کد خبر: ۳۸۹۳۶۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
گزارش ۵۹۸ از عاقبت وعده روحانی برای تعامل با حوزه و روحانیت:
نگاهی به رابطه مراجع عظام تقلید با دولت نشان می دهد که غالب دیدارهای دولتمردان با مراجع برای ارائه گزارشاتی در خصوص برجام و دریافت تائیدیه از مراجع در این موضوع به خصوص می باشد و این در حالی است که مراجع همواره در خصوص مسائل اقتصادی، معیشتی و فرهنگی نگرانی ها و انتقادات فراوانی به عملکرد دولت داشته اند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حسن روحانی برای بدست آوردن ریاست دولت یازدهم وعده های زیادی از جمله برگشت عزت به پاسپورت ایرانی، چرخش چرخ سانتریفیوژ و اقتصاد، حل صد روزه مشکلات مردم و ... داد و حالا پس از گذشت بیش از 3 سال از عمر دولت و در فاصله کمتر از یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری 96، می توان ارزیابی هایی از برخی شعارهای رئیس جمهوری که در طول این سه سال کمتر مورد توجه بوده است صورت داد.

روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود بیان داشت: برای تحقق حماسه سیاسی باید روی تعامل بیشتر با روحانیون حساب باز کنیم. تعامل سازنده با روحانیون و علی الخصوص مراجع یکی از وعده های روحانی در رقابت های انتخاباتی 92 بود و حالا با گذشت حدود 80 درصد عمر دولت یازدهم زمان ارزیابی از رابطه دولت یازدهم با روحانیت و مراجع فرارسیده است.

نگاهی به رابطه مراجع عظام تقلید با دولت نشان می دهد که غالب دیدارهای دولتمردان با مراجع برای ارائه گزارشاتی در خصوص برجام و دریافت تائیدیه از مراجع در این موضوع به خصوص می باشد و این در حالی است که مراجع همواره در خصوص مسائل اقتصادی، معیشتی و فرهنگی نگرانی ها و انتقادات فراوانی به عملکرد دولت داشته اند.

حذف یارانه قشر پردرآمد، جلوگیری از هزینه‌های اقتصادی، تحقق اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از ورود کالای قاچاق، اوضاع نا به سامان فضای مجازی ، برگزاری کنسرت ها و .... همواره از مسائلی بوده است که مورد توجه مراجع و بزرگان حوزه های علمیه قرار گرفته است اما از سوی دیگر دولت بدون توجه به این نکات به مسیر خود ادامه می دهد تا جایی که اخیرا در خصوص مسئله کنسرت ها کشمکش هایی نیز میان دولتمردان و امام جمعه مشهد پیش آمد.

ادامه این روند توسط دولت از ابتدای فعالیت خود تاکنون موجب گردیده است که نامه های انتقادی زیادی از طرف طلاب ، فضلا و بزرگان حوزه های علمیه خطاب به رئیس جمهور ارسال شود.به عنوان مثال جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به عنوان اصلی‌ترین تشکل سیاسی نهاد روحانیت در کشور محسوب می‌شود اواخر خرداد ماه امسال در نامه‌ای به حسن روحانی نسبت به برخی رویکردهای فرهنگی دولت او و نیز اظهارات و عملکرد حاشیه‌ساز برخی مقامات ارشد دولت یازدهم انتقاد کرد.

اعضای جامعه مدرسین در این نامه خواستار اصلاح رفتار رئیس‌جمهور و دولت شده و هرگونه حمایت از دولت را منوط به رفتار و عملکرد دولتمردان در چارچوب ارزشهای اسلامی دانسته‌اند. این در حالی است که پس از گذشت حدود دوماه از این نامه هنوز خبری مبنی بر پاسخ رئیس جمهور به این نامه مخابره نشده است.

انتقادات جامعه به روحانیت به حدی رسیده بود که چندی پیش خبر شکایت دولت از برخی روحانیون توسط مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور رسانه ای شد . این خبر علی رغم وعده های حسن روحانی مبنی بر تعامل با روحانیون، نشان دهنده رابطه تیره و تار دولت با روحانیون می باشد و از آن می توان به عنوان یکی دیگر از وعده های عملی نشده روحانی بر شمرد.

بخشی از رابطه پر فراز و نشیب مراجع و روحانیت با دولت یازدهم و نارضایتی های اعلام شده از عملکرد دولت حسن روحانی در جدول زیر آمده است که به نظر شما می رسد.






نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها