کد خبر: ۳۹۱۶۴۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
در پي انتقاد "ونزوئلا"، "اكوادور" و "كوبا" از تصميم سناي برزيل به بركناري "ديلما روسف" از رياست‌جمهوري، دولت برزيل سفراي خود در اين كشورها را براي رايزني فراخواند.
به گزارش پایگاه 598، تسنيم نوشت: دولت «ميشل تامر» رئيس‌جمهوري برزيل، روز چهارشنبه سفراي اين كشور در ونزوئلا، بوليوي و اكوادور را براي رايزني فرا خواند. اين اقدام پس از انتقادهاي شديد اين 3 كشور از بركناري «ديلما روسف» رئيس‌جمهور چپ‌‌گراي ونزوئلا به شدت انتقاد كردند.

وزارت خارجه برزيل در بيانيه‌اي تاسف خود را از تصميم برزيل به تعليق روابطش با برزيل در اعتراض به بركناري روسف، اعلام كرد.

وزارت خارجه برزيل خاطرنشان كرد، موضع ونزوئلا «جهل عميق آن را از قوانين در برزيل نشان مي‌دهد و مبادي و اهداف تكامل در آمريكاي لاتين را به طور نهايي رد مي‌كند.»

براين اساس، در پي تصميم سناي برزيل به بركناري روسف از رياست‌جمهوري، «نيكلاس مادورو» رئيس‌جمهوري ونزوئلا، شامگاه چهارشنبه از تعليق روابط ديپلماتيك كشورش با برزيل خبر داد و سفير كشورش در «برازيليا» را فراخواند.

وزارت خارجه ونزوئلا در بيانيه‌اي اعلام كرد: تصميم بر آن شده است كه سفير ما در برزيل فراخوانده شود و روابط ديپلماتيك و سياسي ما با دولتي كه نتيجه اين «كودتاي پارلماني» است به حال تعليق درآيد.

مادورو بارها در گذشته روند بركناري روسف در برزيل را با مطالبات مخالفان در كشور خود مبني بر برگزاري يك همه‌پرسي درباره بركناري وي از قدرت، مرتبط دانسته بود.

وي شامگاه چهارشنبه در سخناني گفت «اين كودتاي پارلماني، بخشي از يك فشار و توطئه امپرياليستي عليه دولت‌هاي چپ‌گراي منطقه است.»

از سويي ديگر، «رافائل كوره‌آ» رئيس‌جمهوري سوسياليست اكوادور نيز در حساب كاربري خود در توييتر، بركناري ديلما روسف را «خيانت» خواند و گفت كاردار كشورش در برزيل را فراخواهد خواند.

دولت كوبا هم بركناري روسف را «يك كودتاي پارلماني» خواند و آن را به شدت محكوم كرد و افزود «تصميم به بركناري روسف، توهين به ملت برزيل است كه وي را انتخاب كرده‌اند.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها