کد خبر: ۳۹۰۵۰۶
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
سنگ‌بنای بازی دوستانه تیم ستارگان پیشین فوتبال ایران و مردان شاخص بازنشسته لیگ اسپانیا از ابتدا به قدری بد گذاشته شد که جواد نکونام عامل اصلی برگزاری این دیدار، دو مرتبه از دست آن فرار کرد!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه ایران، سنگ‌بنای بازی دوستانه تیم ستارگان پیشین فوتبال ایران و مردان شاخص بازنشسته لیگ اسپانیا از ابتدا به قدری بد گذاشته شد که جواد نکونام عامل اصلی برگزاری این دیدار، دو مرتبه از دست آن فرار کرد!
 
فرار دوم او ظهر دیروز شکل گرفت و وی در این زمان از مسابقه‌ای انصراف داد که قرار بود با هدف خداحافظی وی از میادین فوتبال و تجلیل از خدمات طولانی وی سازماندهی و اجرا شود. نکونام ابتدا دو هفته پیش از این بازی انصراف داد ولی باشگاه هنرمندان که مجری این طرح بود، بازی را از نو ساماندهی و تاریخ آن را به 4 شهریور (امروز) موکول کرد. این بار هم سناریوی قبلی تکرار شد، یعنی آنقدر «این» و «آن» به جان یکدیگر افتادند و دایی و کریمی به طور تلویحی گفتند که به‌ خاطر برخی اشتغال‌ها (شامل عدم تمایل دیدن یکدیگر!) قادر به شرکت در این مسابقه نیستند و برخی با آنها همسو شدند که نکونام دید قضیه فرقی با هفته پیش ندارد. مسأله و نقصان مهم‌تر این بود که نفرات دعوت شده به بازی وداع وی در اکثر موارد کسانی نبودند که او می‌خواست. نتیجه آن شد که ستاره‌های مسن و نامدار لالیگا سه‌شنبه شب آمدند و در هتلی ‌هم در تهران مستقر شدند و در بین‌شان مندی‌یتا، ماکله‌له، موری‌ینتس، سالگادو، لوئیز گارسیا، فرناندو سانز و آبیدال هم مشاهده می‌شوند.
 
ولی ظهر دیروز کاپیتان سابق تیم ملی متذکر شد که اولاً به این مسابقه نمی‌آید و ثانیاً ممکن است به یک سفر خارج از کشور برود و اصلاً در ایران نباشد که حتی مسابقه را از تلویزیون ببیند!! وی افزود: واقعاً این بار به اصرار خداداد عزیزی قصد شرکت داشتم اما وقتی دیدم باز عده‌ای انصراف داده‌اند، از خیر آن گذشتم. پیش‌تر هم به عاملان برگزاری این دیدار گفته بودم تنها در صورتی به میدان می‌آیم که فقط یک شرکت کننده صرف باشم و مسابقه به نام من نباشد. شاید اگر این مسابقه به شکل بهتری سازماندهی می‌شد، هیچ یک از این اتفاقات رخ نمی‌داد و من هم به میدان می‌آمدم زیرا می‌دانم میهمانان اسپانیایی‌مان نیز در درجه اول به خاطر من آمده‌اند.
 
در نتیجه همه کسانی که در 3-2 روز اخیر جمع شده بودند تا تحت نظر علی پروین تمرین ‌کنند و تیم منتخب بازنشسته‌های ایران را برابر مردان لالیگا تشکیل بدهند، بعد ازظهر دیروز دمغ شدند و خداداد عزیزی معروف که یکی از آنها بود، ضمن انتقاد از همبازی سابقش در تیم ملی گفت اگر جواد قصد شرکت نداشت، چرا اول هفته اعلام نکرد و برخی دیگر هم گفتند حالا نمی‌دانند جواب سلطان پروین را چگونه بدهند که اتمام حجت کرده بود بازی سمبلیک حالی‌اش نیست و شاگردانش باید حتماً تیم منتخب لالیگا را ببرند! در این میان اتفاق عجیب بعد از ظهر دیروز افتاد. دومین تمرین تیم ستارگان ایران از ساعت 17:45 آغاز شد و علی کریمی یکی از حاضران بود آی دی کارت او هم برای بازی امروز صادر شد.
 
از همه جالب‌تر اظهارات دیروز حسین یاریار، مدافع راست اسبق تیم بانک ملی و بازیگر پیشین سینمای ایران و هنرپیشه فیلم‌های ترسناک ساموئل خاچیکیان و رئیس سال‌های اخیر باشگاه هنرمندان بود که حرفش را ناگهان عوض کرد و گفت فلسفه بازی پنجشنبه فقط خداحافظی نکونام نبوده و این یک دیدار بین‌المللی با اهداف خیرخواهانه است که بدون جواد هم می‌توان آن را برگزار کرد! وی اضافه کرد: هدایت تیم ایران با علی پروین است و ما فقط کارهای برون‌مرزی و آمدن اسپانیایی‌ها به ایران را مدیریت کرده‌ایم. به این‌ترتیب پازل این بازی مبهم و عجیب و پرحاشیه کامل شد و تا عصر دیروز هیچ ‌کس نمی‌دانست که بالاخره این دیدار برای چه‌ کسی و کدام منظور است و آیا به اعتبار گفته یاریار برگزار می‌شود یا دوستان هم «روی»‌شان نمی‌شود لغو دیداری را که فلسفه اصلی وجودی‌اش (گرامیداشت نکونام) رنگ باخته، سریعاً اعلام کنند و در پی رفع و رجوع مسأله‌ای هستند که از سوء مدیریت‌های رایج و عادی شده در فوتبال ایران برمی‌خیزد و دیگر کسی را متعجب هم نمی‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها