کد خبر: ۳۸۸۷۵۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
قاسمي از پذيرش لغو ممنوعيت سفر تورهاي گردشگري به تركيه خبر داد و گفت: آژانس‌هاي مسافرتي مي‌توانند با ايجاد تمهيدات لازم در هماهنگي و تماس با شركاي تركيه‌اي خود نسبت به اعزام تورهاي گردشگري به اين كشور اقدام كنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، بهرام قاسمي سخنگو و رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه‌اي وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤال تعدادي از خبرنگاران، درخصوص تفاهمات صورت گرفته در سفر ديروز وزير امور خارجه كشورمان به تركيه اظهار داشت: سفر وزير امور خارجه به اين كشور كه با استقبال گرم مقامات تركيه همراه بود، را سفري سازنده و در راستاي منافع مردم دو كشور مي‌دانم. 

وي افزود: در اين سفر مذاكرات طولاني و مفصلي در خصوص مسايل سياسي دوجانبه، موضوعات منطقه‌اي و بين‌المللي و ساير مسايل مورد علاقه دو كشور مورد بحث و بررسي قرار گرفت. همچنين در اين ديدارها و مذاكرات به عمل آمده پيرامون همكاري‌هاي دوجانبه، تفاهمات و توافقاتي صورت پذيرفت.

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤال ديگري در مورد چگونگي سفر گردشگران ايراني به تركيه عنوان كرد: با توجه به درخواست طرف تركيه‌اي پيرامون برقراري مجدد تورهاي گردشگري ايران به مقصد تركيه و از آنجائيكه دولت تركيه علاقه‌مند به برقراري مجدد اين تورها است و گردشگران ايراني را جزو بهترين گردشگران و بازديدكنندگان از اين كشور مي‌دانند، در مورد امنيت و رفاه حال گردشگران ايراني قول‌هاي مساعدي را به طرف ايراني اعلام داشته‌اند.

قاسمي ادامه داد: طرف ايراني پذيرفت كه ممنوعيت سفر تورهاي گردشگري به تركيه با توجه به پذيرش تعهدات لازم از سوي دولت تركيه را لغو كند و از اين پس آژانس‌هاي مسافرتي كشورمان مي‌توانند به صلاحديد و با بررسي‌هاي همه‌جانبه و ايجاد تمهيدات لازم و مناسب و مورد نياز شهروندان ايراني در هماهنگي و تماس با شركاي تركيه‌‌اي خود نسبت به اعزام تورهاي گردشگري به اين كشور همسايه اقدام كنند. 

سخنگوي وزارت امور خارجه تأكيد كرد: رفع ممنوعيت سفر گردشگران ايراني به همراه تورهاي گردشگري توسط آژانس‌هاي ايراني به معني سلب مسئوليت آژانس‌ها و مؤسسات گردشگري نخواهد بود و آنها بايد طي تفاهمات دقيق و بررسي شرايط در راستاي فراهم ساختن رفاه كامل گردشگران ايراني اقدام لازم را به عمل آورند. 

قاسمي خاطرنشان كرد: ساز و كارهاي لازم و چگونگي آغاز مجدد اين فرآيند و اقدامات مقتضي از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري متعاقباً و بعد از هماهنگي‌هاي لازم اعلام خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها