کد خبر: ۳۹۰۶۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، با بیان اینکه فاجعه منا قابل گذشت نیست، گفت: اینکه عربستان در مقابل ما ایستاده، دلیل آن نیست که ما شکایت بین‌المللی نکنیم، لذا وزارت خارجه پیگیری کند.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وقوع فاجعه منا در حدود یک سال پیش در مناسک حج و کشتار زائران بیت‌الله الحرام اظهار داشت: فاجعه منا مسئله‌ای نیست که آن را فراموش و گذشت کنیم.

وی افزود: این فاجعه درست مانند کشتار سال ۶۶ حجاج در زمان ملک فهد است که البته در آن قضیه با مدیریت آمریکایی‌ها این فاجعه اتفاق افتاد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با یادآوری بررسی ابعاد این فاجعه در این کمیسیون هنگام وقوع آن، گفت: آن زمان ما بررسی کردیم که آیا عربستان عمدا یا غیرعمدی این حادثه را رقم زده است که البته هنوز برای ما روشن نشده است و برای هر دو فرض دلایل روشنی وجود دارد.

سالک تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است و همان زمان نیز تاکید کردیم، این است که حتما باید این فاجعه هم از جهت حقوقی و هم از جهت سیاسی پیگیری شده و از حقوق حجاج ایرانی و البته از حقوق و حیثیت دو نوجوان حادثه فرودگاه جده و قربانیان حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام دفاع شود.

وی با بیان اینکه حادثه منا ابعاد منطقه‌ای و جهانی دارد، تاکید کرد: ما از سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه انتظار داریم که بعد از گذشت این مدت‌، سرنوشت این فاجعه را روشن کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: درست است که امروز عرستان سعودی به عنوان یک دشمن قسم‌خورده در مقابل ما ایستاده است، اما این بدان معنا نیست که ما ساکت بنشینیم و شکایت بین‌المللی نکنیم، لذا انتظار ما از وزارت خارجه این است که این مسئله را به نتیجه برساند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها