کد خبر: ۳۸۸۶۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
بهار ارجمند، بازیگر نمایش «بهشت با طعم چای تلخ»، گفت: زاویه دید جذاب این نمایش مرا مجذوب كرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، نمایش«بهشت با طعم چای تلخ» به كارگردانی خسرو امیری، با مضمون دفاع مقدس و در عین حال اجتماعی، تا 27 مرداد در تماشاخانه ماه حوزه هنری در حال اجراست. بهار ارجمند، بازیگر زن این نمایش، درباره این تئاتر توضیح داد: وقتی متن نمایشنامه «بهشت با طعم چای تلخ» را می خواندم، دو نكته توجه ام را جلب كرد و باعث شد بازی در این نقش را بپذیرم؛ اول اینكه داستان این نمایش ارتباط مستقیم با جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس كشورم داشت و دوم زاویه دید متفاوت این داستان به آن دوران بود.

ارجمند ادامه داد: داستان این نمایشنامه درباره پیرزنی است كه در شهر مشهد، یك مسافرخانه را اداره می كند. این پیرزن كه در اواسط نمایش مشخص می شود دختری جوان است، درواقع به خاطر اینكه امكان كار كردن داشته باشد خودش را جای مادر مسن اش معرفی كرده تا بتواند به شیوه ای درست و پاك امرار معاش كند. قصه این نمایش فوق العاده زیباست و قلم توانمند آقای امیری نیز به هرچه جذاب تر شدن این نمایش كمك كرده است.

این بازیگر تئاتر همچنین افزود: ما در مدت زمان خیلی كوتاهی این نمایش را به مرحله اجرا رساندیم. من سر كارهای تلویزیونی بودم و بعد هم باید عازم سفر می شدم؛ به طوری كه كل دوره تمرین ما حدود یك ماه بود و میزانسن های كار در شش جلسه بسته و برای بازبینی آماده شد. چالشی كه برای بازی در نقش آهو با آن روبه‌رو بودم گویش این نقش بود. من در دو نقش متفاوت در این نمایش حضور داشتم؛ یكی از این زن ها گویش قرشمال دارد كه خراسانی است و بیشتر در تربت حیدریه و سبزوار با این گویش صحبت می شود؛ اما زن جوان یا همان آهو گویش مشهدی دارد. برای من اجرای لهجه مشهدی راحت تر بود؛ چرا كه هم آسان تر است و هم با این لهجه به واسطه زندگی در شهر مشهد آشنایی داشتم. درواقع گویش قرشمال پر است از كلماتی كه بسیار قدیمی هستند و شاید اجداد ما از این كلمات استفاده می كردند ولی گویش مشهدی تنها آهنگ متفاوتی دارد.

بهار ارجمند با ابراز خوشحالی از اجرای این نمایش در حوزه هنری گفت: این اولین بار است با حوزه هنری همكاری می كنم و خوشحالم این اتفاق زمانی افتاد كه آقای كورش زارعی عزیز مسئول تئاتر در حوزه هنری هستند و من پیش تر تجربه همكاری های بسیار خوب با ایشان را داشته ام. حوزه هنری اهداف و رویكردهای خاص خود را دارد. شاید دوستان تئاتری هنوز خاطرات گذشته را در ذهن داشته باشند و وقتی دعوت می شوند در حوزه هنری تئاتر ببینند كمی نسبت به آن موضع بگیرند. اما امیدوارم با سیاست های جدید و اتفاقات بسیار خوبی كه در زمینه اجرای تئاترهای موفق در حوزه هنری رخ داده شاهد این باشیم كه هنرمندان خوب تئاتر و  تماشاگرهای عزیز از نمایش های حوزه هنری استقبال كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها