کد خبر: ۳۸۸۸۶۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
شهرام قائدی گفت: با دیدن کودکان در آثار سینمایی به این نکته فکر می‌کنم که آنها با رفتارهایی که از خود نشان می‌دهند ایا از مریخ آمده‌اند؟
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، شهرام قائدی در ارتباط با دلایل حضور پررنگش درآثار کودک و نوجوان گفت: به تازگی که در فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» حضور پیدا کردم و اولین بارم نیست که در یک اثر سینمایی کودک حضور پیدا کردم. حسین قناعت اصولاً فیلمهایی را که کارگردانی کرده برای کودک و نوجوان بوده است. در بیشتر آثاری که ساخته لطف داشته و به من نیز پیشنهاد داده است.

بخشی زیادی از کودکی در درونم است

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه افزود: من اصولاً بچه‌ها را بسیار دوست دارم. و ارتباط بسیار نزدیکی با آن‌ها دارم این ارتباط با دختر خودم، خواهرزاده‌هایم و حتی کودکان فامیل و مردم که در خیابان من را می‌بینند وجود دارد. تا جایی که خودم احساس می‌کنم که بخش زیادی از از کودکی در درونم وجود دارد و هنوز آن احساس و عواطف در من به جای مانده است.
 
 شهرام قائدی

برای فرزندم دو شخصیت دارم

در حال حاضر هم با دختر کوچکم ارتباط بسیار ویژه‌ای دارم. تا جایی که برای او دارای دو کاراکتر هستم. شهرام قائدی که برای دخترش نقش پدر را دارد و در زمان‌هایی شهرام قائدی برای او هستم که در نقش «داداشی» برای او زندگی می‌کند و حرف می‌زند.  در واقع بخش زیادی از روز برای دخترم داداشی هستم. او به دلیل کودکی‌اش از اینکه با داداشی بیشتر صحبت کند، لذت می‌برد و خوشحال می‌شود. او بیشتر حرف‌هایش را بدون تعارف به شهرام قائدی در نقش داداشی می‌زند تا پدر. محال است روزی آفتاب طلوع و غروب کند و من در نقش داداشی با او حرف نزنم و او نیز بازی‌های کودکانه خودش را با این دوستش انجام ندهد.

قائدی نیز با اشاره به اینکه این به این معنی نیست که با قرار گرفتن در شخصیت داداشی بحث تربیتی یک پدر را که نسبت به فرزندش بر عهده دارد فراموش کنم،‌ عنوان کرد:‌ واقعیت دیگری وجود دارد و آن این است که خودم با قرار گرفتن در فضای کودکانه نیز لذت می‌برم. واقعاً برایم خوشحال‌کننده است که در سنی که دارم با فرزند خودم ارتباط خوب و صمیمانه‌ای گرفته‌ام. در نتیجه بازیگری که تا این اندازه به دنیای کودکان و خودشان علاقه دارد، نمی‌تواند نسبت به آنها در حرفه خود نیز بی‌تفاوت باشد.

«قهرمانان  کوچک» روایت کودکان مریخی نیست

او همچنین گفت: هیچ وقت به دلیل اینکه بازار کار خراب است و یا در فضای سینما دچار باندبازی شده‌ایم و خیلی حرف‌های تکراری دیگر از این دست دنیای کودکان را فراموش نکردم. متأسفانه در فضای مجاز ی صحبت‌ها و گلایه‌های بازیگران بسیار زیاد شده است که دلیل‌های زیادی دارد که در مورد آنها صحبت نمی‌کنم. شخصاً با دنیای کودکان به دلیل علاقه و تجربه کاریم بیگانه نیستم، ولی فیلم و قصه‌ای که بچه‌های ایرانی ملموس فرزند من، فرزند تو، فامیل من، فامیل تو در سال 95 قابل دسترس را روایت می‌کند،  نه یک موجود از مریخ آمده که هیچ شناختی نسبت به آن نداریم.

این‌ شخصیت‌ها از کدام کره آمده‌اند؟


بازیگر فیلم سینمایی «من و نگین دات کام» در ادامه انتقاداتش از برخی آثار غیرواقعی و غیرملموس برای مخاطب گفت: ما متأسفانه در فیلم‌های کودکمان با دو معضل اصلی روبه‌رو هستیم؛ ابتدا اینکه فیلم‌های کودکمان اصلاً درباره کودک نیست و فقط کودک در آن فیلم‌ها حضور دارد و معضل دوم ما همانطور که گفتم این است که شخصیت‌های کودکی را می‌‌بینیم که به هیچ وجه مربوط به عصر حاضر و دهه اکنون ما نیستند. واقعاً معلوم نیست این شخصیت‌ها از کدام کره آمده‌اند. مخاطب با دیدن این فیلم‌ها می‌گوید بچه من شبیه به این شخصیت نیست و اصولاً شبیه آن را نیز ندیده‌ام و در درون ذهنش سؤالات زیادی شکل می‌گیرد. مانند اینکه این همه توانایی و یا ناتوانی و این همه احساس‌های غریب در یک شخصیت از کجا آمده است و متعلق به کدام فرهنگ و کشور است. این نکاتی که عرض کردم جزو دغدغه‌ها و مشکلاتی است که با برخی آثار سینمایی به خصوص در حوزه کودک دارم.
 
شهرام قائدی 

قائدی همچنین گفت: باید نویسندگان و سازندگان فیلم‌های سینمایی از خود بپرسند که چند درصد از مردم در مواجهه با اتفاقاتی که در فیلم می‌آورند همان عکس‌العملی را نشان می‌دهند که آنها به تصویر می‌کشند در چنین مواقعی کارگردان می‌گوید من چنین رفتارهایی را دیده‌ام اما باید به او گفت شاید تو دیده باشی اما عموم مردم و کلیت جامعه با آن رفتار غریبه‌ هستند.  در پایان باید بگویم اگر طی این چند سال در حوزه کودک فعالیتی داشتم و حتی صداپیشگی کرده‌ام تنها مربوط به دغدغه‌ای است که دارم. چ

وی در پایان اظهار داشت: در آثار سینمایی کودک که حضور پیدا می‌کنم،‌ در ابتدا باید به این نکته دقت داشته باشم که قرار نیست من دیده شوم باید هدف اصلی که این مجموعه برای آن ساخته می‌شود و کودکی که در آن حضور دارد دیده شود. ما باید کودک فیلم در پوششی از امنیت کمک کنیم تا به هدفش برسد. انتظاری هم ندارم و واقعاً حال می‌کنم که با بچه‌ها کار می‌کنم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها