کد خبر: ۳۸۸۹۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
رحیم پور ازغدی گفت: رزمندگان افغانستانی و فرزندان فاطمیون نشان دادند این نسل هنوز مجاهدان بزرگی دارد و ثابت کردند روحیه ایثار و فداکاری و مقاومت در این نسل هم در داخل افغانستان و هم در میان مهاجرین زنده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، شب گذشته همزمان با میلاد حضرت امام رضا(ع) مراسم جشنی از طرف مهاجرین افغانستانی و هیئت رزمندگان فاطمیون مدافع حرم در مسجد الزهرا(ع) مشهد برگزار شد.

«حسن رحیم پور ازغدی» مدرس و پژوهشگر ایرانی در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت رضا(ع) به وصیت نامه امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام (ره) به جوانان جهان اسلام توصیه می‌کرد که از مجاهدان افغانستان درس بگیرید و در وصیت‌نامه خود سفارش کرد که از مجاهدین و جوانان افغانستان بیاموزید که چگونه با دست خالی بر بزرگترین ارتش قدرت جهان پیروز شدند.

وی ادامه داد: زمانی که ملت‌هایی می‌گفتند نمی‌شود در مقابل ابرقدرت‌ها ایستاد امام توصیه می‌کرد که به جوانان افغانستان نگاه کنید تا ببینید که می‌شود در مقابل ابرقدرت‌ها ایستاد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امروز می‌خواهند القا کنند که آن نسل تمام شد و این نسل جدید که آمده دیگر روحیه سلحشوری در آن دیده نمی‌شود و ایثار و فداکاری در این نسل مرده است و بعد از 30 سال جنگ و درگیری در افغانستان دیگر توقعی از نسل جدید نیست.

وی در ادامه افزود: رزمندگان افغانستانی و فرزندان فاطمیون با ایثار و فداکاری که در دفاع از حریم اهل‌بیت انجام دادند، به همه نشان دادند که این نسل هنوز مجاهدان بزرگی دارد و نشان دادند که روحیه ایثار و فداکاری و مقاومت در این نسل هم در داخل افغانستان و هم در میان مهاجرین هنوز زنده است.

ازغدی با اشاره به دوران دفاع مقدس افزود: مردم افغانستان پاک‌ترین جوانان خود را در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام کردند و شهادت بیش از دو-سه هزار شهید، نشانه این ایثار است.

وی افزود: شاید خیلی‌ها ندانند که ما در دوران دفاع مقدس دو-سه هزار شهید افغانستانی داشتیم که مجاهدین بین‌المللی و جهانی بودند که هم با اشغالگران می‌جنگیدند و هم با صدام، چون هدف آنان دفاع از ارزش‌های اسلامی بود.

وی با اشاره به دفاع رزمندگان افغانستانی از حرم اهل بیت(ع) یادآور شد: حالا هم رزمندگان افغانستانی صدها شهید در سوریه و سرزمین‌های دیگر دادند و صدها رزمنده از افغانستان با همه گرفتاری وارد صحنه شدند و اگر می‌خواستند بهانه بیاورند، بهانه زیاد بود ولی نشان دادند که هیچ مانعی در برابر آنان نیست.

ازغدی در ادامه افزود: زینبیون از پاکستان و فاطمیون از افغانستان و حیدریون از عراق و هزاران رزمنده دیگر، اینک در یک جبهه بین‌المللی در مقابل جبهه شوم صهیونیسم، آمریکا و تکفیری‌ها می‌جنگند و باید از آنان حمایت کرد.

وی در ادامه افزود: فاطمیون از یک هیأت عزاداری حضرت زهرا(س) که حدود 20 نفر بود شروع شد و بعد گسترش یافت.

وی در ادامه به روحیه ایثار و فداکاری رزمندگان فاطمیون اشاره کرد و افزود: در دنیا مرسوم است که به هر کسی دستمزد می‌دهند و این طبیعی است، دستمزد بچه‌های افغانستان خیلی کمتر از آن چیزی بود که کار می‌کردند ولی همان را هم به محض اینکه به آنان می‌دادند برخی نذر حرم زینب کردند یا برای خود کفن خریدند و اینها اوج نمایش شکوه و ایثار خانواده‌های مهاجرین افغانستان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) افزود: حضرت رضا(ع) فرمودند ما از نبرد حق و باطل سخن می‌گویم و مراد ما جنگ‌های شیعه و سنی و قومیتی نیست و نباید اجازه بدهیم که جنگ مذهبی راه بیافتد.

وی در همین بخش از سخنان خود تأکید کرد: الان امکان شعله ور شدن جنگ‌های مذهبی وجود دارد و ما داریم می‌بینم که تکفیری‌ها تحت مدیریت سرویس‌های جاسوسی صهیونیسم و آمریکا و عربستان مدام دنبال فتنه هستند و متاسفانه موفق شدند و مسلمانان باید بیدار باشند که در دام تفرقه گرایی گرفتار نشوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها