کد خبر: ۳۹۱۵۳۷
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي با تأييد افزايش قيمت گوشت در بازار پايتخت گفت: متأسفانه مسئولان درباره عرضه دام در بازار براي تعديل قيمت تنها حرف مي‌زنند و نتيجه آن افزايش قيمت گوشت در بازار در هر هفته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، گزارش‌هاي ميداني از ميادين تره‌بار ميدان امام حسين(ع) تهران و قصابي‌هاي سطح شهر حاكي از آن است كه قيمت گوشت گوسفندي و حتي گوساله مجددا در اين هفته افزايش داشته است.

تا جايي كه قيمت هر كيلو گوشت شقه گوسفندي بدون دنبه از 33 تا 35 هزار تومان بسته به منطقه پايتخت عرضه مي‌شود كه اين رقم در گوشت گرد ران به كيلويي 40 هزار تومان هم رسيده است.

همچنين هر كيلو گوشت گوساله كيلويي 36 هزار و 500 تومان به فروش مي‌رسد.

علي‌اصغر ملكي رئيس اتحاديه فروشندگان گوشت گوسفندي پايتخت با تاييد افزايش قيمت و علت آن گفت: متاسفانه از روز دوم اين هفته دوباره شاهد افزايش قيمت گوشت در بازار بوده‌ايم، چرا كه آنچه در بازار مشاهده مي‌شود، با وعده مسئولان وزارت جهاد در مورد عرضه دام فاصله دارد.

وي در پاسخ به اينكه مگر قرار نبود دام عشاير وارد بازار عرضه شود، گفت: اول اينكه اين اتفاق هنوز نيفتاده و ديگر آنكه دام عشاير مورد پسند پايتخت نشينان نيست، چرا كه تركيبي از دام‌هاي مختلف از جمله بز و ميش هم هست، اما كشتارگاه‌هاي تهران دام دست چين و گوشت ممتاز و فانتزي را مي‌خواهند كه معمولا در بين دام‌هاي استان كردستان يافت مي‌شود. 

به گفته رئيس اتحاديه فروشندگان گوشت گوسفندي در عين حال شنيده‌ايم كه صادرات دام به عراق براي كنترل بازار داخل متوقف شده است.

ملكي نزديك شدن عيد قربان را يكي ديگر از عواملي عنوان كرد كه دامداران ترجيح مي‌دهند، تا 12 روز آينده دام خود را دپو كرده و به بازار عرضه نكنند، تا بتوانند با قيمت بهتري در روز عيد قربان گوسفندها را به فروش برسانند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها