کد خبر: ۳۸۹۸۵۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
هاشمي با اشاره به وضعيت دانشجويان و فارغ‌التحصيلان صنعت نفت گفت: وزارت نفت بايد تا ورودي سال ۹۴ نسبت به جذب دانش‌آموختگان و دانشجويان اقدام كند.

به گزارش پایگاه 598، عبدالنبي هاشمي رئيس دانشگاه صنعت نفت در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران تسنيم، درباره تجمع 3 هفته‌اي دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت مقابل مجلس براي رسيدگي به مطالبات‌شان، گفت: نبايد قانون را «عطف به ماسبق» كنيم كه خوشبختانه قبول كردند كه قانون را «عطف به ماسبق» نكنند، يعني وزارت نفت بايد تا ورودي سال 94 در موضوع اولويت استخدام برحسب نياز نسبت به جذب اين دانش‌آموختگان و دانشجويان اقدام كند.

هاشمي با تاكيد بر اينكه البته اين اعلام نياز در دست وزارت نفت است و از دست من كاري ساخته نيست، تصريح كرد: ما تا ورودي سال 94 طبق آئين‌نامه قبلي عمل كرديم، اما آئين‌نامه جديد تغيير پيدا كرده كه ما تلاش كرديم اين آئين‌نامه را برگردانيم.

دانشجويان صنعت نفت 3 هفته متوالي است كه براي رسيدگي به مطالبتشان مقابل مجلس تجمع كرده‌اند

رئيس دانشگاه صنعت نفت با اشاره به تجمع دانشجويان مقابل مجلس خاطرنشان كرد: رئيس كميسيون انرژي مجلس قول داده كارگروهي متشكل از 2 نفر از وزارت نفت و 2 نفر هم از كميسيون انرژي مجلس اين موضوع را پيگيري كنند.

هاشمي در ادامه افزود: وظيفه مجلس استخدام نيست و اين موضوع بايد از طريق وزارت نفت حل شود. دانش‌آموختگان و دانشجويان دانشگاه صنعت نفت از طريق تعامل با مجلس خواستار رفع مشكل جذب‌شان هستند.

رئيس دانشگاه صنعت نفت در پاسخ به اين سوال كه آيا وزير نفت به جذب نيروهاي داخلي و بورسيه‌هاي وزارت نفت اعتقادي دارد يا خير، تصريح كرد: بايد اين موضوع را خود وزير نفت  پاسخ دهد.  من نمي‌توانم نظر ايشان را بازگو كنم.

به گزارش تسنيم، آئين‌نامه ورودي دانشجويان سال 95 دانشگاه صنعت نفت در بدو ورود تغيير كرده است و در اين آيين‌نامه آمده است كه وزارت نفت هيچ تعهدي براي اسخدام دانش‌آموختگان و دانشجويان وزارت نفت ندارد. اين تغيير آيين‌نامه امسال در دفترچه كنكور قيد شده است.

دانش‌آموختگان و دانشجويان وزارت نفت معتقدند در زمان ورودشان به دانشگاه صنعت نفت، وزارت نفت متعهد به استخدام دانشجويان گروه الف اين دانشگاه شده است و اگر قانوني امسال تصويب مي‌شود شامل گذشته نمي‌شود و وزارت نفت بايد به قول و تعهدي كه در سالهاي گذشته داده، عمل نمايد.

اين دانش‌آموختگان كه با رتبه‌هاي بالاي كنكور مي‌توانستند در بهترين دانشگاه‌هاي كشور تحصيل كنند، به اميد استخدام و قولي كه در دفترچه سازمان سنجش به آنها داده شده بود، به گرمترين استان جنوبي كشور رفته و تحصيل خود را در دانشگاه صنعت نفت آغاز كرده‌اند.

با صدور ابلاغيه وزارت نفت به دانشگاه در دي ماه 94، دانشجويان تحصن و تجمع خود در سال گذشته را پايان دادند

به گزارش تسنيم، از 3 هفته پيش شمار زيادي از دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاه‌هاي صنعت نفت به دليل توقف روند جذبشان در وزارت نفت، در مقابل مجلس تجمع كرده‌اند.به گفته معترضان تاكنون زنگنه وزير نفت از پاسخگويي به مطالبات آنان طفره رفته است.

اخيراً حجت الاسلام محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها طي شكايت دانشجويان صنعت نفت درباره وضعيت استخدام‌شان، در نامه‌اي به زنگنه خواستار بررسي اين موضوع شد.

با فراخواني كه انجام شده است، اين تجمع فردا همزمان با حضور زنگنه وزير نفت در مجلس براي توضيح درباره قراردادهاي نفتي، به صورت پرشورتر و با جمعيت بيشتري ادامه پيدا مي‌كند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها