کد خبر: ۳۸۸۳۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
سرمربی پرسپولیس معتقد است همچنان شانس قهرمانی هستند و برای آن تلاش می کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ورزش سه، سرمربی پرسپولیس که در آستانه هفته چهارم لیگ برتر صدرنشین این لیگ است در نشست خبری پیش از دیدار برابر صبا پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.
 
ارزیابی از بازی با صبا؟
آخرین دیدار قبل از تعطیلی لیگ است که باید به مصاف صبا برویم. صبا تیمی است که در سال گذشته دیدار سختی برابر آنها داشتیم اما امسال یک تیم جدید است و یک مربی جدید دارد که روش بازی متفاوتی دارد. کار آسانی برابر این تیم نداریم اما همچنان از گزینه قهرمانی انصراف نمی دهیم. دوست داریم قهرمان بشیم اما مهمترین مساله این است که آن را در زمین برابر هواداران نشان دهیم و انتظار دارم که بیشتر از دیدار با فولاد در ورزشگاه حاضر شوند تا با هم از موفقیت لذت ببریم و شاد شویم. سید جلال حسینی مشکل کوچکی دارد اما تا بازی آماده می شود اما دیگر بازیکنان به جز آرام طبع آماده هستند.
 
مشکل در دیدارهای خانگی؟
بازی با فولاد اولین بازی خانگی ما بود که باید با توجه به فرصت های زیاد در آن برنده می شدیم. حریف ما در آن بازی کاملا بازی را بسته بود. در این بازی ها گل اول کلید است که ما آن را نزدیم. آماده هستیم و با تمرکز کامل به مصاف صبا می رویم.
 
دروازه بان اول پرسپولیس کیست؟
یک دروازه بان بسیار خوب جذب کردیم که رقیب بیرانوند است. ما 50 بازی در فصل داریم که داشتن نیمکت قوی برای ما مهم است تا بتوانیم در زمان مناسب یار جانشین در نقاط مختلف زمین داشته باشیم. طبیعی است که بیرانوند اولویت ما است و ایشان دروازه بان اول ما است اما خواهیم دید که در ادامه وضعیت به چه شکلی پیش خواهد رفت. از داشتن دو دروازه بان خوب بسیار راضی هستم و یک دروازه بان جوان و آینده دار داریم.
 
رضاییان باز می گردد؟
من دیروز در اطلاعیه ای اعلام کردم مواضعم را اما شما مدام می نویسید من کسی را تهدید کردم و یا شرط گذاشتم اما من این کار را نکردم. کار ما کار حرفه ای است و هر بازیکنی حق دارد به دنبال شرایط بهتر برای خودش باشد و به تیم بهتر برود. رضاییان و طارمی و دیگر بازیکنان نیز همین راه را رفتند و من عرض کردم که ما تیممان را بستیم و از کادر بازیکنان بسیار راضی هستم و دلیلی برای ناراحتی از کسی نیست. ایشان به خواست خودش ترکیه رفت و ما الان کادری خوب در اختیار داریم و عملا جایی برای ایشان نیست.
 
زمان بازگشت طارمی به ترکیب اصلی؟
طارمی در سه بازی گذشته ما حضور داشتند و خوشبختانه ما وحید امیری و علیپور را با کیفیت بالا در اختیار داریم و همانگونه که قبلا گفتم او دو ماه تمرین نکرده بود و آرام آرام به ترکیب اضافه خواهد شد. بازیکن اوکراینی خوبی در اختیار داریم که اگر موقعیت را برابر فولاد را گل می کرد همه الان از او تعریف می کردند.
 
راه برد برابر تیم های بسته؟
می دانیم که تیم های زیادی برابر ما بسته خواهند بود و عملا اگر با این تفکر برابر پرسپولیس بازی کنند چیزی را از دست نمی دهند. ما از طریق تمرینات به شکلی تیم را ساماندهی می کنیم تا بتوانیم برنده از زمین خارج شویم.
 
چرا هافبکها زیاد اشتباه می کنند؟
اینها جزئیات بازی هست و طبیعی است که در روش ما که اصرار بر روی سرعت و تهاجمی بازی کردن داریم، بازیکنان در زمان زدن ضربات آخر آرامش ندارد. فعلا در ابتدای فصل هستیم و طبیعی است که موارد خوب را ادامه می دهیم و ضعفها نیز در یک پروسه کاری ترمیم می شوند.
 
رضاییان قربانی آمدن طارمی شد؟
شما بگویید که من کی گفتم این دو بازیکن را نمی خواهم؟ این حرف را شماها زدید و من می گویم این بازیکنان حرفه ای هستند و حق دارند هر تیمی را انتخاب کنند و ما اجازه نداریم از آنها ناراحت شویم. اینکه آنها انتخاب خوب یا بدی داشتند موضوعی شخصی است. مهدی طارمی زمانی که آمد ما جای خالی داشتیم و تصمیمی گرفتیم که به اینجا مطرح شد و در اینجا بحث انتقام نیست. در مورد رامین هم لحظاتی پیش گفتم که جای خالی نداریم. شما اگر باشید چه بازیکنی را بیرون می گذارید؟ انتظار دارید ما ماهینی را بیرون بگذاریم تا رضاییان بیاید؟ بازیکنان با ما قرارداد دارند و هیچ مشکلی در این باره نیست.
خیلی بازیکنان رفتند و من از کسی ناراحت نیستم. همانگونه که خبرنگاران سایتهای خود را عوض می کنند این حق برای بازیکنان هم محفوظ است.

مرفاوی: دروغ نمی‌گویم، از تعطیلات خوشحالم
سرمربی صبای قم اعتقاد دارد پرسپولیس فردا بازی سختی برابر تیمش دارد.

صمد مرفاوی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با پرسپولیس پاسخ خبرنگاران را داد.

دیدار با پرسپولیس؟
قبل از تعطیلات بازی سختی برابر پرسپولیس داریم. پرسپولیس تیم خوب و قابل احترامی است اما برابر ما بازی سختی دارد. بازی به بازی بهتر می شویم و به یک انسجام تیمی رسیدیم و امیدوارم فردا یک بازی خوب و تاکتیکی انجام دهیم.  در این روزها تمرینات خوبی داشتیم و بازیکنان را توجیه و راهنمایی کردیم تا بتوانند خواسته های ما را در زمین ارائه دهند تا در نهایت نتیجه خوبی برابر پرسپولیس کسب کنیم. کسی نمی تواند بازی را پیش کند ولی امیدوارم بازی خوبی را ارائه دهیم و شرایط خوبی داشته باشیم و بچه ها آن چیزی که می خواهیم را انجام دهند.

تعطیلات به شما آسیب نمی زند؟
دروغ نمی گویم و از تعطیلات خوشحال هستم و استقبال می کنم. ما دیر شروع کردیم و در این سه بازی مشکلات فنی و بدنی داشتیم اما در این تعطیلی می توانیم تیم را هماهنگ کنیم تا به لحاظ بدنی و تاکتیکی آماده تر بشویم. برنامه ما این است که پس از سه روز استراحت تمرینات را در تهران ادامه می دهیم و بعد از آن یک اردو در مکانی که هنوز مشخص نشده است و در ایران است برگزار می کنیم.

رکورد منفی در نبردن؟
فوتبال در هر بازی شرایط خاص خود را دارد و مساوی نیز جزئی از فوتبال است. وقتی که تیم نباید و گل نخورد شرایط روحی متفاوتی با تیمی که باخته است دارد. هر دیدار ممکن است ما برنده بشویم و سه امتیاز را کسب کنیم. باید صبر و حوصله داشت تا به خواسته های خود برسیم. هر بازی شرایط خاص خود را دارد و این موضوع برای کل لیگ صادق است. ما برای سه امتیاز می رویم اما اگر یک امتیاز هم گرفتیم ایرادی ندارد. برابر تیم بزرگ پرسپولیس و هوادارانش بازی می کنیم و اگر پرسپولیس یک امتیاز هم بگیرد از صفر امتیاز بهتر است. من یک سال بی تیم بودم و در فصل گذشته تیمی نداشتم و نباید رکورد آن فصل را با الان مقایسه کرد. پرسپولیس تیم بزرگ و قابل احترامی است که ساختار خوبی از فصل گذشته داشته و الان نیز همان بازیکنان را دارد. برانکو همان تیم فصل گذشته را در اختیار دارد که آن را تقویت کرده است که این موضوع برای یک تیم ایده آل است. فوتبال دقیقا همین است و کار درست به این شکل انجام می شود. در بسیاری تیم ها 15 تا 18 بازیکن عوض می شوند که این برای لیگ خیلی بد است. تیمی در فوتبال موفق است که این ثبات را داشته باشد. در اروپا هیچگاه تیمها کل ساختار را به هم نمی زنند و فقط نقاط ضعف را پوشش می دهند. ما بر عکس پرسپولی 95% تیم را از دست دادیم و بیشتر بازیکنان ما رفته اند. یک مقایسه نسبت به سال گذشته نشان می دهد که ما لک و اسلامی را از فصل گذشته در اختیار داریم پس ما با پرسپولیس تفاوت زیادی داریم. تمام تیم ما عوض شده است و تفکرات جدید کادر فنی در صبا مشاهده می شود که زمان می برد تا به خواسته های خودمان برسیم.

مشکلات خط دفاع؟
ما سه بازی انجام دادیم و دو گل خوردیم که هر دو گل پنالتی بود. یک پنالتی هند بود که بازیکن من بر روی زمین بود و به نظر من پنالتی نبود. یک سری می گویند پنالتی است و یک سری می گویند نیست که من به هر دو گروه احترام می گذارم. در دیدار گذشته نیز دفاع ما در کنترل تیم حریف ضعیف عمل کرد و ما گل خوردیم. نباید زیاد عجله کرد و باید یک مقداری تحمل داشت. در این سه بازی نیز ما در دفاع تیمی خوب بودیم اما در دفاع فردی اشتباهاتی داریم که به مرور زمان حل می شود. باید یک مقدار صبر داشت تا در مرور زمان این مشکلات حل شود. نمی خواهم مرتبا بگویم دیر شروع کردیم و می خواهیم زودتر به روزهای خوب برسیم. امیدواریم که در آینده کیفیت فنی خوبی که داریم روز به بروز بهتر شود.

مصدوم و محروم؟
تا به امروز مصدوم و محروم نداریم و همه بازیکنان هستند. مسعود حق جو تنها مصدوم بود که خوب است.

خواسته شما از دیدار پرسپولیس؟
دوست داریم پرسپولیس را ببریم و باید درون زمین به خواسته های خود عمل کنیم. حرف زدن آسان است و باید درون زمین خواسته های خود را پیاده کنیم تا به نتیجه برسیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها