کد خبر: ۳۹۱۳۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
رئيس «شوراي عالي سياسي يمن» با تأكيد بر اينكه نيروهاي يمني حق دفاع از خود دربرابر هرگونه تجاوز را محفوظ مي‌دانند، اظهار داشت: ما از هرگونه طرحي كه به تجاوز و محاصره‌ تحميلي پايان دهد استقبال مي‌كنيم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، «صالح الصماد» رئيس شوراي عالي سياسي يمن، كه توسط جنبش انصارالله اداره مي‌شود، روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاري «رويترز»، اظهار داشت: حملات نيروهاي يمني عليه عربستان سعودي تنها به اين دليل است «كه سعودي‌ها احساس درد و رنج يمني‌ها از بمباران و تجاوز را احساس كنند».

الصماد گفت: «طبيعي است زماني كه حملات بي‌وقفه مثلاً تنها در يك‌روز صدها موقعيت را هدف قرار مي‌دهد... در حالي‌كه ما نه هواپيمايي و نه سلاح‌هاي مرگبار آنها را داريم... پس بايد يمني‌ها از خودشان دفاع كنند... اين حق آنهاست».

رئيس شوراي عالي سياسي يمن در صنعا، آمادگي هيئت ملي يمن براي ازسرگيري مذاكرات جهت پايان دادن به جنگ يمن را اعلام كرد و متذكر شد: نيروهاي يمني حق دفاع در برابر حملاتي را كه دولت مستعفي تحت حمايت سعودي‌ها به‌راه مي‌اندازند براي خودشان محفوظ مي‌دانند.

الصماد گفت: ما همان‌گونه كه قبلاً نيز انجام مي‌داديم، نه باب صلح و آشتي و نه باب مذاكرات را نبسته‌ايم. ما بر اين باوريم كه جامعه جهاني براي ايجاد صلح در يمن نيت‌ها و انگيزه‌هايي دارد و ما آنچه را در توان داريم براي گرفتن فرصت جهت پايان دادن به اين تجاوز و آلام ملت يمن به‌كار مي‌گيريم.

مذاكرات صلح يمن، كه با نظارت سازمان ملل متحد در كويت برگزار مي‌شد، در ششم آگوست به حال تعليق درآمد.

«جان كري» وزير خارجه آمريكا، پنجشنبه گذشته پس از نشست با همتايان خود در شوراي همكاري خليج فارس در عربستان سعودي، اعلام كرد: آمريكا و كشورهاي عربي حوزه خليج فارس و سازمان ملل بر سر ازسرگيري مذاكرات صلح با هدف تشكيل دولت وحدت ملي در يمن توافق كرده‌اند.

جنبش انصارالله يمن، عصر يكشنبه با صدور بيانيه‌اي، استقبال خود را از اين طرح اعلام كرد و افزود تاكنون پيشنهادهاي مكتوبي دريافت نكرده است.

الصماد با تأكيد بر اين موضع، گفت: «ما با هرگونه طرحي، كه به تجاوز و محاصره‌ تحميلي پايان دهد، با رويكرد مثبت تعامل خواهيم كرد».


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها