کد خبر: ۳۹۰۴۴۶
زمان انتشار: ۱۶:۲۹     ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
غزنوی گفت: یک لابی و دست‌هایی پشت پرده است که بانک مرکزی را هم نوا با فروشندگان و وارد کنندگان لوازم خانگیِ خارجی کرده است

به گزارش پایگاه 598 ، حمیدرضا غزنوی دبیر کل مجمع کارآفرینان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «نسیم آنلاین» و در رابطه با عاقبت کارت‌های اعتباری لوازم خانگی بیان داشت: متأسفانه عملکرد این مدت بانک مرکزی در این رابطه نشان داده است که توجه ای به اقتصاد مقاومتی ندارد. سال گذشته پس از 50 روز سکوت در مورد کارت اعتباری خرید لوازم خانگی ایرانی به یکباره بانک مرکزی موضوع کارت اعتباری عام را مطرح کرد.

وی ادامه داد: در بحث کارت اعتباری عام، خریدِ کالاهای خارجی مطرح شد که با اعتراض تولیدکنندگان این موضوع منتفی شد و از سوی آنان نیز تکذیب شد.

دبیر کل مجمع کارآفرینان تأکید کرد: امسال نیز دوباره متأسفانه بانک مرکزی سنگ اندازی کرده و در حالی که 33 روز است اعتبار کارت‌های اعتباری به پایان رسیده است، تاکنون تمدید آن را اعلام نکرده است و درست در همین زمان کارت اعتباری عام را مطرح کرده و اعلام کرده که می‌توان کالای خارجی را با این کارت خریداری کرد.

وی اظهار داشت: در حقیقت شورای اعتباری بانک طرح اعتباری خرید کالای ایرانی را تا پایان سال 95 تمدید کرده است اما دستی در کار است که اجازه ابلاغ آن را نمی‌دهد.

غزنوی افزود: با این وضعیت هیچ گونه تحریک تقاضا برای خرید کالای ایرانی صورت نمی گیرد و تولید کننده را با مشکلات زیادی مواجه  می کند و به رکود کنونی دامن خواهد زد.

وی بیان داشت: کاملا مشخص است که یک لابی و دست‌هایی پشت پرده است که بانک مرکزی را هم نوا با فروشندگان خارجی کرده است. در واقع بانک مرکزی موجبات خرسندی افرادی را فراهم کرده است که دائما سنگ برندهای خارجی را به سینه می‌زنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها