کد خبر: ۳۹۰۰۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۱۹ بهمن ۱۳۹۰

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس ششمین روز از سی‌امین جشنواره فیلم فجر با حواشی و اتفاقاتی چون بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه‌های سینمایی واقع در برج میلاد، جنجال در یک نشست نقد و کارگردانی که یک منتقد را دایناسور مجله فیلم نامید، لغو نمایش «قلاده های طلا» و... همرا بود.

بنابراین گزارش از مهم‌ترین رویدادهای این روز از جشنواره فیلم فجر، برگزاری آیین افتتاحیه آغاز به کار رسمی سازمان سینمایی بود که ساعت 10 صبح در سالن فردوسی مرکز همایش‌های برج برگزار شد. در این مراسم سرانجام تکلیف ریاست سازمان سینمایی معلوم شده و این مسئولیت به عهده جواد شمقدری گذاشته شد. درضمن وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به ارتقای جایگاه سینمایی کشور گفت: سازمان سینمایی کشور به سمت دولتی شدن سینما نمی‌رود. 

 

 

* حضور وزیر ارشاد، بازدید از غرفه‌های سینمایی را کامل کرد

 

در روزهای گذشته برگزاری سی‌امین جشنواره فیلم فجر جواد شمقدری و محمد خزاعی از غرفه‌های سینمایی واقع در مرکز همایش‌های برج میلاد بازدید کرده بودند و در این روز سید محمد حسینی که برای آیین افتتاحیه سازمان سینمایی در برج میلاد حضور داشت به بازدید از غرفه های سینمایی و گفت‌و گو با اصحاب رسانه پرداخت و با حضور وی این سه‌گانه بازدید از غرفه‌های سینمایی کامل شد. 

 

 

 

* نمایش «قلاده‌های طلا» و ادامه ماجراهای سریالی آن!

 

 

فلیم «قلاده‌های طلا» که قرا بود در سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه به نمایش در آید در کمال ناباوری مخاطبان و اهالی سینما، لغو شد و «زندگی خصوصی آقا و خانم میم » جایگزین آن شد.

 

 

 

 

* فیلم‌های «ملکه» و  «زندگی خصوصی آقا...» و استقبال کم‌نظیر تماشاگران

 

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، در زمان نمایش دو فیلم «ملکه» و  «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» سالن نمایش، سکوها و تراس سینمارسانه لبریز از جمعیت بود. این فیلم‌ها در آرامش کامل به نمایش گذاشته شد و خبری از سوت و کف‌های تمسخر آمیز نبود و استقبالی کم‌نظیر از این دو فیلم در حافظه جشنواره فلیم فجر امسال حک شد.

 

 

 

 

* فیلم «پل چوبی» با حضور ستارگانش نقد شد

به گزارش فارس اولین سئانس نمایش این روز  متعلق به فیلم «پل چوبی» بود که با یک ساعت تأخیر،‌ به دلیل برگزاری آیین افتتاحیه سازمان سینمایی، رأس  ساعت 11 انجام شد.

اما نکته جالب این فیلم، نشست پرسش و پاسخ آن بود. در این نشست مهناز افشار، برزو ارجمند و بهرام رادان حضور داشتند که غافلگیری خوشایند برای اهالی رسانه به دنبال داشت. البته در این میان عکاسان بیشتر از همه بهره بردند این بار بیشتر از دفعات قبل به مدت 20 دققیه مدام در حال عکس گرفتن بودند.

 

* فیلم «دزدان خیابان جردن» جنجالی‌ترین نشست روز

نشست پرسش و پاسخ فلیم «دزدان خیابان جردن» جنجالی‌ترین نشست روز بود. در این جلسه وحید اسلامی کارگردان فیلم، خطاب به  «حسین سلطان محمدی» گفت: ایشان از دایناسور های مجله فیلم هستند که نسل آنها در حال انقراض است.

اما پاسخ سلطان محمدی به این سخنان تنها لبخند بود و زمانی که از وی پرسیده شد چرا حرفی نمی زند گفت: دایناسورها نباید زیاد صحبت کنند!

البته درگیری لفظی این دو منقد نسل‌های متفاوت به همین جا ختم نشد و تا پایان جلسه ادامه داشت.

 

 

* هنرمندان حاضر در برج میلاد

 

از هنرمندان و مدیرانی که در ششمین روز از جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد حضور داشتند، می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:

 

سید محمد حسینی، جواد شمقدری، سید احمد میرعلایی، محمد خزاعی، شفیع آقامحمدیان، مجید انتظامی، مسعود جعفری جوزانی، سعید راد، احمد نجفی، سروش صحت، مهناز افشار، علیرام نورایی، همایون اسعدیان، پژمان لشکری‌پور، سعید مستغاثی، عزیزالله حاجی‌مشهدی، مصطفی زمانی، مصطفی شایسته، محمد درمنش، علی سرتیپی، سید غلامرضا موسوی، محمود گبرلو، محمدتقی فهیم، برزو ارجمند، فریدون جیرانی، علی معلم، امیر قادری، حبیب‌الله بهمنی، جمال شورجه، امیرحسین علم الهدی، علیرضا سربخش، نورا هاشمی، کاظم راست‌گفتار، طهماسب صلح‌جو، شیرین بینا، سیاوش قاسمی، فرزاد حسنی و  ...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها