کد خبر: ۳۹۰۰۶۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فرشندگان خودرو از رواج بازار کلاهبرداران برای پیش فروش خودروهایی که وجود خارجی ندارند خبرداد.
 
به گزارش پایگاه 598، سعید موتمنی در گفتگو با  صدا و سیما، با اشاره به غیر مجاز بودن پیش فروش خودرو که در اکثر مواقع در واحد های بدون مجوز انجام می شود افزود: این واحد ها با عرضه خودرو کمتر از قیمت واقعی آن، مردم را وسوسه می کنند درحالی که خودرویی درکار نیست.
 
وی قراردادهای منعقد شده در این پیش فروش ها را یکطرفه دانست و تصریح کرد: واحدهای بدون پروانه با دادن آگهی در روزنامه ها اقدام به جذب مشتری می کنند درحالی که طبق ماده 17 تبصره 3 قانون جراید باید قبل از قبول آگهی پروانه کسب آنها را دریافت کنند.
 
موتمنی با اشاره به غیر قانونی بودن فعالیت روزنامه های منتشر کننده آگهی که پروانه کسب را دریافت نمی کنند گفت: از 90 اگهی که در یک روزنامه برای پیش فروش خودرو چاپ می شود 89 تبلیغ مربوط واحدهای بدون مجوز است.
 
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه اتحادیه اعتراض خود را به این روزنامه اعلام کرده است، ادامه داد: نامه نگاری ما به وزارت ارشاد تا کنون مورد توجه قرار نگرفته است.
 
موتمنی با بیان اینکه هزینه تبلیغات در روزنامه ها از مردم گرفته می شود گفت: واحدهای بدون مجوز به منظور عوام فریبی پس از راه اندازی دفتر با پول دریافتی از مصرف کننده برای پیش خرید خودرو اقدام می کنند.
 
وی مشکلات گمرکی و شماره گذاری را بهانه ای برای عقب انداختن زمان تحویل خودرو اعلام کرد و افزود: این واحدها با دادن درصدی سود به متقاضیان دریافت خودرو وقت کشی و پس از جمع آوری حجم پول مورد نظر متواری می شوند.
 
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اشاره به ارائه 30 تا 40 مورد شکایت بصورت هفتگی از این واحدهای پیش فروش کننده تصریح کرد: دریک ماه گذشته 360 واحد مورد بازرسی قرار گرفته است که 100 واحد برای دریافت پروانه معرفی و 60 واحد دیگر پلمپ شده است.
 
موتمنی سایتهای فعال در فضای مجازی را در خصوص فروش خودرو غیر قابل اطمینان دانست و گفت: هیچ کدام از این سایتها مورد تائید اتحادیه نیست.
 
وی فعالان در سایتها برای فروش خودرو را شرکای کلاهبرداران اعلام کرد و گفت: در صورت بروز هرگونه مشکل برای خودروی خریداری شده از این سایتها امکان پیگیری وجود ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها