کد خبر: ۳۸۹۷۳۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۳     ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
استاد برجسته گرافیک کشور:
مسعود نجابتی در دومین روز از برگزاری کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت که با نگاهی نو به نقوش و آرایه‌های معماری حرم مطهر حضرت معصومه(س) در حال برگزاری است، در سخنانی اظهار داشت: اینکه در سال‌های اخیر کارگاه‌های تولید پوستر با حضور طراحان کشوری و به صورت جمعی برگزار می‌شود در حقیقت یک مانور فرهنگی است تا نشان دهیم طراحان انقلابی همواره در عرصه‌های مختلف حضور جدی دارند.
به گزارش پایگاه 598، مسعود نجابتی در دومین روز از برگزاری کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت که با نگاهی نو به نقوش و آرایه‌های معماری حرم مطهر حضرت معصومه(س) در حال برگزاری است، در سخنانی اظهار داشت: اینکه در سال‌های اخیر کارگاه‌های تولید پوستر با حضور طراحان کشوری و به صورت جمعی برگزار می‌شود در حقیقت یک مانور فرهنگی است تا نشان دهیم طراحان انقلابی همواره در عرصه‌های مختلف حضور جدی دارند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های برگزاری کارگاه‌های هنری به صورت جمعی آن است که برخی از طراحان در یک و یا چند عرصه، تخصص دارند که سایرین از تجربیات آنها استفاده می‌کنند و در حقیقت یک هم افزایی بین طراحان صورت می‌گیرد که این امر در بالا بردن کیفیت آثار تولیدی آنها تأثیرگذار است.

استاد برجسته گرافیک کشور، بیان داشت: در این کارگاه علاوه بر هنرمندان اساتید برجسته عرصه‌های گرافیک، خط، نگارگری و عکاسی نیز حضور دارند که این مجموعه دست به دست هم داده‌اند تا آثار در سطح بالایی تولید شود و علاوه بر آن یکی از برکات برگزاری این کارگاه‌ها موضوع آموزش است که طراحان حاضر در این کارگاه تکنیک‌های مختلف را می‌آموزند و تجربیات خود را با یکدیگر تبادل می‌کنند.

وی با بیان اینکه کارگاه پوستر حبل الله که با موضوع وحدت اسلامی در ایام دهه وحدت در قم برگزار شد بیش از ۱۰۰ نفر از طراحان و فعالان عرصه گرافیک در آن حضور داشتند، افزود: در این کارگاه نیز که به همت حرم مطهر، کانون هنر شیعی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم برگزار شده ۵۰ نفر از طراحان حضور یافتند که امیدواریم آثار خوبی را شاهد باشیم.

نجابتی ابراز داشت: محوریت برگزاری این کارگاه در حقیقت نگاه نو به نقوش و آرایه‌های معماری حرم مطهر حضرت معصومه(س) بود که اساتید عکاسی در روز اول برگزاری این کارگاه تصاویر کاملی از نقاط مختلف حرم مطهر تهیه کرده و در اختیار طراحان قرار دادند.

مسئول کانون هنر شیعی، ادامه داد: این برای اولین باری است که با همکاری مسئولان حرم مطهر عکاسان توانستند به صورت کامل از نقاط مختلف حرم مطهر و از نقوش و معماری این آستان مقدس تصویر تهیه کنند که این همکاری جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه طراحان با دیدن این تصاویر که از نقوش به کار رفته در حرم مطهر حضرت معصومه(س) تهیه شده با آثار و هنرهای سنتی گذشته که در حقیقت جزئی از هویت ما به شمار می‌رود آشنا می‌شوند، افزود: طراحان در زمان برگزاری کارگاه توانستند با رسد دقیق بر روی این نقوش، زوایای جدید را پیدا کرده و از ان در طراحی‌های خود استفاده کنند.

نجابتی افزود: حجم تصاویر تهیه شده از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به قدری زیاد بوده که طراحان تا سالهای بعد می‌توانند از این تصاویر در طراحی‌های خود استفاده کنند.

وی افزود: در این کارگاه به دنبال تدوین یک طرح درس دانشگاهی هستیم تا بتوان با تدوین مبانی نظری موضوع نقوش و آرایه‌های معماری سنتی و مذهبی را به دانشجویان انتقال دهیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها