کد خبر: ۳۹۰۹۶۹
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
عضو كميسيون اصل ۹۰ مجلس نهم با بيان اينكه وارادات بنزين براي واردكنندگان آن سود هنگفتي داشته است، گفت: خانم ابتكار هيچ زماني نتوانست پاسخ مناسبي درباره حضور كساني كه در واردات بنزين نقش ايفا كرده و با او نسبت داشته‌اند، ارائه دهد.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام حميد رسايي در گفت‌وگو با تسنيم، درباره لزوم برنامه‌ريزي براي رسيدن به خودكفايي در توليد بنزين و جلوگيري از واردات اين كالاي استراتژيك بنابر تأكيدات اخير رهبر معظم انقلاب اظهار كرد: در حالي كه براي احقاق حقوق، دفاع از استقلال و حفظ ارزشهاي خود، مشغول درگيري با غرب هستيم بايد از وابستگيها پرهيز كرده و اميد به دست دشمنان نداشته باشيم.

وي افزود: بنزين هم در كشور ما ارتباط تنگاتنگي با زندگي مردم و صنايع توليدي دارد بنابراين اگر تلاش شود تا وابستگي  به واردات اين محصول كاهش پيدا كند، مي‌توانيم آزادانه‌تر در مقابل غرب سخن بگوييم و آنها نيز توانايي كمتري براي تحت فشار گذاشتن ما خواهند داشت.

اين عضو كميسيون اصل 90 مجلس نهم با اشاره به توليد بنزين داخلي در ساليان گذشته خاطرنشان كرد: در دوره گذشته توانستيم به جايگاهي دست پيدا كنيم كه واردات بنزين قطع يا بسيار كاهش يابد.

رسايي يادآور شد: ميزان پيشرفت در رابطه با بنزين به اندازه‌اي رسيده بود كه بنزين داخلي در كشور توليد و توزيع مي‌شد و اگر اين توليد با سرمايه‌گذاري مناسب ادامه مي‌يافت، مشكلاتي همچون يورو 4 نبودن آن نيز حل مي‌شد. 

وي تصريح كرد: اما متاسفانه به‌جاي اين تفكري كه بر توليد بنزين تأكيد داشت، تفكر ديگر جايگزين شد كه هيچ توجهي به توليد اين محصول در داخل نداشت و حتي حاضر به سرمايه‌گذاري در اين حوزه نشد.

نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: اين تفكر جديد بر واردات بنزين و تعطيلي توليد داخلي تاكيد كرد و حتي موجب شد تا نمايندگان كميسيون اصل 90 مجلس نهم نيز در اين حوزه ورود پيدا كنند.

رسايي خاطرنشان كرد: پرونده بنزينهاي وارداتي در مجلس نهم و كميسيون اصل 90 مورد نقد و بررسي قرار گرفت و همه دستگاههاي مرتبط اعم از وزارت نفت و سازمان استاندارد، صحبتهاي خانم ابتكار به عنوان رئيس سازمان حفاظت محيط زيست مبني بر يورو 4 بودن بنزينهاي وارداتي را بر اساس اسناد ارائه شده از سوي نهادهاي همين دولت مورد نقد و نقض قرار دادند.

وي عنوان كرد: نظر كميسيون اصل 90 مجلس بنابر بر بررسيهاي انجام گرفته از مراجع ذي‌صلاح مطرح و حتي مشخص شد كه بنزين وارداتي به هيچ عنوان يورو 4 نيست و حتي بنزين داخلي ما از همان كيفيت برخوردار بوده است.

اين عضو كميسيون اصل 90 مجلس نهم با اشاره به گفت‌وگوهاي انجام شده خود با ابتكار به عنوان رئيس سازمان محيط زيست تصريح كرد: در يكي از جلسات از رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست پرسيدم كه ويژگي و كيفيت بنزين توليد داخلي همانند كدام بازه زماني  توليد و مصرف بنزين در اروپاست، كه ابتكار پاسخ داد در اروپا نيز هشت سال قبل چنين سوختي را توليد و استفاده مي‌كردند.

رسايي تصريح كرد: بنده از خانم ابتكار اين موضوع را جويا شدم كه آيا واردات بنزين اين ارزش را داشته كه روي نقطه‌اي كليدي دست گذاشته شود و به غرب وابسته شويم كه در اين مورد، هيچ پاسخ نداشتند.

وي با بيان اينكه منافع اقتصادي پشت واردات بنزين بوده است، ادامه داد: واردات بنزين براي واردكنندگان آن، سود هنگفتي داشته و خانم ابتكار نيز هيچ زماني نتوانست پاسخ مناسبي درباره حضور كساني كه در واردات بنزين نقش ايفا كرده و با او نسبت داشته‌اند، ارائه دهد.

رهبر معظم انقلاب اخيراً در ديدار با كارگزاران نظام متذكر شدند: «افزايش توليد و صادرات نفت، نياز كشور است اما در كشوري كه داراي بزرگترين ذخائر گازي و نفتي جهان است، واردات بنزين نبايد انجام شود و مسئولان براي رفع اين مشكل بايد برنامه‌ريزي و اقدام كنند».


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها