کد خبر: ۳۹۰۰۳۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با بيان اينكه عربستان، پرچم تفرقه را درجهان اسلام برافراشته است،‌ گفت: بيت‌الله الحرام مركز امنيت جامعه بشري است و كساني‌كه مديريت اين حرم امن الهي را به عهده مي‌گيرند، بايد امنيت را به جامعه بشري هديه كنند، در حالي كه اين چنين نيست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آيت‌الله محسن اراكي، دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي عصر ديروز طي سخناني در نخستين همايش بين المللي حمايت از مردم يمن كه در لندن برگزار شد، گفت: جامعه اسلامي بايد راه وحدت، آشتي، صلح و امنيت را درپيش بگيرد، اما عربستان در حال جنگ افروزي است.

وي عنوان داشت: دين اسلام و پيروان پيامبرگرامي اسلام بايد پيام آور رحمت در جهان باشند اما عربستان، پرچم تفرقه را درجهان اسلام برافراشته و با پرداخت هزينه‌هاي زياد، درحال جنگ افروزي در همه مناطق جهان و خاورميانه است.
 دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، سياست‌هاي عربستان را با دين اسلام و منافع مردم اين كشور در تضاد دانست و به آل سعود توصيه كرد به جاي تفرقه افكني براي تقويت وحدت مسلمانان تلاش كند.

آيت‌الله اراكي گفت: بيت‌الله الحرام مركز امنيت جامعه بشري است و كساني‌كه مديريت اين حرم امن الهي را به عهده مي‌گيرند، بايد امنيت را به جامعه بشري هديه كنند در حالي كه اين چنين نيست.

نخستين كنفرانس بين‌المللي حمايت از مردم يمن با هدف آشكار ساختن جنايات آل سعود و اعلام وضعيت وخيم انساني در اين كشور جنگ زده، روز شنبه در لندن آغاز به كار كرد و امروز به كار خود پايان مي‌دهد.

در اين كنفرانس فعالان حقوق بشر و حقوقدانان و شخصيت‌هاي سياسي از كشورهاي هلند، كانادا، آلمان، اسپانيا و ايتاليا، ايران و نمايندگاني از پنج سازمان حقوق بشر شركت كردند.

هدف از برگزاري اين كنفرانس نشان دادن وضعيت وخيم انساني و اقتصادي يمن و آثار ناشي از تهاجم عربستان سعودي عليه يمن به سراسر جهان است.

دور شدن از اجراي احكام الهي، جامعه بشري را با نبود امنيت مواجه مي‌كند

دبير‌كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي همچنين، در خطبه‌هاي نماز جمعه در مركز دارالاسلام شهر لندن، با اشاره به اهميت و جايگاه مساجد به ويژه بيت‌الله الحرام گفت: خداوند تبارك و تعالي كعبه را محل امني براي انسان‌ها حتي گناهكاران قرار داده است و مهمترين هدف پيامبران نيز ايجاد صلح و آرامش و امنيت براي همه افراد جامعه و مبارزه با انواع ظلم و ستم نسبت به حقوق ديگران بوده است.

آيت‌الله اراكي خاطرنشان كرد: ديدگاه اسلام درباره تحقق امنيت اجتماعي بر اساس ايمان به خداوند است چرا كه امنيت جز در پرتو ايمان به خدا و رهبري الهي جامعه و تأسيس نظام الهي محقق نمي‌شود و بدون استقرار اين نظام، امنيت در جوامع بشري هرگز ايجاد نخواهد شد.

دبيركل مجمع جهاني تقريب تأكيد كرد: دور شدن از اجراي احكام الهي، جامعه بشري را با نبود امنيت مواجه مي‌كند و افزايش پديده ناامني در منطقه ما و همه نقاط جهان منتشر شده است و همچنين پديده استعمار ملت‌ها، نتيجه همين دور شدن از اجراي احكام الهي است.

وي همچنين با اشاره به مساجد در دين اسلام گفت: در دين اسلام مساجد دو نوع هستند، مساجدي كه بر اساس تقوا بنا شده‌اند و مساجد ضرار كه بر اساس نشر انديشه افراط‌گرايي تأسيس شده‌اند.

آيت‌الله اراكي افزود: يكي از مهمترين مشكلات ما در جهان اسلام آن است كه مسجد الحرام به وسيله سارقان بيت‌الله الحرام اشغال شده، چنان‌كه در حديثي اين توصيف آمده است كه رسول خدا (ص) صفت سارقان مسجد الحرام را ذكر كردند يعني كساني كه همه منافع اين مسجد را به سرقت مي‌برند و مسجد الحرام را تبديل به معدن و مركزي براي فساد و تروريسم مي‌كنند. لذا از خداوند متعال مسألت مي‌كنيم كه خانه خود را از شر كساني كه در زمين فساد به راه مي‌اندازند، نجات دهد.

دبير‌كل مجمع جهاني تقريب در بخش ديگري از خطبه‌هاي خود خواستار دفاع از مظلوميت ملت‌هايي شد كه در معرض ظلم و تروريسم قرار گرفته‌اند مانند ملت يمن، فلسطين، عراق و سوريه.

وي همچنين تأكيد كرد: خواسته‌هاي ملت بحرين كه شامل برگزاري انتخابات آزاد، از بين بردن تبعيضات مذهبي و توقف سلب تابعيت شهروندان با اصالت بحريني است خواسته‌هايي به حق است كه همه قوانين و ميثاق‌هاي بين‌المللي آنها را قبول دارند. حاكمان بحرين هم داراي اصليت غيربحريني هستند كه برخي قدرت‌هاي منطقه آنها را بر اين كشور مسلط كرده‌اند.

آيت‌الله اراكي با اشاره به بحران يمن نيز خواستار احترام به انتخاب ملت يمن در مورد كساني شد كه به حق جانشين انصارالله و همپيمانان آنها مي‌شوند و اظهار داشت: اينان بايد بگذارند كه ملت يمن پارلمان و دولت خود را خودش آزادانه و بر اساس منافع خود انتخاب كند.

وي در همين رابطه از موضع دبيركل سازمان ملل متحد كه بالاجبار نظام عربستان سعودي را از ليست سياه كشورهاي ناقض حقوق بشر كودكان حذف كرد، به شدت انتقاد كرد و گفت: ملت‌هاي مسلمان از اينگونه مشكلات و ظلم و ستم‌ها كه منشأ بيشتر آنها نظام‌هايي چون نظام سعودي حامي تروريسم است، رنج مي‌برند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها