کد خبر: ۳۹۰۷۸۴
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
معمار حمله به عراق و يكي از مخالفان بر جام در مصاحبه با يك نشريه آلماني اعلام كرد كه احتمالاً در انتخابات رياست‌جمهوري 2016 آمريكا مجبور به حمايت از «هيلاري كلينتون» خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «پائول ولفوويتز»  معاون وزير دفاع آمريكا در دوران رياست‌جمهوري «جورج بوش» كه به معمار جنگ عراق معروف است و از مخالفان برجام محسوب مي‌شود در مصاحبه‌اي اعلام كرد كه در انتخابات رياست‌جمهوري 2016 آمريكا احتمالا از «هيلاري كلينتون» نامزد دموكرات‌ها حمايت مي‌كند.

وي در مصاحبه با نشريه «اشپيگل» ضمن آنكه «دونالد ترامپ» نامزد جمهوري‌خواهان را خطرناك توصيف كرد، گفت: «اي كاش كسي بود كه مي‌توانستم با آرامش به او رأي دهم. شايد مجبور شوم به هيلاري كلينتون رأي دهم، گرچه ملاحظات و شروط زيادي در مورد او دارم».

ولفوويتز در اين مصاحبه ضمن ابراز نگراني مكرر نسبت به چشم‌انداز پيروزي ترامپ، گفت كه با 50 مقام سابق امنيتي جمهوري‌خواه كه اخيراً ترامپ را فردي «خطرناك» توصيف كرده‌اند، موافق است. 

وي درباره ترامپ اينگونه گفت: «او مي‌گويد كه (ولاديمير) پوتين (رئيس‌جمهور روسيه) را تحسين مي‌كند و مي‌گويد كه صدام حسين (ديكتاتور معدوم عراق) تروريست‌ها را مي‌كشت و همچنين مي‌گويد چين قابل تحسين است زيرا در خصوص ميدان "تيانانمن" با جديت عمل كردند. اين واقعاً تأسف‌بار است»

ولفوويتز كه ترامپ را «غيرقابل پذيرش» خواند، تأكيد كرد كه ترامپ در واقع ادامه همان «باراك اوباما» رئيس‌جمهوري آمريكا است و گفت كه سياست‌خارجي «عقب‌نشيني» و انزوا اوباما در دوران رياست‌جمهوري ترامپ پررنگ‌‌تر مي‌شود.

وي ادامه داد: «تنها راهي كه بتوانيد در خصوص سياست‌ خارجي ترامپ احساس راحتي كنيد اين است كه فكر كنيد كه حرف‌هايي كه ترامپ مي‌زند واقعاً بيانگر منظور واقعي او نباشد... امنيت ما به داشتن روابط خوب با همپيمانانمان بستگي دارد. ترامپ واقعاً به آن‌ها توهين مي‌كند و ظاهراً هيچ‌ نگراني از تهاجم روسيه در اوكراين ندارد و در واقع با اين كارها به آن‌ها مي‌گويد كه مي‌توانند پيش بروند و آنچه را كه مي‌خواهند انجام دهند. اين خطرناك است».

طبق گزارش سي ان ان، ولفوويتز يكي از نومحافظه‌كاران و حاميان سياست مداخله است و به عنوان معمار حمله به عراق شناخته شده است.

در سال 2003، او اصلي‌ترين مشوق بوش بود براي سرنگون كردن صدام بود.

ترامپ در كمپين‌هاي انتخاباتي خود به طور مداوم از جنگ عراق انتقاد كرده، اما كلينتون زماني كه به عنوان سناتور فعاليت مي‌كرده، به حمله به عراق رأي مثبت داده است.

 

ولفوويتز پارسال همزمان با مذاكرات هسته‌اي، در مطلبي در پايگاه «پاليتيكو» با بيان اينكه توافق هسته‌اي با ايران به تغيير رفتار تهران منجر نمي‌شود، نوشت: «بعيد است توافقي كه چنين امتيازاتي را كه رژيم ايران مدت‌ها به دنبالش بوده به آن‌ها بدهد و منابع انبوهي را براي فعاليت‌هاي تهديدآميزشان در اختيار آن‌ها قرار دهد، بتواند چنين تغيير رفتاري ايجاد كند.»

پشتيباني اين مقام دولت جورج بوش از كلينتون، تازه‌ترين مورد از بيانيه‌هاي بزرگان حزب جمهوري‌خواه در حمايت از نامزد دموكرات‌هاست؛ پديده‌اي كه در انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا كم‌سابقه بوده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها