک که سال ها راه چپاول نفت ایران باز میشه رو چاره کنید.
آقای احمدی نژاد کسی هست که همه ازش می ترسن و دلیل اون بی خردی ایشان نیست بلکه دزد بودن اون جماعت ترسو هست که با یه مناظره پتشون روی آبه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
عتیقه ُ منو یاد اوامر عالی جناب شیمون پرز کودک کش ُ انسان کش ُ جنایتکار ُ خونخوار ُ خون آشام تروریست داعش پرست ُ می ندازی .
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۴ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
از آشکارشدن سریع متن نامه مشخصه که این نامه یک نامه سرگشاده هست و اینجور نامه ها یکسویه بوده و شخص منتظر پاسخی از گیرنده نامه نیست. دوم اینکه تذکر به حکام ظلم بالاترین نوع نهی از منکره که واجب دین مبین اسلام هست و اختصاصی به مسئولیت رسمی و سیاسی ندارد .بنظر بنده نظر جناب ثاقب غیرصائب هست.
کربلائی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
۱۳
۷
احمدی نژاد ثابت کرد همانند ابن الوقت های اصول گرا یا اصلاح طلب بله قربان گوی #هاشمیسم نیست
او نشان داد اگر چه اینها 3سال تمام است مجلس و همه تشکیلات را لال و مترسک وار نگه داشته اند تا میزها و پست و مقام ها را بین خود تقسیم کنند اما این زبونی و خفت تا ابد پایدار نخواهد بود
احمدی نژاد نشان داد با کلید عاریه و خفت سیاسی و بین المللی نمیتوان کشور داری کرد
پاسخ
مشهدی
United States
۰۳:۲۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
بابااا احمدی نژادِ تو که از کردان متقلب هم نتونست دل بکَنه ... باقی پیشکش
ثاقب
United States
۲۲:۳۸ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
۳
۰
اگر این وضعیت باب بشه فردا که دولت اصولگراها روی کار اومدن همین رفتارها رو باید از اصلاح طلبها انتظار داشته باشیم.
امور خارجه کشور باید توسط نهادهای مسئول و با یک برآیند مشخصی پیش بره.
مگه ایران کاروانسرای شاه عباسیه که هر کی نامه ببره سفارت سوئیس...
پاسخ
ثاقب
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۴ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
۳
۱
گفته می شود احمدی نژاد با شتاب بخشیدن به این قبیل کارها قصد دارد تا رد صلاحیتش را محرز نماید. تا همچون خاتمی، رهبری کاریزماتیک یک جریان سیاسی را ذیل نام خود ثبت و زنده نگه دارد و در یارکشی های سیاسی و انتخاباتی ایفای نقش نماید.
بدیهی است اگر او کاندیدا شود و رأی نیاورد، مرگ سیاسی خودش را رقم زده است.
پاسخ
حميد رضا
-
۰۹:۰۶ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
۲
۳
هر ايراني عزيز وظيفه دارد در مقابل زورگويي هاي دشمنان ايستاده وازكشور خود دفاع كند وروش مبارزه با دشمن را هم بارها حضرت آقا در فرمايشات خودشان بيان فرموده اند
پاسخ
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
۱
۳
خطاب به رسانه هایی که در مورد نامه آقای احمدی نژاد قضاوت غیر منصفانه و غرز ورزانه دارند و می خواهند افکار عمومی را منحرف کنند...... واقعاٌ باید به حال شماها تاسف خورد با این همه کینه حسادت و لجاجت.... چرا تحلیل غلط و غرز ورز خود را به مردم دیکته می کنید!؟.... چرا از طرف مثبت به نامه نوشته شده نگاه نمی کنید!؟ شما ادعا دارید احمدی نژاد با این کار می خواهد راه و روش مذاکره با آمریکا و برجام را تایید کند،در صورتی که این تهمتی بیش نیست و در راستای اغوا و انحراف افکار عمومی است.چرا که احمدی نژاد سیاست مدار زیرک و باهوشی است و خود را وارد بازی مذاکره و برجام دو سر باخت و بی نتیجه نخواهد کرد. چرا که مذاکره تا به الان جواب نداده و بر مشکلات افزوده است. اگر منصفانه به نامه بنگرید می بینید که اولاٌ احمدی نژاد با این کار دولتمردان آمریکا و مشخصاٌ اوباما را در در آستانه انتخابات آمریکا در مقابل افکار عمومی ملت این کشور در موضع انفعال قرار داده است. دوماٌ در ماجرا و نوع عملکرد پر ابهام دومیلیارد دلار که ظاهراٌ حیله و تزویر و فریب افکار عمومی مردم ایران در پس آن طراحی شده است با این حرکت احمدی نژاد نقشه آنها نقش بر آب شده و در مقابل جریان منفعل و نفاق داخل و خارج حرکتی دو سر برد است پس قضاوت شما کاملاٌ غلط بچه گانه و تهمت همراه با لجاجت است.اگر کمی تقوا و انصاف داشته باشید این گونه عمل نمی کنید
پاسخ
ثاقب
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
۴
۱
ثاقب:
قابل توجه دوستانی که دم از ولایت میزنند، اما در عمل سخنان ایشان را به نفع خودشان دستچین می کنند
پاسخ
ثاقب
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
۴
۱
ما تا دیروز داد میزدیم که نباید قبح مکاتبه و مذاکره و ارتباط (تلفنی،ایمیلی، مکتوب و ...) با آمریکا شکسته شود.
حالا معلوم شد که احمدی‌نژاد هم اینکاره هست.
پاسخ
سرباز
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
میگم خدا رحم کرد سیاسیون ما و دوستان منتقد ارسال نامه دکتراحمدی نژاد در زمان پیامبر ص و امام علی ع و امام حسن ع نبودند و الا بر امام معصوم هم شورش می کردند که چرا نامه به خسروپرویز و دیگر پادشاهاهن، نامه به معاویه و عمربن عاص و ...دادید!
اصل نامه و به چالش کشاندن حریف هیچ اشکالی ندارد.فقط باید به وقت و در راستای تدابیر نظام و رهبری باشد و البته بنده قیدی برای تمکین به دولت و وزارت خارجه اش ندارم چون اینان مایه خفت ملت و کشور شدند.
در هر صورت اصل کار آقا ی دکتر احمدی به مصداق تبعیت از مسلک و طریق ائمه هدی ع و در حق طلبی از کفار و ظالمین کار درستی است.
منتقدان منصف باشند و نترسند!
احمدی نژاد دنبال رای کثیف مثل بعضی مفتخوارهای حرام خوار نیست.
علیرغم اشتباهاتش در تعامل قوا، او همچنان مایه ترس و نگرانی اسرائیل و امریکا و نوچگان داخلیش است و این روشنترین دلیل حقانیت حضور اوست!
چرا اسرائیل امریکا و آل سعود از تمدید دولت روحانی اصلا نگران نیستند؟!
چرا تا نام احمدی نژاد و جلیلی و امثال این عزیزان می اید دشمن غش می کند و نوچگان داخلی آنها برای عدم موفقیت اصولگرایان مکتبی و نه امثال لاریجانی! ، دم از خون دادن می زنند(مثل صادق خرازی.....اونم این ادم بخاد خون بدهد (:)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
۱
۲
درود بر دکتر احمدی نژاد دلاور.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
۱
۲
فدايي داري احمدي نژاد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها