کد خبر: ۳۹۱۴۵۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
در گفتگوی نویسنده و پژوهشگر انقلاب اسلامی با پایگاه ۵۹۸ مطرح شد:
کتاب «انسان انقلابی»، مجموعه ای از بیانات ارزشمند امام خامنه ای است که نقطه نظرات رهبر انقلاب را نسبت به شخصیت انسان انقلابی مورد توجه قرار داده است. این کتاب را ناصر بروجردی در 187 صفحه گردآوری و تدوین و انتشارات دفاع آن را منتشر نموده است.
به گزارش گروه کتاب و کتابخوانی پایگاه 598، کتاب «انسان انقلابی»، مجموعه ای از بیانات ارزشمند امام خامنه ای است که نقطه نظرات رهبر انقلاب را نسبت به شخصیت انسان انقلابی مورد توجه قرار داده است.  این کتاب را ناصر بروجردی در 187 صفحه گردآوری و تدوین و انتشارات دفاع آن را منتشر نموده است.

ناصر بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه 598 درخصوص این کتاب اظهار داشت: همانگونه که می دانیم هم اکنون با گذشت نزدیک به چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، صدور انقلاب همچنان ادامه دارد. بی تردید بار صدور انقلاب، بر دوش انسان انقلابی است. در مکاتب مختلف دنیا جهان بینی های متفاوتی وجود دارد که به تبع آن معرفت شناسی نسبت به انسان را متناسب با اقتضائات و باورهای خود، رقم می زنند. انقلاب اسلامی نیز که برآمده از اسلام ناب محمدی است، از انسان در طراز خود، انتظاراتی دارد که اهداف و آرمانهای والای آن را تحقق بخشد.

نویسنده کتاب انسان انقلابی افزود: کتاب حاضر در واقع سعی می کند به طور خلاصه و اجمالی به ابعاد مختلف وجودی انسانی که باید بار انقلاب را بدوش بکشد تا آن را به سرمنزل نهایی برساند بپردازد. رهبران انقلاب چه حضرت امام خمینی (ره) و چه خلف صالح ایشان، در زمان فعلی، بهترین کسانی هستند که می توانند، انسان انقلابی را معرفی نمایند. در این کتاب سعی شده مهمترین گفته های رهبر معظم انقلاب نسبت به شخصیت انسان انقلابی مورد توجه قرار گیرد. انسان انقلابی یک جهان بینی اسلامی دارد که پس از کسب معرفت نسبت به این جهان بینی، اهداف و آرمانهایی پیدا می کند. بدیهی است که او برای رسیدن به اهداف و آرمانها، تکالیفی پیدا می کند و به در کل به یک بستر و الگوهای تربیتی در این راه نیاز دارد.

وی بیان نمود: اثر حاضر در تلاش است تا هریک از این مباحث را در فصول مختلف بررسی کند. باید یادآور شد که در ماههای اخیر حمله به گفتمان انقلاب اسلامی و مفاهیم ومبانی و دستاوردهای آن، از سوی دشمن و برخی غفلت زدگان داخلی، شکل جدی تری به خود گرفته و این امر باعث شده که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های عمومی خود، اهتمام ویژه ای به این گفتمان داشته باشند. از این جهت انتشار اثر حاضر در مقطع زمانی فعلی می تواند حائز اهمیت باشد.

بروجردی تصریح نمود: در مورد عنوان کتاب باید گفت که با توجه به عنوان «انسان انقلابی» ، ممکن است در ابتدا این تصور پیش بیاید که منظور از انقلاب، هر انقلابی، می تواند باشد، اما در توضیح باید گفت اولا چون هویت انقلاب ما یک هویت اسلامی است و هدف از آن احیای اسلام است، منظور از انقلاب، انقلاب اسلامی است.  ثانیا در اینجا صرفا انسانی مورد نظر است که زیر سایه انقلاب اسلامی زندگی می کند البته گستره آن فقط شامل کشوری با مختصات جغرافیایی ایران نیست و هر شخص یا گروه یا ملتی که در هر نقطه از دنیا، راه انقلاب اسلامی را پذیرفته است را نیز شامل می شود.

پژوهشگر و محقق انقلاب اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: نکته قابل ذکر دیگر این است که از آنجایی که بیانات معظم له عموما از جامعیت، شفافیت، گویایی و در عین عمیق بودن از سادگی بیان برخوردار است، از بیان شرح و تفسیر گفتارهای ایشان خودداری شده و تنها به کشف سرفصل های اصلی و فرعی پرداخته شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها