کد خبر: ۳۸۸۵۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا مي‌گويد باراك اوباما و هيلاري كلينتون، موسس و بنيانگذار داعش بوده و به آنها كمك مالي كردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در ادامه مبارزات انتخاباتي در آمريكا، دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور اين كشور به همراه وزير خارجه سابق و رقيب دموكراتش را پايه گذار و تاسيس‌كننده داعش خوانده است.

نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري آمريكا كه بارها مواضع دولت كنوني دموكرات اين كشور در خاورميانه به ويژه در قبال داعش را به باد انتقادات شديد گرفته، باز هم در اين باره اظهارنظر كرده است.

به گزارش هيل، دونالد ترامپ در سخنراني در ميان حاميانش در شهر «فورت لادردال» گفت: «داعش دارد به رئيس‌جمهور اوباما احترام و ارج مي‌نهد. او موسس داعش است و به داعش كمك مالي كرد».

نامزد جمهوريخواه همچنين تصريح كرد: «من اين را هم مي‌گويم كه هيلاري كلينتون حقه‌باز، هم(به همراه اوباما)موسس داعش بوده است».

ترامپ با انتقاد از بيرون كشيدن نظاميان اين كشور از عراق در سال 2011 گفت: «ما هرگز نبايد آنطوري كه انجام شد، نيروهايمان را خارج مي‌كرديم. ما يك خشم وحشتناك را در سراسر خاورميانه رها كرديم».

او ادامه داد: «به جاي آنكه ما تعداد كمي نيرو نگه مي‌داشتيم تا شايد اوضاع را تحت كنترل نگه داشته باشيم، ما (از عراق) خارج شديم».

نامزد جمهوريخواه افزود: «اوباما آمد و معمولا وقتي شما مي‌آييد مي‌خواهيد كه وضع آشفته را سر و سامان دهيد اما او وضع آشفته‌تر بزرگتري ايجاد كرد. ديگر(در جهان) كسي به ما احترام نمي‌گذارد و در جهان به ما مي‌خندند».


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها