کد خبر: ۳۸۹۲۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
طلاب انقلابي اصفهان در واكنش به سخنان وزير ارشاد تاكيد كردند: آقاي جنتي به وظايف محوله خود بپردازيد كه حوزه‌هاي مقدس علميه، براي خود صاحب دارد و وظيفه خود را خوب مي‌شناسد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، بيش از 200 نفر از طلاب بسيجي استان اصفهان با صدور بيانيه‌اي نسبت به صحبت‌هاي وزير ارشاد در خصوص حوزه‌هاي علميه واكنش نشان دادند.

در ابتداي اين بيانيه آمده است: جناب آقاي جنتي متأسفانه اظهارات عاري از سواد و غير‌‌متعهدانه جنابعالي در مقاطع مختلف مسئوليت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، پيرامون مسائل فرهنگي و سياسي و به‌ طور خاص پيرامون انديشه و احكام اسلامي و مقدمه‌چيني‌هاي قبل و بعد از آن، در رسانه‌ها و روزنامه‌هاي زنجيره‌اي، خاطرات تلخ اظهارات و اعتقادات گروهك‌هاي منحرف ضدانقلاب در سال‌هاي اول بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، و نيز مباني انديشه‌اي الحادي توليد شده توسط روشنفكران بيمار و غرب‌زده دهه 70 به بعد، در حلقه‌ها و مجامع مختلف، و همچنين لجن‌پراكني تئوريسين‌هاي فتنه 88 كه بر خواسته از دستگاه‌هاي جاسوسي استكبار و صهيونيست بود؛ را يادآور مي‌شود.

اين بيانيه مي‌افزايد: از آنجا كه اين اظهارات قبلاً در رسانه‌هاي انگليسي و استكباري و هنرمندان جبهه استكبار و شيطان، تبيين و ترويج يافته، بيان آن‌ها توسط جنابعالي امري مطابق باتدبير، و بر اساس برنامه‌ريزي قبلي بوده، و ادعاي جاهلانه بودن آن‌ها، پذيرفتني نيست و گويا جرياني نفوذي، در عالي‌ترين مناصب سياسي براي تحت‌الشعاع قرار دادن انديشه ناب اسلامي و تهييج احساسات برخواسته از اغراض جنسي نامشروع جوانان و نوجوانان عزيز ايران اسلامي شكل‌ گرفته است.

در ادامه اين بيانيه آمده است: شما اخيراً گفته‌ايد:«حوزه‌هاي علميه ما بايد با دستگاه‌هاي موسيقي آشنا شوند و از طرفي بايد يك‌سري آهنگسازها را به حوزه علميه بفرستيم تا مجتهد شوند و بتوانند احكام مربوط به اين موضوع را استنباط كنند».

اين بيانيه تصريح كرده است: آقاي جنتي! كلام شما اين نكات را فرياد مي‌زند كه شما حوزه‌هاي علميه را بر اساس ادبيات رضاشاه پهلوي ملعون متهم به ناآشنايي به برخي مسائل رايج بشر نموده‌ايد و به‌ عبارتي‌ ديگر اين حوزه مقدس علمي شيعه را، متهم به ارتجاع مي‌كنيد و حال‌ آنكه مسئله موسيقي اختصاص به اين زمان نداشته و ندارد و از صدر اسلام تا به‌ حال، احكام آن بر اساس مقتضيات و شرايط، به‌روشني تبيين شده است. كافي است به كتب قدماي علما، و منابع فقهي و دروس خارج فعلي بزرگان و فضلا، در حوزه‌هاي سراسر كشور، سري بزنيد.

اين بيانيه اضافه مي‌كند: مراجع عظام تقليد كه بيش از 50 سال در موضوعات و احكام الهي تعمق نموده‌اند، و ملاك‌هاي روشني پيرامون مسائل موسيقي اعلام فرموده‌اند، متهم به بي‌سوادي شده‌اند. كه نفي اين اتهام نيازي به استدلال ندارد.

در اين بيانيه عنوان‌شده است: آقاي جنتي با مكلف كردن خود مبني بر فرستادن آهنگسازها به حوزه‌هاي علميه، به‌طور غيرمستقيم مسئوليت پذيرش داوطلبان حوزه‌هاي علميه را بر عهده گرفتيد؛ كه در پاسخ، مي‌گوييم شما به وظايف محوله خود بپردازيد؛ كه حوزه‌هاي مقدس علميه، براي خود صاحب دارد و وظيفه خود را خوب مي‌شناسد.

در بيانيه طلاب بسيجي اصفهان عنوان شده است: اين كلام، بيانگر اين مطلب است كه اهتمام به هنر ارزشي و انقلابي موسيقي نزد حوزه‌هاي علميه مغفول مانده و حال‌ آنكه حوزه‌هاي شيعي در سابقه حيات خود، موسيقي‌دانان متبحري داشته و دارد كه نه مشغول به اين هنر، بلكه عالم به دستگاه‌ها و سبك‌ها و فنون مختلف موسيقي در عصر خود بوده و هستند و اعلام مي‌داريم از موسيقي غير لهوي و غير مطرب كه در راستاي ترويج ارزش‌ها و معارف ناب شيعي بر اساس انديشه ناب امام راحل عظيم‌الشأن و اوامر امام خامنه‌اي حمايت كرده و اجازه ترويج موسيقي حرام و مطرب را نداده و نمي‌دهيم.

طلاب بسيجي در اين بيانيه تأكيد كرده‌اند: بر اساس حكم متعالي اسلام ناب محمدي مبني بر اقامه امربه‌معروف و نهي از منكر شما را به ترك اين جايگاه امر نموده و از استمرار حضور، نهي مي‌نماييم كه ادامه حضور شما را هم حرام شرعي و هم خيانت شرعي و انساني مي‌دانيم و از باب "تواصو بالحق" توصيه به استغفار و توبه مي‌نماييم و نيز جناب‌عالي را بر اساس خطاب الهي" إِنَّهُ لَيس مِنْ أَهْلِك إِنَّهُ عَمَلٌ غَيرُ صلِحٍ" از پدر بزرگوارتان و سرباز ولي زمان ـ حضرت آيت‌الله جنتي ـ منفصل و منقطع دانسته و بازگشت به دامان انديشه ناب اسلامي و جبران مافات را عاقبتي خير برايتان تصور مي‌كنيم.

در اين بيانيه تصريح‌ شده است: از مجلس استكبارستيز شوراي اسلامي هم مي‌خواهيم بر اساس تكليف نظارتي خود اقدام به استيضاح و بركناري وي نموده و با اين عمل، استكبارستيزي در حوزه فرهنگ را تجلي بخشند و سرخي خون شهيدانِ انقلاب، دفاع مقدس، فتنه 88، و مدافع حرم و حريم اهل‌بيت را در شجاعت انقلابي و ولايي، نمايان كنيد.

اين بيانيه در پايان تصريح كرده است: اصرار بر مطالبه بركناري شمارا، بر خود فرض نموده و اهتمام به اجراي آن توسط مجلس شوراي اسلامي و نه توسط رياست جمهوري ـ كه اميدي به آن نداريم ـ و به‌طور خاص از كمسيون فرهنگي مجلس را، خواهانيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
احسنت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها