کد خبر: ۳۸۸۱۷۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد:
وزیر دادگستری با بیان اینکه تا کنون 26هزار نفر مرتبط با کودتا دستگیر شدند، تاکید کرد جو ضد آمریکایی در ترکیه به اوج خود رسیده و درحال تبدیل شدن به نفرت است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «بکر بوزداغ» وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد جو ضد آمریکایی در ترکیه بخاطر مسائلی که حول استرداد «فتح‌الله گولن» ایجاد شده، به اوج خود رسیده است.

بوزداغ با بیان اینکه بخاطر مسئله گولن جو ضد آمریکایی در ترکیه به اوج خود رسیده، گفت: و در حال تبدیل شدن به نفرت از آنهاست. حال تصمیم با خود آمریکاست که این مسئله را با استرداد گولن متوقف کند.

وی تاکید کرد اگر آمریکا گولن را که متهم به دست داشتن در کودتای 15 جولای است، تحویل ندهد، روابط خود با ترکیه را قربانی کرده است.

بوزداغ در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» تاکید کرد آمریکا باید «استرداد بدون شرط» گولن به ترکیه را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه رهبری گولن در کودتای نافرجام 15 جولای «بر همگان واضح و مبرهن» است تصریح کرد که فتح‌الله گولن دیگر ابزار مفیدی برای آمریکا نیست و به یک مهره سوخته تبدیل شده است.

 وزیر دادگستری ترکیه همچنین آمریکا را کشوری بزرگ توصیف کرده که امیدوار است کارهای لازم برای استرداد گولن را انجام دهد.

بوزداغ با ارائه آمار جدیدی از بازداشتی‌های مرتبط با کودتا گفت تا کنون بیش از 26 هزار نفر از زمان آغاز کودتای نافرجام بازداشت شده‌اند که از این میان 16 هزار نفر به طور رسمی دستگیر شده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها