کد خبر: ۳۸۹۸۳۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
معاون نخست وزير تركيه اعلام كرد: اين كشور قصد دارد تا با هدف قرار دادن شركت‌هاي زير نظر سازمان فتح‌الله گولن اين سازمان را نابود كند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از آناتولي، مهمت سيمسك معاون نخست وزير تركيه اعلام كرد: دولت تركيه قصد دارد تا با هدف قرار دادن شركت‌هاي مرتبط با سازمان فتح‌الله گولن منابع مالي اين سازمان را از بين برده و اين سازمان را تخريب كند.

اين اظهارات معاون نخست وزير تركيه پس از حمله پليس اين كشور به فعالان اقتصادي و برخي شركت‌هاي حامي گولن در اين كشور صورت گرفت.

روز چهارشنبه پليس تركيه ده‌ها نفر از فعالان اقتصادي اين كشور را بازداشت و تعداد زيادي از شركت‌هاي اين كشور را نيز مورد حمله قرار داد.

برخي از فعالان اقتصادي بزرگ تركيه در حملات اخير پليس اين كشور بازداشت شده‌اند. اين شركت‌ها و فعالان اقتصادي متهم هستند كه در تأمين مالي و پولشويي سازمان فتح‌الله گولن دست داشته‌اند.

وي تأكيد كرد: كاري كه ما انجام مي‌دهيم بستن راه‌هاي تأمين مالي سازمان گولن است.

سيمسك ادامه داد: سازمان گولن با پولي كه از شهروندان تركيه و با نام صدقه جمع كرده است،‌ در حال فعاليت عليه تركيه در اروپا است.

در روز 15 جولاي تعدادي از سربازان ارتش تركيه اقدام به كودتا در اين كشور كردند كه عليرغم بي‌نتيجه بودن اين اقدام تركيه فتح‌الله گولن را مسؤول اين كودتاي نافرجام اعلام كرده و از آن زمان تا كنون ده‌ها هزار نفر را در اين كشور به اتهام ارتباط با سازمان گولن بازداشت كرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها