کد خبر: ۳۸۸۶۲۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
به بهانه سالروز حواله شدن منتقدین "به جهنم" توسط رئیس جمهور:
دو سال پیش بود که در چنین روزهایی، حسن روحانی منتقدان برجام را "به جهنم" حواله کرد و آنها را "بزدل" و "ترسو" نامید. در حافظه خود که مرور میکنیم عباراتی چون "بی شناسنامه" و "بی سواد" و "تازه به دوران رسیده" و ... را هم در مقابل (مقابله) منتقدان می یابیم. همه می دانیم که یکی از ویژگی های حکمران، سعه صدر و صبر در گفتار و کردار و شنیدن سخن مردمش می باشد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، تلاطم در گفتار و پرخاشگری و تندخویی از عدم آرامش روحی نشات میگیرد. دلیلش هم در کل به 3قسمت تقسیم می شود: فرد تندخود یا از فرد طرف مقابلش گلایه دارد و رفتار تند بروز می دهد و یا اینکه از درون، از خود گلایه مند است و به هر دلیلی خودش برای خودش ایجاد بار روانی منفی می کند. دلیل سوم نیز عوامل محیطی مثل استرس و انواع احساسات منفی است.



دو سال پیش بود که در چنین روزهایی، حسن روحانی منتقدان برجام را "به جهنم" حواله کرد و آنها را "بزدل" و "ترسو" نامید. در حافظه خود که مرور میکنیم عباراتی چون "بی شناسنامه" و "بی سواد" و "تازه به دوران رسیده" و ... را هم در مقابل (مقابله) منتقدان می یابیم. همه می دانیم که یکی از ویژگی های حکمران، سعه صدر و صبر در گفتار و کردار و شنیدن سخن مردمش می باشد حتی اگر داغترین انتقادات را از عملکرد وی داشته باشند.

اما باز هم به یاد می آوریم که در همین اواخر، تعدادی از مردم که از وضعیت معیشتی و اقتصادی گلایه مند بودند و قصد رساندن صدایشان را به گوش رئیس جمهور داشتند جواب شنیدند که " با شعر درست نمیشود، با شعار درست نمیشود، خب گوش نمیکنید و هی حرف خود را تکرار میکنید"!!

این برخوردهای تند رئیس جمهور با مردم سرزمینش بلاشک ناشی از علت اول نیست زیرا وی نمیتواند از طرف مقابلش که مردم هستند گلایه مند باشد که همین مردم ولی نعمت وی هستند. هر چه هست در علت دوم یا سوم باید جستجو کرد. وی از درون از خود عصبانی است و عوامل محیطی نیز این ناآرامی درون را تشدید میکند.

بنظر میرسد یکی از بزرگترین علتهای این نوع برخوردها سطح مطالبه و انتظار مردم از دولت برای تحقق وعده هایی باشد که حتی در 1100 روز نیز همچنان منتظر وعده های 100 روزه هستند. همین است علت اصلی برانگیختگی رئیس جمهور با مردم و همین باور درونی وی که مردم او را بدقول به حساب می آورند و هر روز مشکلات معیشتی و اقتصادی، مردم را از وی دورتر میکند عامل تحریک اعصاب است.

تقریبا میتوان گفت این 4سال برای برنامه های کوتاه و میان مدت تمام شده است و برنامه های طرح شده تا کنون باید لااقل تا حدی اثرشان را در زندگی مردم نمایان میکردند اما وضعیت معیشت مردم چیز دیگری را نشان میدهد. از الان به بعد نیز امکان و فرصت وعده دادن نیست...

حال سوال اینکه مردم برای 4سال آینده چه عکس العملی خواهند داشت؟

* حسن صفدری

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
۲
۰
چون نگاه روحانی به خارج از کشور است و مردم کشورش برای او فقط از جنبه رای مهم هستند. در دیگر حالات مردم نامحرم و نالایق و.... هستند
پاسخ
ابادانیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
۱
۰
دقیقا اون. تازه به دوران رسیده هم نیست.دهاتی ندیده وقتی پولدار میشه اینطور میشه.دهاتی به معنی ندیده و عقب مونده.نه روستا نشین.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
۲
۰
بدادی به ملت قول های سنگین و رنگی که کنی سفره ملت بزودی تو رنگین شاد شدند عده ای و دادند به تو آرایشان به امیدی که براورده گردد آمالشان گذشت 1100 روز از وعده 100 روزه ات چرا نپرسی زحال و روز این حضرات گرننمودی براورده ز ملت حاجاتشان مکن بیش از این بیهوده امیدوارشان
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
مردمي كه به پيام رهبرشان براي گزينش رئيس جمهور مناسب حكومت اسلامي در ايران بي اعتناء باشند
حقشان هم اينست كه چنين كساني بر گرده آنان سوار شوند و از آنان براي صدها سال . سواري بگيرند
مگر اينان نديدند كه فرمايش رهبر در قبل از انتخابات سال 92 و توصيه ايشان به آنان چه بود ؟!
حال بتن ريزي صنايع هسته اي
نابودي اقتصاد و كارخانجات
ركود وحشتناك
نابودي احترام به گذرنامه ايراني
بيكاري ميليوني
قراردادهاي نفتي استعماري بدتر از زمان حكومت پالوني
ارسال اطلاعات مالي كشور به دشمنان
و صدها بدبختي ديگر را تحمل كنند

تا بدانند كه يك لحظه غفلت مساوي با صدها سال پشيماني است
بنده و همکاران
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
۱
۰
سالروز حواله شدن منتقدین "به جهنم" توسط رئیس جمهور مردمی(!!) بر همه ایرانیان تسلیت عرض میکنیم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
۱
۰
چون به گفته خودش ، استانه تحملش زياد است
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
منظورش از آستانه تحمل زياد به اين معناست كه با تحمل زياد . همه مردم را به بدبختي و نابودي مي كشاند !!!
جدیدترین اخبار پربازدید ها