کد خبر: ۳۹۰۰۳۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
فرمانده انتظامي تهران بزرگ از جمع آوري بيش از پنج هزار معتاد متجاهر از معابر اصلي، بزرگراه ها و بوستان هاي شهر تهران در چهار روز گذشته خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سردار حسين ساجدي نيا فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: با توجه به ظرفيت اعلامي از سوي ستاد مبارزه با مواد مخدر و شهرداري تهران مبني بر پذيرش معتادان متجاهر؛ طرح پاكسازي 49 نقطه از سطح شهر تهران نظير بزرگراه ها، معابر اصلي و بوستان ها كه همچنان ادامه دارد در دستور كار قرار گرفت و با تلاش ماموران انتظامي تهران بزرگ بيش از پنج هزار معتاد متجاهر از اين نقاط طي چهار روز گذشته جمع آوري و به كمپ هاي مربوطه معرفي شدند.

وي افزود: در سال‌‌هاي اخير آمار رو به رشد وجود معتادان متجاهر و خطرناك در سطح شهر باعث شد تا اين موضوع به يكي از دغدغه هاي اصلي مردم و پليس پايتخت بدل شود به همين منظور به پليس هاي تخصصي دستور داده شد تا با هماهنگي مقام قضائي طرح مذكور را در بزرگراه ها، معابر اصلي و مناطقي كه محل تجمع معتادان متجاهر بوده به اجرا درآورند.

سردار ساجدي نيا، با بيان اينكه حضور معتادان متجاهر در سطح شهر تهران چهره زشتي به شهر داده بود تصريح كرد:البته تعدادي از اين افراد بارها از سوي پليس جمع آوري شده اند اما به خاطر نبود امكانات كافي و محل نگهداري مناسب دوباره به چرخه اعتياد و جرم بازگشتند كه در نهايت با رصد 49نقطه از سطح پايتخت نظير بزرگراه هاي چمران و كردستان،ميدان شوش و هرندي و منطقه فرحزاد كه محل تجمع و تردد آنان بود بيش از پنج هزار معتاد متجاهر جمع آوري شدند.

اين مقام ارشد انتظامي در بخش ديگري از سخنان خود به اجراي پنجمين مرحله از طرح سراسري مبارزه با قاچاقچيان و خرده فروشان مواد مخدر در سال جاري نيز طي چهار روز گذشته اشاره و تصريح كرد: با توجه به اينكه دستگيري و برخورد با قاچاقچيان و خرده فروشان جز، مطالبات به حق شهروندان تهراني و از اولويت هاي كاري پليس پايتخت است، پليس تهران بزرگ با اجراي طرح گسترده در سال 95 اقدامات خود را آغاز كرده و در اين زمينه ضمن شناسايي نقاط آلوده به توزيع و مصرف مواد مخدر موفق به انهدام 28 باند و شبكه گسترده توزيع و خرده فروشي مواد مخدر سنتي و صنعتي شد.

ساجدي نيا ، در خصوص عملكرد يگان هاي عملياتي در زمينه مبارزه با مواد مخدر از ابتداي سال جاري تاكنون اظهار داشت: طي عمليات هاي جداگانه اي كه از سوي ماموران پليس پايتخت انجام شده است تعداد قابل توجه اي از خرده فروشان و توزيع كنندگان خرد دستگير شدند كه اين ميزان دستگيري ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20درصد افزايش داشته است.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ ادامه داد:با تلاش ماموران پليس پايتخت تاكنون بيش از 10 تن انواع مواد مخدر از قاچاقچيان و خرده فروشان كشف شده كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزايش را نشان مي دهد.

رئيس پليس پايتخت با اشاره به آمادگي پليس  براي جمع آوري تمامي معتادان متجاهر از سطح پايتخت اعلام داشت، در صورتي كه همه نهادهاي مسئول و ذيربط  ظرفيت پذيرش اينگونه افراد را فراهم كرده و افزايش دهند،پليس اين آمادگي را دارد كه تمامي اين افراد را جمع آوري كرده و به كمپ هاي مربوطه تحويل دهد.

سردار ساجدي نيا، ضمن تقدير از همكاري خوب مردم در شناسايي نقاط آلوده و معرفي مواد فروشان به پليس اعلام داشت: طرح امنيت و آرامش در سال جديد به قوت خود باقي است و شهروندان مي توانند در صورت مشاهده موارد مجرمانه كه هنجارهاي اجتماعي را مورد تهديد قرار مي دهد، بلافاصله با مركز فوريت هاي پليسي 110 تماس حاصل نمايند تا در اسرع وقت به موضوع رسيدگي شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها