کد خبر: ۳۹۰۷۷۰
زمان انتشار: ۱۵:۱۷     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
اخبار مربوط به سؤالات امنيتي از «سيروس ناصري» و «حسين موسويان» در كنار خبري تكذيب نشده مبني بر بازداشت يك عضو هيئت‌هاي كارشناسي تيم مذاكره كننده؛ سؤالات مهمي را ايجاد مي‌كند.
به گزارش پایگاه 598، فارس نوشت: حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي، سخنگوي دستگاه قضايي در نشست خبري خرداد ماه خود از احتمال سؤالات امنيتي از دو چهره‌اي خبر داده بود كه افكار عمومي آنها را بعنوان حامي ستادي و رسانه‌اي برجام مي‌شناسند.

او درباره مطلب خبرنگاري كه پرسيد: در نشست خبري قبلي گفتيد امكان تحقيق از افرادي مانند «موسويان» و «ناصري» وجود دارد و گفته مي‌شود كه آقاي ناصري گريخته‌اند؛ آيا تاييد مي‌كنيد يا خير، بيان داشت: قبلا هم گفتم در رابطه با اين 2 نفر جلب و احضاري صورت نگرفته اما ممكن است از آنها تحقيق شود. من در رابطه با گريختن خبري ندارم اما وي (ناصري) خارج از كشور بوده و به ايران نيامده است.[1]

به تازگي نيز خبرهايي مبني بر بازداشت يك عنصر مرتبط با برجام و عضو هيئت‌هاي كارشناسي تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي در رسانه‌هاي رسمي كشور منتشر شده كه البته سيدعباس عراقچي، از اعضاي ارشد اين تيم تأكيد كرده است «اگر جاسوسي دستگير شده يا نشده من فكر مي‌كنم قوه قضاييه و نهادهاي دخيل در اين موضوع بايد توضيح دهند.»[2]

رسانه‌ها همچنين چندي قبل خبري را به نقل از آسوشيتدپرس منتشر كردند با اين محتوا كه «حسين موسويان» بعنوان حامي و مبل�'غ برجام، مبلغي را از صندوق پلاشرز و با حمايت كاخ سفيد دريافت كرده است.[3]

خبري كه البته حسين موسويان هم آنرا تكذيب نكرد اما اينطور گفت كه اين پول‌ها به دليل انجام فعاليت‌هاي علمي بوده است!

 

تمام اين رخدادها در حالي است كه طي سه و نيم سال گذشته، مرتباً كورسوي اين هشدار توسط عده‌اي ديده شد كه «باز هم پاي ارتباط با خارج در ميان است» و پرونده‌‌اي كه در سال 84 با حسين موسويان باز شد، احتمالاً دوباره و براي افراد ديگري نيز مفتوح خواهد شد...

 

*چند سؤال مهم از دولت و تيم هسته‌اي

اگرچه در صحبت‌هاي بالا كدها و نكات قابل تأمل فراواني وجود دارد اما بنا به دلايلي از پرداختن به آنها خودداري مي‌كنيم و فقط به طرح چند سؤال در محضر افكار عمومي و مردم مي‌پردازيم:

 

يكم: چرا نسبت به وجوهي كه حسين موسويان از صندوق پلاشرز دريافت كرد؛ موضعي از سوي دولت محترم و ستاد برجام اخذ نشد؟!

 

دوم: موضع دولت و ستاد برجام نسبت به سؤالات امنيتي كه قرار است از سيروس ناصري و حسين موسويان پرسيده شود چيست؟!

 

سوم: ربط و ارتباط موسويان و ناصري با ستاد برجام چه بوده كه قرار است در اين رابطه از آنها سؤال شود؟!

 

چهارم: آيا اين سؤالات اشاره شده و آن خبر تكذيب نشده، با اظهارات وندي شرمن[4] و بن رودز كه هر دو طي اظهاراتي در مقاطع مختلف از وجود روابط شخصي و خاص با برخي ايرانيان سخن گفته‌اند ارتباطي دارد يا خير؟!

 

پنجم: هم در ماجراي موسويان و هم در ماجراي آن خبر تكذيب نشده، صحبت‌هايي مبني بر پرداخت پول وجود دارد.

عليرضا زاكاني، فعال اصولگرا و نماينده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز چند ماه قبل طي يك مصاحبه مطبوعاتي از برخي جلسات موسوم به «جلسات دوشنبه» و ايجاد چند شبكه دلالي مرتبط با خارج از كشور پرده برداشته بود.

آيا اين خاتمه ماجراست يا هنوز هم پاي پول در ميان است؟!

 

و ششم: حميد بعيدي‌نژاد، عضو تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي زماني درباره برجام اظهار كرده بود:‌«مگر همه چيز پول است؟!»

اكنون و پس از مشخص شدن بي‌دستاوردي‌هاي برجام، مردم مي‌خواهند بدانند آيا پاي چيزهاي ديگري غير از «پول» در بحث منافع برجام براي عده‌اي، در ميان بوده است يا خير؟!

***

1_ http://alef.ir/prtaiynee49ni61.k5k4.html

2_ http://www.asriran.com/fa/news/489514

3_ http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13950304000502

4_ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950217000693

5_ http://alef.ir/vdce7w8xpjh8xxi.b9bj.html?332306

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها