کد خبر: ۳۹۰۷۱۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش، هر روز که می‌گذرد در پرونده مانوئل ژوزه برای پرسپولیس و مدیرانش عرصه تنگ‌تر می‌شود و آنها به موعد پرداخت جریمه 6 میلیاردی نزدیک‌تر می‌شوند. طی دو هفته اخیر درباره این پرونده بحث‌های زیادی مطرح شده و با صحبت‌های مدیران باشگاه و معاونان حقوقی باشگاه طی سه سال مختلف ابعاد گوناگونی از این ماجرا باز شده است اما آنچه مشخص است اینکه پرسپولیس به پرداخت بدهی به ژوزه محکوم شده و ظاهرا کاری هم نمی‌توان کرد.

در مورد این پرونده و اینکه چه کسی باعث تضرر پرسپولیس شده حرف و حدیث زیاد بود و مقصران متعدد و مختلفی برای این ماجرا شناسایی و از طریق رسانه‌ها به مردم معرفی شدند اما طاهری مدیر فعلی باشگاه و رویانیان مدیر عاملی که ژوزه را به ایران آورد حالا بعد از کشمکش‌های رسانه‌ای و غیر مستقیم عملا به یکدیگر حمله می‌کنند و تقصیر را گردن دیگری می‌اندازند.

محمد رویانیان که همچنان روی حرف‌های قبلی‌اش درباره فرار شبانه ژوزه از ایران و دست داشتن عده‌ای برای کوتاه نیامدن ژوزه مصر است می‌گوید: «ماجرا اصلاً شبیه آنچه آقایان می‌گویند، نیست. این آقایان عجیب هوای ژوزه را دارند، انگار فامیلشان است. به جای اینکه او را بابت تخلفات و زرنگ‌بازی‌هایش شماتت کنند، فعلاً ما را نشانه گرفته‌اند.»

وی با اشاره به اینکه در فراری دادن ژوزه، رد پای یک ایجنت و یک مترجم ایرانی به چشم می‌خورد می‌گوید: «مطمئن باشید اگر من می‌ماندم یا ژوزه را محکوم می‌کردم، یا در بدترین شرایط باقی پولش را می‌دادم و از دست پرونده‌اش خلاص می‌شدیم.»

و حالا نوبت به زیر سوال بردن عملکرد مدیران بعد از خودش رسیده: «طی ۳ سال گذشته ۶ بار فرصت دفاع از این پرونده در اختیار باشگاه پرسپولیس بوده اما کار امروز را مدام به فردا انداخته‌اند و کار به اینجا رسید. الان باید پرونده را به دادگاه عالی ورزش ببرند و از حق پرسپولیس دفاع کنند.»
وی درباره اینکه می‌گویند هزینه بردن پرونده به دادگاه عالی ورزش زیاد بوده و احتمالا همین مساله باعث شده مدیران بعد از او کاری پیش نبرند می‌گوید: «زیاد باشد! باید این کار را انجام دهند. بحث یک میلیون و اندی هزار یورو پول مردم است. این را هم بگویم که بحث کسر امتیاز اصلاً و ابداً مطرح نیست. اینها را الکی می‌گویند که ماجرا را احساسی‌تر کنند. در دوران من مشکل مشابهی با وینگادا داشتیم اما من خودم برای ملاقات با او به چین رفتم و دست آخر توافق حاصل شد و پولش را قسطی دادیم. البته وینگادا هم قبول نمی‌کرد قسطی پول بگیرد اما ما چانه زدیم و شد. آقایان هم باید مذاکره کنند تا گره‌ها باز شود.»

در نقطه مقابل علی اکبر طاهری که چند روز پیش گفته بود هواداران دعا کنند تا مشکل ژوزه حل شود حالا می‌گوید: «این پرونده براساس رابطه کاری که باشگاه پرسپولیس با مانوئل ژوزه منعقد کرده بود رخ داده است. در آن زمان اگر قرار به قطع همکاری بود، باید این کار طوری صورت می‌گرفت که باشگاه با مشکلات مالی و حقوقی مواجه نشود. این شکایت از قدیم انجام شده بود و در دی ماه سال گذشته، حکم به باشگاه آمد ولی ما درخواست کردیم که دلایل و مستندات صدور حکم را به باشگاه ارسال کنند تا ما هم بتوانیم براساس آن لوایح دفاعی را ارسال کنیم.»

طاهری ادامه می‌دهد: «در ادامه تیمی را مشخص کردیم و به فیفا فرستادیم تا بتوانیم موضوع را پیگیری کنیم. تلاش می‌کنیم مصالحه کنیم تا باشگاه پرسپولیس کمترین آسیب را متحمل شود. البته در این لحظه بیش از این نمی‌توانم درباره این پرونده صحبت کنم. در آینده اخبار این پرونده را رسانه‌ای خواهیم کرد.»

هر چند به احتمال فراوان اقداماتی که طاهری از آن حرف می‌زند آنقدر‌ها هم که تصور می‌شود جدی نیست که وی بخواهد درباره‌اش حرف بزند اما همین که طرفین تقصیرات را گردن هم می‌اندازند تاسفبار است. بارها گفته‌ایم در رقم خوردن این حکم سنگین علیه پرسپولیس هم محمد رویانیان و هم مدیران بعدی به نوبه خود و با سهم مشخص مقصر بوده‌اند و باید به خاطر قصورشان از مردم و هواداران پرسپولیس عذرخواهی کنند اما همه این افراد با درشت نمایی اقدامات نه چندان تاثیرگذار خود و البته زیر سوال بردن دیگری قصد تبرئه خویش و فرار به جلو دارند که قطعا روشی محتوم و شکست خورده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
آقای رویانیان که از جیبش نمی دهد هستند کسانیکه چک سفید برای پرسپولیس میدهند و تا آنها هستند از این گونه مسائل که مقداری هم به جیب آقایون میرود هیچ باکی نیست.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها