کد خبر: ۳۹۱۱۷۴
زمان انتشار: ۱۶:۱۲     ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
وزیر کشور با اشاره به ثبات اقتصادی گفت: دولت تورم را یک رقمی کرد اما این بدان معنا نیست که گرانی از دوش مردم برداشته شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در شهرستان گرگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در دولت یازدهم بی‎ثباتی در بخش‎نامه‎ها و دستورالعمل‎ها وجود ندارد، نوسانات قیمت بازار سکه و ارز را شاهد نیستیم و ثبات در حوزه اقتصادی مقدمه سرمایه‎گذاری و برنامه‎ریزی است اما بار اصلی آن باید به دوش مردم باشد و دولت بستر لازم را فراهم کند.

وزیر کشور دشمن‎شناسی قوی داشتن را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: باید خودمان را در آمادگی کامل مبارزه قرار دهیم، آگاهی مردم در دشمن شناسی باید افزایش یابد، توان اقتصادی و شرایط مطلوب زندگی مردم باید به گونه‎ای باشد که قدرت مقاومت و ایستادگی را داشته باشند.

* ولی‎فقیه منشأ قدرت، معنویت، هدایت و سلامت جامعه است

رحمانی‌فضلی افزود: دولت از ابتدای کار خود را مقید به این اصول دید، اطاعت از ولایت فقیه سرلوحه دولت تدبیر و امید است انجام خواسته‎ها و سیاست‎های مقام معظم رهبری رأس توجهات دولت است ولی‎فقیه منشأ قدرت، معنویت، هدایت و سلامت جامعه است.

وی افزود: شخصی با ویژگی‎های معظم‎له در جایگاه ولایت که هم تجربه علمی، سابقه مبارزاتی، شجاعت، درایت و عدالت دارند ما را از توجه به غیر بی‎نیاز می‎کند دولت به ولایت پایبند است و باید به آن پایبند باشد.

وزیر کشور بیان کرد: تهدیدی که سال‎ها به واسطه ظلم در زمینه انرژی هسته‎ای به آن دچار بودیم تمام ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داده بود، ایران‎هراسی، اجماع جهانی، تهدید و تحریم بهانه‎ای برای انرژی هسته‎ای بود مسئله اصلی اسلام است آنها هر روز بهانه جدیدی دارند ما موظف بودیم این بهانه را از آنها بگیریم.

* دولت وظیفه خود می‎داند در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کند

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: فعلا شر را از در خانه مردم دور کردیم اما دشمن چون شرور است باید همیشه قوی باشیم، دولت در جهت انسجام، وحدت و همدلی کار کرده است، دولت نخواسته کاری که منشأ اختلاف باشد دامن بزند در خیلی از موارد با سکوت، تأمل و با خویشتن‎داری از کنار مسائل عبور کرده است.

وی با بیان اینکه ولایت نخستین محور وحدت است، گفت: روسای قوا با مقام معظم رهبری شرایط خوبی دارند، وحدت از بالا به پایین در جامعه ما رواج دارد هیچ کس نباید وحدت را به هم بزند هر کس وحدت‎شکن باشد در هر لباسی که قرار دارد در مسیر دشمن حرکت کرده است.

وزیر کشور با اشاره به اقتصاد، اشتغال و تورم اظهار کرد: در این شرایط اقتصادی لطمات زیادی به ما خورده است ضعف بزرگ ما در شرایط کنونی وضعیت اقتصادی است مقام معظم رهبری سال‌هاست که توجه به اقتصاد و بهبود آن را مورد تاکید قرار دادند دولت وظیفه خود می‎داند در مسیر اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ریل‎گذاری کردند حرکت کند.

* مردم محور اصلی، عینی و عملی اقدام در جامعه هستند

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه مردم محور اصلی، عینی و عملی اقدام در جامعه هستند، گفت: انقلاب به واسطه مردم پیروز شد، مقاومت شکل گرفت، مذاکرات به جایی رسید، بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یکی از ویژگی‎های اقتصاد مقاومتی در مردم‎محوری است مردم در نوع مصرف و سرمایه‎گذاری و تولید باید ورود کنند و وظیفه دولت بسترسازی است.

وی بیان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی مسیری که مقام معظم رهبری ریل‎گذاری می‎کند دولت و مجلس باید در آن مسیر حرکت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها