کد خبر: ۳۹۰۵۲۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
وزیر خارجه ایران در دیدار با رئیس مجلس اکوادور دعوت لاریجانی از همتای خود برای سفر به ایران را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمدجواد ظریف در آخرین دیدارش با مقامات اکوادور در دیدار با خانم گابرییلا ریبادنیرا رئیس مجلس این کشور ضمن قدردرانی از مهمان نوازی دولت و مردم اکوادور گفت: مردم ایران و اکوادور به دلایل مختلف به هم علاقه مندند.  

به گزارش به کیتو، وی به تلاش های مردم دو کشور برای استقلال طلبی اشاره کرد و افزود: علیرغم مسافت روابط ما با مردم آمریکای لاتین بسیار نزدیک است.  بسیار خوشحالیم در اکوادور این میزان پیشرفت را تحت رهبری آقای کوره آ شاهد بودیم. 

ظریف ادامه داد: توسعه کشور برای همه ما که طرفدار دولت های مترقی هستیم باعث خرسندی است. 

وزیر خارجه افزود: ما همواره از حمایت مردم و دولت اکوادور سپاسگزار بوده و همواره در کنار شما هستیم. رابطه سیاسی ما بسیار قوی است.

ظریف عنوان کرد: امروز با هیات بزرگ اقتصادی آمدیم که رابطه اقتصادی را گسترش دهیم و خوشحالم به توافقات خوبی رسیدیم و سه توافق دولتی داشتیم دو توافق بین بانک های مرکزی دو کشور و یک توافق در زمینه کشاورزی و توافق های زیادی بین بخش خصوصی داشتیم.

وی گفت: گفتگوهای خوبی برای همکاری در اوپک و تثبیت قیمت نفت داشتیم.

وزیر خارجه اضافه کرد: اهمیت پارلمان اکوادور برای رابطه با ایران برای ما حائز اهمیت است و تصویب توافقات در مجلس به روابط دوجانبه کمک می کند. از تعامل بیشتر دو مجلس استقبال می کنیم هم از طریق گروه دوستی هم روابط بین مسئولان و روسای مجلس و کمیسیونهای مختلف. 

وی گفت: بسیار خوشحال خواهم بود که روابط پارلمانی گسترش یابد و رئیس مجلس شورای اسلامی  خرسند خواهد بود میزبان شما در تهران باشد. 

ظریف در پایان گفت: از شما به عنوان نماینده مردم اکوادور بخاطر مهمان نوازی این مردم مقاوم قدردانی می کنم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها