کد خبر: ۳۹۰۲۲۷
زمان انتشار: ۰۸:۴۷     ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
۳۳ سال پیش در چنین روزی
امام خمینی: ملت ایران اگر می خواست که صلح آمریکایی بکند، همان اول از آمریکا جدا نمی شد و قطع روابط نمی کرد و دستش را از ایران کوتاه نمی کرد و جاسوسان او را بیرون نمی کرد.

رخدادهای 2 شهریور 62

چکیده :

  • امام خمینی : ملت ایران اگر می خواست صلح آمریکایی کند از همان اول از آمریکا جدا نمی شد.

 

  • آیت الله خامنه ای: دولت جمهوری اسلامی در مبارزه با آمریکا و شوروی یک لحظه هم کوتاهی نخواهد کرد.

 

  • هاشمی : طلابی که از بطن طبقه محروم بیرون آمده اند؛  می توانند اسلام واقعی را تبلیغ کنند.

 

  • اعضای دادگاه بین المللی اسلامی از ویرانی های گیلان غرب،قصر شیرین و سرپل زهاب بازدید کردند.

 

  • 6 قایق تندروی عراق در یک نبرد سنگین دریایی توسط سپاهیان اسلام به غنیمت گرفته شد.

 

امام خمینی : ایران صلح آمریکایی نمی خواهد

فرمانده نیروی دریای،فرمانده هوانیروز به اتفاق گروهی از خلبانان و پرسنل نیروی هوائی و جمعی از  پرسنل نیروی دریایی و همچنین تعدادی از دانشجویان شرکت کننده در مجمع جهانی حرکت اسلامی دانشجویی صبح دیروز در حسینیه جماران با امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

امام خمینی در این دیدار فرمودند :ما امروز در بین راه هستیم. اینطور نیست که ما را امثال قدرت های بزرگ مثل آمریکا و شوروی رها کنند، آنها باز طمع دارند به ما. آنها در خارج نشسته اند و عمال آنها در خارج و داخل مشغول کار هستند و طمع دارند باز به این کشور  باید دولت و ملت هوشیار باشند که غفلت از اینکه در کمین هستند برای بلعیدن این کشور از همه اطراف، از آمریکا گرفته تا شوروی

امام ادامه دادند :آنها پیشنهاد اصلاح میکنند، اما یک اصلاح آمریکائی ملت ایران اگر می خواست که صلح آمریکایی بکند، همان اول از آمریکا جدا نمی شد و قطع روابط نمی کرد و دستش را از ایران کوتاه نمی کرد و جاسوسان او را بیرون نمی کرد و امروز هم اگر دستش را به صلح آمریکایی دراز کند، صدام و امثال صدام کنار می روند، لکن مستشارهای آمریکایی وارد معرکه می شوند. ما نمی توانیم صلحی را بپذیریم که طرح آمریکایی دارد و صدام نمی تواند بپذیرد آن چیزهائی را که ما می خواهیم. (1)


هشدار آیت الله خامنه ای به تعلل در مبارزه با استکبار

ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع سراسر خراسان در مشهد با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت : روحانیت چه بخواهد و چه نخواهد عضو اصلی این انقلاب و نظام اسلامی محسوب می شود و غیر از اشاعه و ترویج اسلام هیچگونه هدف و فلسفه ای ندارد و اگر روحانی نتوانست در ترویج اسلام بکوشد وجود او برای اسلام مضر است و هیچ نفعی برای اسلام ندارد.

رئیس جمهور در ادامه سخننانش به مبارزه با استکبار جهانی نیز اشاره کرد و گفت : دولت جمهوری اسلامی در امر مبارزه با آمریکا و شوروی یک لحظه هم قصور نخواهد کردو اگر در این زمینه درنگ کنیم یا به دامن غرب خواهیم افتاد یا شرق(2)

دیدار طلاب خارجی مدرسه قائم با رئیس مجلس

طلاب 15 کشور  اسلامی که در مدرسه علمیه قائم به فراگیری علوم اسلامی مشغولند با آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ملاقات کردند.

در این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی پایگاه های دینی مدارس و مساجد را بهترین مراکز صدور انقلاب اسلامی خواند و گفت : طلابی که از بطن طبقه محروم بیرون آمده و اسلام را با همه وجود لمس کرده اند می توانند اسلام واقعی را از پایگاه های دینی با بهرتین شیوه تبلیغ کنند و توده مردم محروم را با انقلاب همراه سازند.(3)

بازدید اعضای دادگاه بین المللی اسلامی از ویرانی های جنگ

حقوقدانان دادگاه بین المللی اسلامی از ویرانی های گیلان غرب،قصر شیرین و سرپل زهاب بازدید کردند.

 هیئت در گیلانغرب از ویرانی های بمباران اخیر بازدید کرد و با تنی چند از مجروحان و جانبازان جنگ تحمیلی و بمباران اخیر گفت و گو کردند.سخنگوی گروه حقوقدانان پس از این بازدید در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ما در اینجا در پی گرداوری اسناد،مدارک و  شواهد هستیم و فعلا اظهار نظری نمی کنیم ولی بعنوان افرادی مسلمان از اینکه از نزدیک می بینیم که مردم بی دفاع مورد بمباران قرار گرفته و حتی به بیمارستان های آنها هم تجاوز شده تاسف خود را ابراز می داریم. اینجا دیدیم که هدف های غیر نظامی بمباران شده است.(4)

6 قایق تندروی عراق غنیمت گرفته شد

ستادر مشرک ارتش جمهوری اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد بعد از ظهر دیروز غرور آفرینان نیروی دریایی با همکاری جان برکفان سپاه در یک عملیات تحسین آمیز  موفق شدند تعدای افراد دشمن بعثی را که با قایق های تندرو قصد تجاوز به آب های جمهوری اسلامی را داشتند کشته و یا زخمی نموده و تعداد قابل ملاحظه ای را اسیر نمایند.

 در این عملیات موفقیت آمیز تعداد 6 فروند قایق تندروی دشمن سالم به غنیمت گرفته شد. همچنین طی 24 ساعت گذشته رزمندگان اسلام در مناطق عملیاتی پیرانشهر ،بانه ،سردشت و مریوان با گشودن آتش سنگین توپخانه روی نقاط تجمع صدامیان تلفاتی را به آنان وارد کنند.(5)

پی نوشت:

1. جمهوری اسلامی ،2 شهریور 62 ،ص 12
2. جمهوری اسلامی،2 شهریور 62 ، ص11
3. اطلاعات،2 شهریور62 ،ص 3
4. کیهان، 2 شهریور62 ، ص2
5. کیهان،2 شهریور 62،ص 3


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها